fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה בעצם קורה עם ה"פיל הלבן" במרכז בנימינה?

המבנה המדובר (צילום: מאיר שטרית)
המבנה המדובר (צילום: מאיר שטרית)

אדם שרוכש נדל"ן בימינו סבור על פי רוב שעשה עסקה מוצלחת. רכישת מבנה במרכז יישוב משגשג נראה כמו עסקה מוצלחת בהחלט, אך הפתעות מתרחשות ממקומות לא צפויים. מאיר שטרית, תושב בנימינה, רכש מחברת בזק בשנת 2013 (עבור חברת י.מ. מרחבים בע"מ שבבעלותו) את המבנה ברחוב המייסדים 35, במרכז בנימינה, סמוך לסניף הדואר במושבה. המבנה שימש בעבר כמרכזיית הדואר ביישוב, לפני שהוחלט בבזק למכור אותו.

בשנת 2014 קיבל שטרית לידיו את המבנה שרכש, אולם כפי שהוא מתאר, לומר שקיבל את המבנה לידיו במלוא מובן המילה הוא לחטוא לאמת, כי למעשה עד היום הוא לא זכה ליהנות ממנו. יתר על כן, בקרוב הוא עומד לאבד אותו.

המבנה המדובר (צילום: מאיר שטרית)
המבנה המדובר (צילום: מאיר שטרית)

לדבריו, נודע לו שהמועצה החליטה להפקיע את המבנה. הוא טוען כי כבר ארבע שנים שהמועצה מונעת ממנו להשכירו ומעבירה לשוכרים פוטנציאליים מסר לא לשכור. "לא הבנתי למה המועצה עושה את זה, עד לפני שנה וחצי, אז נודע לי על כוונתה להפקיע את המבנה", הוא מסביר. "זה הנימוק של המועצה לחסימת שוכרים פוטנציאליים מלשכור אותו. אך מצד שני, הליך ההפקעה לא מתקדם ואני לא מקבל את הפיצויים המגיעים לי במקרה כזה. אני מתנגד לכך שיפקיעו את המבנה, אבל אם כבר מפקיעים אותו, אני רוצה לפחות שייתנו לי את הפיצוי על החלקה והמבנה, ופיצויים על השנים שבהן נמנעו ממני הכנסות על השכרת המבנה. שהעניין יפסיק להיסחב".

עורך הדין המייצג את שטרית, חנן כהן, טוען כי התקשורת שהמועצה מנהלת מולו בנושא זה היא קשה ולקויה: "במועצה לא עונים לפניותינו בנושא, ולא מגיבים למכתבים. העברתי מכתבים ולא קיבלתי כל תשובה, למעט תשובה של שלוש שורות מהיועץ המשפטי, שבה מנפנפים את הדרישות של שטרית ולא מגיבים לגוף העניין. בשנים שבהן נמנע ממנו להשכיר את המבנה הוא הפסיד סכום משמעותי של כסף. המועצה מועלת בתפקידה".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "הנכס נשוא הפנייה הוא שטח בייעוד בניני ציבור (ייעוד ציבורי) ומצוי בהליך הפקעה, זאת לאחר שבשנת 2017 אישרה הוועדה המחוזית את ביצוע ההפקעה. הליכי ההפקעה מבוצעים על ידי הוועדה המקומית ובהתאם לדין".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות