fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהנדס משרד הבריאות: ״תשתיות הביוב בנהריה מזכירות את ההריסות בחלב שבסוריה״

עיריית נהריה נמסר: "אנו מוחים על השימוש הציני בהשוואה המזעזעת בין נהריה לבין העיר חלב שבסוריה. זוהי השוואה שאינה במקומה ותלושה מהמציאות לחלוטין. מר גרנובסקי אשר התנגדותו לתוכנית נדחתה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מתעלם מהעובדה שהעירייה מקימה תשתיות חדשות"
אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

בדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה בנהריה על פרויקט המגורים בחוף אכזיב, פתח את דבריו מהנדס מחוז צפון במשרד הבריאות, אינג' ויקטור גרנובסקי, בביקורת קשה על העירייה: ״תסתכלו על הנוף מהחלון ותראו עיר יפה ומצוחצחת. עכשיו תדמיינו את ההריסות בחלב שראינו בטלוויזיה. זה מה שקורה פה, רק מתחת לקרקע. הכל הרוס. צנרת מים וביוב במצב קטסטרופלי, 60 שנה שלא הוחלפו, מערכת הביוב דולפת, בזבוז מים, כולם משלמים על זה".

עוד אמר גרנובסקי: "ברחוב פינסקר החליפו את הצנרת בתוך המתחם וזה מתחבר לצנרת  העירונית הרוסה. להגיש בקשה של  200 יחידות דיור זה בקשה קטנה אבל צריכים לבדוק מערכת תשתיות ראויה, זה חובה לפי החוק.  הועדה צריכה לקבל מהעירייה התחייבות לתוכנית הזאת. אין דבר כזה לא להציג פתרון ביוב, זה נראה מוזר".

גרנובסקי הופיע בדיון כדי לבקש מהוועדה לסרב לבקשת היזם להוספת קומות ויחידות דיור בפרויקט. לטענתו, אין פתרון ביוב והתשתיות הקיימות אינן ערוכות לקלוט את תוספת שפכי השכונה. עוד קודם לכן, שלח גרנובסקי מכתב למתכנן המחוז במנהל התכנון בו ציין כי בהמשך להחלטה האחרונה של הוועדה המחוזית באשר לפרויקט חוף אכזיב, יש לדרוש גם תכנית כללית לפתרון ביוב הולם.

אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

כפי שפורסם בצפון -1 הוועדה המחוזית החליטה בחודש שעבר להקפיא את המשך קידום הפרויקט, בשל הפער בין הבינוי המאושר להיתרים שניתנו על ידי העירייה בפועל, וכן דרשה לקבל חוות דעת תחבורתית.

עוד הוסיף כי לא ייתכן שמכיוון שמדובר בתכנית ישנה (1994) היא תהיה פטורה מהנחיות מחייבות היום בנושא ביוב. גם במכתבו לא חסך בביקורת: "הועדה המקומית בנהריה פועלת בחוסר אחריות ומאשרת בסיטונאות בניה למאות יחידות דיור מבלי שקיים פתרון ביוב".

משרד הבריאות התנגד בוועדה המחוזית לקידום התכנית באכזיב כבר לפני שנתיים, לאור היעדר פתרון ביוב. בשנה האחרונה נשלחו מספר פניות מהמשרד לעירייה אשר ביקשו להימנע ממתן היתרים ולפעול להגשת פתרון ביוב.

ממטה המאבק להצלת חוף אכזיב נמסר: ״אנחנו מעריכים את משרד הבריאות על הדאגה לציבור ולסביבה. התעלמות עיריית נהריה מבעיות הביוב מצביעה על תכנון חסר אחריות ממניעים שאינם טובת הציבור. אנו חוששים מההשלכות הסביבתיות של שכונה ללא פתרון ביוב על שמורת הטבע הימית באכזיב״.

מעיריית נהריה נמסר: "אנו מוחים על השימוש הציני בהשוואה המזעזעת בין נהריה לבין העיר חלב שבסוריה. זוהי השוואה שאינה במקומה ותלושה מהמציאות לחלוטין. מר גרנובסקי אשר התנגדותו לתוכנית נדחתה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מתעלם מהעובדה שהעירייה מקימה תשתיות חדשות שישרתו את תושבי השכונה הצפונית החדשה. בשכונת אכזיב מוקמת תשתיות מים ביוב וניקוז חדשות לחלוטין כמו כל יתר התשתיות מאחר ומדובר באיזור שאיננו מיושב. בנוסף עיריית נהריה מבצעת מזה שנתיים קו ביוב מאסף מזרחי אשר ייתן מענה לכל העיר ואף לשכונות החדשות המתוכננות להיבנות בה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות