fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקר המדינה: ראשת העיר לא הציגה למליאת המועצה את מלוא הפרטים על נסיעותיה לחו"ל במסגרת תפקידה

עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג -איכר לא דיווחה על שבע נסיעות לחו"ל במועצת העיר. כך עולה מדוח הביקורת ברשויות המקומיות לשנים 2013 -2015 שיתפרסם היום (שלישי).

המבקרים כי 23 עובדים ונבחרי ציבור בעיריית נתניה שהו בנסיעות לחו"ל של

מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)
מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)

משרד מבקר המדינה העיר לראש העירייה כי היה עליה, או על מי מטעמה, להציג למליאת המועצה את מלוא הפרטים על נסיעותיה לחו"ל במסגרת תפקידה, או במסגרת הקרנות, ולקבל את אישור המליאה לכל אחת מנסיעות אלו כנדרש בחוזר מנכ"ל משרד הפנים.

מליאת מועצת העיר היא הגורם המאשר נסיעות של נבחרי ציבור ואילו מנכ"ל העיריה דן בנסיעות העובדים. עלות הנסיעות בהן עוסק הדו"ח עמדה על 210,000 שקלים.

עיריית נתניה מסרה בתשובתה למשרד מבקר המדינה ממאי 2016 כי: "ראשת העירייה מדווחת למליאת המועצה על נסיעותיה במימון הקרן תוך ציון ערכן המוסף והתרומות שהושגו בזכותן". עוד מסרה העירייה כי "על פי חוות הדעת המשפטית של העירייה ראשת העירייה לא נדרשה לאישור מליאת המועצה באופן פרטני לכל נסיעה ונסיעה וזאת מאחר ומועצת העירייה אישרה במסגרת ספר התקציב את תקציב הנסיעות לחו"ל ונתנה בכך באופן גורף את אישורה לנסיעות ראש הרשות במסגרת תפקידה".

עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

בתשובתה מיולי 2016 מסרה העירייה כי "מתוך רצון להבהיר את חילוקי הדעות בין הוראות השלטון המקומי ובין הוראות מנכ"ל משרד הפנים לעניין הצורך באישור מועצת העירייה לנסיעות לחו"ל לראש העירייה התקיימה פגישת עבודה עם מנכ"לית משרד הפנים ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי בתאריך 29.6.16. בפגישה הובהר כי בשלב זה הוראת משרד הפנים היא המחייבת. לפיכך, העירייה תנהג בהתאם להוראה זו".

חלק מנבחרי הציבור והעובדים בעיריית נתניה, ובמועצה האזורית עמק חפר אשר חזרו מהנסיעה לחו"ל במסגרת תפקידם לא נהגו לדווח על תוצאות הנסיעה ולא ציינו אם הושגו מטרותיה.

בעמק חפר נמנו 12 נסיעות לחו"ל מהן ארבע נסיעות של ראש המועצה. עלות הנסיעות עמדה על 175 אלף שקלים.

לגבי תכנון נסיעות לחו"ל של עובדים ובכירים בתפקיד שיש להן זיקה לפעילות הרשות המקומית:

מסרה עיריית נתניה כי "סעיף ההשתתפויות בירידים וסמינרים בארץ ובחו"ל נמצא בתכנית העבודה ובתקציב השנתי כלול אף סעיף הנסיעות לחו"ל". עוד מסרה העירייה כי "לעתים יש צורך לטוס לחו"ל בהתראה קצרה וכי ההחלטות בדבר נסיעות לחו"ל בתפקיד נבחנות על ידי מנכ"ל העירייה ובשיתוף מנהלת ההדרכה העירונית".

לדעת משרד מבקר המדינה, מאחר שנסיעות לחו"ל בתפקיד של נבחרי רשות מקומית ועובדיה הן נושא רגיש הכרוך בהוצאת כספי ציבור, ומאחר שהנסיעות עלולות להצטייר בעיני הציבור כהטבה שנבחרים ועובדים בכירים מעניקים לעצמם או לעובדיהם, ראוי כי העיריה והמועצה ינחו את נציגיהן הטסים לחו"ל במסגרת תפקידם להכין דוח תוכני על כל נסיעה לחו"ל בתפקיד בסמוך למועד החזרה לארץ, וכן ראוי כי הרשויות יקבעו את אופן הפצתו של הדוח ויעגנו זאת בנוהליהן בנושא נסיעות לחו"ל.

עיריית נתניה ציינה כי היא החלה להקפיד כי יוגש דוח תכני לאחר כל נסיעה לחו"ל.

עיריית נתניה נמנית בין 12 אחוזים  מראשי הרשויות המקומיות ו-39 אחוזים מסגניהם שלא הגישו הצהרות הון בתחילת כהונתם. הגשת הצהרת ההון שלא במועד הקבוע בחוק ואי-הגשת הצהרת הון בסיום הכהונה פוגעות באפקטיביות הפיקוח על ראשי הרשויות והסגנים.

חוקי עזר ישנים שאינם רלוונטיים עוד

הבדיקה העלתה כי עיריית נתניה שבין חוקי העזר שלה יש חוק עזר בדבר עגלות וכרכרות שנחקק בשנת 1969 לא בדקה אם יש צורך לעדכן את החוק הזה או להחליף אותו. לדברי המבקר זהו חוק שאינו מתאים לרוח התקופה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות