fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקרת עיריית חדרה: מבנים הוקמו ללא היתר, מפגעי בטיחות בגנים ציבוריים

גשר הפארק בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
גשר הפארק בחדרה (צילום: עיריית חדרה)

מגרשי ספורט מוזנחים, מפגעים בטיחותיים בגנים ציבוריים, מבנה שהוקם ללא היתר בחוף הים ותחזוקה לא ראויה בפארק נחל חדרה.  אלה הם חלק מהליקויים שנמצאו בבדיקות שנערכו בעיר וממצאיהן פורסמו בדו"ח מבקרת העירייה לשנת 2017.

דו"ח המבקרת לשנת 2017 הוגש לעירייה בחודש אפריל 2018, ועומד לעיון הציבור מסוף דצמבר 2018. את הדו"ח המלא ניתן למצוא באתר עיריית חדרה.

הדו"ח בדק נושאים הקשורים לגנים הציבוריים ומגרשי הספורט, נחלים- החברה לתיירות וכמו כן, נושא הרכבים בעירייה. הדו"ח כולל ביקורות שנערכו בהתאם לתוכנית השנתית ומעקב אחר תיקון הליקויים שנמצאו בדו"ח הקודם.

פארק נחל חדרה: אין הנגשה וצוות קבוע

בפרק העוסק בחברת נחלים, שמשמשת כזרוע ביצועית של העירייה בתחומי תיירות, נופש ותרבות הפנאי, נמצא כי התחזוקה בפארק נחל חדרה אינה ראויה. מהדו"ח עולה כי למרות גדלו של הפארק, צוות התחזוקה אינו קבוע וכולל מנהל תחזוקה אחד, דבר שגורם לזמני טיפול ממושכים בליקויי תחזוקה שונים. כמו כן נמצא כי שבילי ההליכה אינם סלולים, דרכי הגישה אינן נגישות לנכים ואין במקום הצללה ותאורה מתאימה. בנוסף, מצוין בדו"ח כי אין במקום פקחים בעלי סמכות לאכוף את פעילות הציבור בפארק בהתאם לחוק.

גשר המיתרים בפארק נחל חדרה (צילום: עיריית חדרה)
גשר המיתרים בפארק נחל חדרה (צילום: עיריית חדרה)

חוף הים: מבנה של העירייה נבנה ללא היתר

חברת נחלים אחראית גם לפיתוחם ותחזוקתם של חופי הים אשר בשטחה של העיר ובדו"ח נמצא כי למרות אחריות החברה לאכיפת המכרז לפיתוחו של חוף הים, לא ביצעה בפועל פעולות לאכיפת תנאיו, דבר שאינו עומד בקנה אחד עם כללי המנהל התקין.

כמו כן, מבנה העירייה בו נמצאים עובדי אגף החופים נבנה ללא היתר, מצבו התחזוקתי ירוד ואף קיימים בו ליקויי קונסטרוקציה רבים. עוד נמצא כי במבנה ישנה סככה אשר נבנתה על ידי העירייה, גם כן ללא היתר.

גנים ומגרשים ציבוריים: אין תאורה, צל וברזיות

בגנים הציבוריים ומגרשי הספורט הנמצאים בשטח העיר נמצאו ליקויים תחזוקתיים רבים וכן ליקויים בטיחותיים.

"מצבם הכללי של מגרשי הספורט בעיר הינו לקוי ביותר. בסיורים נמצאו סלי משחק, משטחי המשחק וריצוף אבנים משתלבות אשר אינם בטיחותיים לשימוש הציבור", צוין בדו"ח. "בסיורי הביקורת נמצאו מגרשים ללא שערים וללא מתקני ספורט, כך שבפועל אין באפשרות הציבור להשתמש באותם המגרשים. נמצאו מגרשים בהם ישנם שערים מתנדנדים ופגומים אשר השימוש בהם עלול לסכן את הציבור".

בחמישה מתוך שישה מגרשי הספורט המתוחזקים על ידי העירייה ופתוחים עבור הציבור לא קיימת תאורה וברובם לא נמצאו ברזיות מים. כמו כן, ברוב המגרשים בהם נערכו סיורים על ידי הביקורת, נמצא לכלוך רב וצוין כי נראה שמגרשים אלה לא נוקו בידי העירייה במשך זמן רב. הליקויים הרבים שנמצאו עלולים, לפי הדו"ח, לסכן את הציבור, לגרום לפציעות ולחשוף את עיריית חדרה לתביעות.

גם בגנים הציבוריים מצאה הביקורת ליקויים רבים שפוגעים ברמת השירות הניתנת לתושבים ומקטינים את השימוש שעושה הציבור בהם. סיורי הביקורת העלו כי באף אחד מהגנים הציבוריים שנבדקו לא נמצאו מתקנים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות. כמו כן נמצא כי הגנים מלוכלכים וכי ישנם ליקויים גם בעבודת הגינון. ברוב הגנים בהם נערכו סיורים לא קיימת הצללה, משטחי הגומי פגומים בחלקם והחול מלוכלך.

הדו"ח מתייחס גם לנושא הבטיחות בגנים הציבוריים ומצא כי העירייה אינה מבצעת בדיקות חודשיות באמצעות בודק מוסמך של מכון התקנים, כמו כן, ישנם גנים בהם נמצאו ליקויי בטיחות שלא תוקנו ומפגעים בטיחותיים שלא סולקו, אך בפועל, נותרו פעילים.

עיריית חדרה: הביקורת – אמצעי מסייע

תגובת העירייה: "עיריית חדרה רואה את הביקורת כאמצעי המסייע למערכת העירונית בשיפור מתמיד, ומתייחסת במלוא הרצינות להערות המבקרת. הצוות לתיקון ליקויים בראשות מנכ"ל העירייה, היועצת המשפטית, מהנדס העיר וגזבר העירייה מבצע ויבצע מעקב אחר יישומן של המלצות הביקורת. זאת מתוך אמונה שתהליכים אלה מעצימים את העירייה ומאפשרים לה להתייעל ולהשתפר לאורך כל הדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות