fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאמן הג'ודו אורן סמדג'ה: "הסיכוי למדליה גבוה מאד"

שתי התקוות הגדולות של ישראל למדליה מגיעות מענף הג'ודו, ומהעיר נתניה: ירדן ג'רבי ושגיא מוקי. השאלה הגדולה היא האם הם יתגברו על הפציעות
עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)

כמעט כמו בכל אולימפיאדה בעשרים השנים האחרונות, גם בברזיל בענף הג'ודו יש לישראל את הסיכוי הגדול ביותר לזכות במדליה. המסורת של הג'ודו הישראלי עושה את שלה, ובאולימפיאדה הקרובה העיניים יהיו נשואות במיוחד לעברם של ירדן ג'רבי ושגיא מוקי. שניהם, אגב, מנתניה.

מבחינת ג'רבי, המשחקים האולימפיים יהיו חידה. ג'רבי, שתתחרה במשקל עד 63 ק"ג, אומנם עשתה היסטוריה כאשר הייתה הראשונה מישראל שזכתה באליפות העולם, אבל זה היה לפני שלוש שנים. מאז היא הוסיפה תואר גרנד פרי פה ושם, אבל בעיקר סבלה מפציעה לא פשוטה שמאוד מקשה עליה, ובשנה האחרונה היא לא הצליחה לשחזר את היכולת הטובה שלה מהעבר.

לקראת המשחקים בברזיל סיפרה ג'רבי: "שברתי את הסחוס שמחבר את הצלעות בגרמניה, אבל אני כשירה היום. אנחנו בחידודים אחרונים ואין לי כאבים. אני מקווה מאוד שאביא את זה לידי ביטוי בריו. הציפייה הגדולה שלי היא מעצמי. ברגע שאני רוצה מדליה, אעשה הכל כדי להביא את עצמי לשם. אגיע שלמה לאולימפיאדה ובמצב הכי מוכן שאפשר להשיג את המדליה הזו".

גם עבור שגיא מוקי המשחקים יהיו מבחן גדול. הוא מגיע לתחרות כאשר הוא מדורג במקום השלישי והציפיות ממנו גבוהות. מוקי היה היחיד בגברים שהוכיח בשנים האחרונות את מלוא גדולתו כאשר זכה באליפות אירופה, אבל גם הוא סובל מפציעה טורדנית שעלולה להפריע לו להגיע למטרות. מוקי: "בג'ודו חשוב להישאר יציב. אני בא לכל תחרות כדי להביא את עצמי לידי ביטוי בצורה הכי טובה. הדבר שהכי יאכזב אותי הוא אם אני אצא מתחרות וארגיש שלא הבאתי את עצמי במאה אחוז. המטרה שלנו היא כמובן לזכות במדליה אולימפית".

עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
יש סיכוי למדליה. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)

מי שמבין טוב מכולם מה מצפה לג'ודוקאים שלנו בריו הוא מאמן נבחרת הגברים של ישראל אורן סמדג'ה, שעבר שתי אולימפיאדות ובאחת מהן אף זכה במדליה היסטורית. בשיחה מיוחדת, רגע לפני ההמראה לברזיל, סמדג'ה סיפר על ההכנות: "מבחינתי ומבחינת הנבחרת אנחנו מוכנים לאולימפיאדה. ההכנות לריו התחילו לפני ארבע שנים כאשר אז נכנסתי לתפקיד מאמן הנבחרת. הרגשתי שאני רוצה ומוכן לבצע את השינוי בענף בכדי להחזיר את ג'ודו לבמה הנכונה. המשימה הראשונה שלי הייתה לבנות חיבור בין מאמן לספורטאי ואני יכול להעיד שזה לקח הרבה זמן. מי שהכי הסתגל הוא שגיא מוקי שאני נמצא איתו מגיל 4 וזה גרם לו לפרוץ ראשון כאשר הוא זכה באליפות אירופה. אחריו היו עוד מספר ג'ודוקאים שעשו עבודה נהדרת והביאו מדליות מדהימות. אני חושב שכל הספורטאים מגיעים מוכנים פיזית ומנטאלית. אבל על השאלה אם תהיה מדליה או לא, נוכל לדעת רק ביום התחרות. יש לנו אלוף אירופה וסגנים כך שמבחינת התוצאות לאורך השנה, הסיכוי למדליה הוא גבוה מאוד. אנחנו צריכים שהכל יתחבר באותו יום ושיהיה לנו הרבה מזל בכדי להיות על הפודיום".

איך אתה מעריך את הסיכויים של ג'רבי?
"ירדן ג'רבי היא אלופת העולם ובכלל לא משנה שזה היה לפני שלוש שנים. ספורטאי נמדד על תחרות אחת והגדולה של הגו'דוקאים שלנו שהם מאוד יציבים. בניגוד לענפי ספורט אחרים אין פה שום קשר לדירוג או לאליפות כזאת או אחרת כאשר ביום נתון הכל יכול לקרות וזה מה שיפה בג'ודו. בזמנו הגעתי אנדרדוג לאולימפיאדה וחזרתי עם מדליה. הספורטאים שלנו עובדים עם כל הצוות הדרוש בכדי להגיע מוכנים לתחרות. עצם העובדה שכולם מגיעים ברמה גבוהה ושהם בצמרת של הג'ודו העולמי זה נותן לנו הרבה ביטחון ורצון להביא מדליה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות