fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקר המדינה הוציא צו הגנה לעובד המועצה הדתית בנהריה

בית העלמין הישן בנהריה צילופ פרטי
בית העלמין הישן בנהריה צילופ פרטי

עובד בית העלמין בתחום המועצה הדתית בנהריה קיבל היום (חמישי) צו הגנה זמני  ממבקר המדינה יוסף שפירא.  בצו ההגנה נכתב כי אין לגרום לפיטוריו של העובד או להעמידו לשימוע לפני פיטורין. הודעה הועברה לממונים על העובד והוא רשאי להמשיך בעבודתו.

המבקר כותב כי הצו הוצא לאחר שאותו עובד התלונן על מעשה שחיתות לכאורה בבית העלמין בנהריה ולאחר מכן לדבריו הוזמן לשימוע לפני פיטורין על רקע "אי התאמה". השימוע היה מיועד להתקיים מחר (שישי).

העובד מתלונן זה מספר חודשים על מנהל בלתי תקין ופנה במכתבים ליו"ר המועצה הדתית מרדכי וקנין.

בית העלמין הישן בנהריה צילופ פרטי
בית העלמין הישן בנהריה צילופ פרטי

העובד טען השבוע שחדרו של מנהל בית העלמין לשעבר רוקן ממסמכים. בשבוע לאחר פרסום הכתבה ב"צפון-1" על היעלמות מוזרה, לכאורה, של ארון קבורה מהודר מצרפת, הוציא יו"ר  וקנין הודעה לכל עובדי בית העלמין, לפיה חל איסור מוחלט לקבל טיפים ממשפחות נפטרים.

בהודעתו של וקנין נכתב: "אני שב ומזהיר את כל עובדי בית העלמין כי חל איסור חמור לקבל טובות הנאה מאבלים, מקבלנים ומכל אדם שהוא. כמו כן, בנושא קבלת טיפים, חל איסור חמור לקבל טיפ מכל אדם שהוא ובמיוחד ממשפחות אבלות. קבלת טיפ כמוה כקבלת שוחד. גם אם הנותנים עושים זאת מרצונם הטוב ובמיוחד משפחות אבלות, אין לקבל בשום פנים ואופן ויש לדחות את זה באדיבות. כל עובד שיימצא חורג מנוהל זה ימוצה איתו הדין".

ווקנין מוסיף במכתבו, כי חל איסור להמליץ למשפחות אבלות על קבלני מצבות או אמבולנסים להסעות נפטרים. "כל משפחה תחליט בעצמה ואין בשום פנים ואופן לתת המלצות או מספר טלפון".

אתמול (רביעי) העובד הגיש  תלונה במשרד מבקר המדינה בירושלים ובקשה לקבל צו הגנה. העובד מציין, כי חדרו של המנהל הקודם של בית העלמין הישן, אסף דהן, נפתח ביום רביעי שעבר ורוקנו ממנו את כל המסמכים. העובד תיעד את המשרד לאחר ריקונו והפיץ את הסרטון בפייסבוק, כשהוא מציין כי דיווח על כך לווקנין מיד לאחר שגילה זאת.

יו"ר המועצה הדתית בנהריה מרדכי וקנין התייחס לטענות: "חדר המנהל בבית העלמין בנהריה נעול זה כשנתיים ואין בו כל פעילות או מסמכים. המקום ריק. העובדים ביקשו בעבר שאפתח את המקום, כדי שיישבו שם לנוח, אך אני סירבתי. גם אם החדר נפרץ, אין מה לגנוב בו. כל המסמכים נמצאים במועצה הדתית. תלונת העובד נבדקה על ידי, וכך כל תלונה שמתקבלת נבדקת מאז ומתמיד. ולראיה: כשבזזו בתי נרות מקברים הגשנו תלונה במשטרה וכך גם כשנבזזו קופות צדקה. המועצה הדתית בנהריה מתנהלת במינהל תקין. אני לא מתכוון להתייחס עניינית לעובד שהוזמן לשימוע, כי אינו מתאים למערכת, ולצערי מוצא מקום וביטוי להשתמש במעשה שחיתות לכאורה.
"העובדים שלי עושים עבודות קודש בבית העלמין. השבוע היו שש לוויות במקביל, ומכיוון שיש כוח אדם מצומצם, הובלתי בעצמי חלק מהלוויות, כי אכפת לי וזה לא מובן מאליו. אני לא מכיר יו"ר מועצה דתית בארץ שעושה את זה. בנוסף פניתי השבוע לראש העיר שישים שלטים בבתי העלמין בנהריה ובכברי שאין לתת טיפים אישיים לעובדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות