fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה תעשו כשתראו אדם ישן על ספסל במושבה?

בן 28 יצא לניסוי פרטי, שבמהלכו ישן בחוץ בחודש ינואר. אחרי 15 יום חזר עם מסקנות עגומות: "אף אחד לא בא לעזרתי"
"אין מענה לנוער משוטט" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
"אין מענה לנוער משוטט" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

 

בשנים האחרונות הופצו ברשת ובכלי תקשורת אחרים ניסויים פרטיים שונים שבהם בדקו את התנהגותם של עוברים ושבים כלפי אדם שנראה כהומלס, אדם הקופא מקור ברחוב ועוד. תושב פרדס חנה-כרכור, בן 28, מספר כי החליט לעשות ניסוי עצמאי ולהיווכח על בשרו מה קורה לאדם שישן ברחוב בחורף בפרדס חנה~כרכור, חיזיון שהוא עדיין חריג יחסית ביישוב המונה פחות מ-40 אלף תושבים. הוא בחר לעשות את הניסוי בינואר ולא נרתע מלישון בחוץ. "בחרתי בלילות הפחות גשומים, אך יצא לי גם לישון בגשם", הוא מספר.

"אין מענה לנוער משוטט" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
"אין מענה לנוער משוטט" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

 

 

 

הצעיר, שעובד עם נוער בסיכון וביקש להישאר בעילום שם, מתגורר במושבה כ-20 שנה. "רציתי להרגיש איך מרגיש הלילה ברחוב. הגדרתי לעצמי חודש שבו ישנתי כ-15 לילות ברחוב, כל פעם במקום אחר, אך תמיד בפרדס חנה ובכרכור. ישנתי על ספסלים בגינות ציבוריות, בגני משחקים ואפילו על הארץ – ליד פסל 'יד לשילוב' בכרכור, במדשאות המתנ"ס בפרדס חנה, ליד מועדון 'בני ברית' בפרדס חנה ועוד".

הצעיר מדווח שסיים את הניסוי עם מסקנות עגומות כשנוכח שאיש אינו מתעניין בגורלו, וההתייחסות היחידה שקיבל הייתה שלילית, נטולת חמלה ומטרידה מצד בני נוער, שנטפלו אליו ללא עילה מצידו. "הדבר ההזוי ביותר הוא שבכל התקופה, איש לא ניגש אלי ולא הציע את עזרתו. שלוש פעמים ספגתי קללות ואיומים מבני נוער, ובכוונה לא הגבתי. פעם אחת ניסו לגנוב ממני את התיק. היו חוויות קשות. בעיקר עצוב היה לראות כמה בני נוער משוטטים חסרי מעש ועושים שטויות בלילות. זה בעיקר עצוב מבחינת ההון האנושי. אין שום מענה לנוער שמשוטט בלילות. זו הסיבה העיקרית לכך שאני מציף את זה. היה לי ברור שהתמונה עגומה, ולכן עשיתי את הניסוי, אבל לא חשבתי שהתוצאות יהיו קיצוניות עד כדי כך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות