fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאכילי החתולים נדהמו לגלות את ירדנה ארזי במפגש חיפאי

חתולאית בנשמה. ירדנה ארזי וראש העירייה (צילום: יהודה כהן, לעיריית חיפה)
חתולאית בנשמה. ירדנה ארזי וראש העירייה (צילום: יהודה כהן, לעיריית חיפה)

מאות חובבי חתולים הגיעו לעיריית חיפה להשתתף במפגש שהוקדש לזכויות חתולי הרחוב והמאכילים. המפגש שהתקיים בבניין העירייה, עסק בחשיבות מניעת ריבוי יתר של חתולי רחוב ולהשפעת האכלת חתולי רחוב על חיות הבר הפולשות לעיר.

הסברת הנושא לציבור מאכילי החתולים חשובה ביותר ומטרתה לפעול לטובת החתולים וחיות הבר, ולהימנע מהצורך לקנוס את המאכילים, הגורמים בהאכלה לא נכונה למטרדים ולפגיעה בחיות הבר, עקב השארת עודפי מזון בשטח.  האכלת חתולי הרחוב הינה מעשה הומני, שנעשה מכוונות טובות ועונה על הצורך הקיומי של חתולי הרחוב. עם זאת, האכלה בלתי מבוקרת גורמת למפגעי ריח ותברואה ויוצרת מוקדי משיכה לחיות בר אשר פולשות לעיר, תוך איבוד הפחד הטבעי מבני אדם.

"יש להבין את צרכי בעלי החיים ואת האנשים המאכילים אותם ולטפל בנושא באופן מעמיק, מתוך ראייה כוללת וארוכת טווח", אמרה ראש העירייה ד"ר עינת קליש רותם שיזמה את המפגש, במטרה להסדיר את הנושא ולקבוע כללים להאכלה נכונה של חתולי רחוב, שתמנע קיום מטרדים.

"הפחד הטבעי של חיות הבר מבני אדם הינו הדבר הבריא ביותר עבורן", אמר מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה ד"ר יאיר וייס. "הופכים המקומות בהם מואכלים החתולים למוקדי משיכה למכרסמים, כמו חולדות ועכברים ובעקבותיהם מגיעים גם נחשים".

ד"ר וייס התייחס בדבריו להשלכות הקשות שיש לריבוי בלתי מבוקר של חתולי הרחוב לא רק על איכות חיי התושבים, אלא גם על איכות חיי החתולים עצמם וציין כי, ריבוי חתולי רחוב גורם לקרבות בין חתולים וכתוצאה מכך לפציעות, למחסור במזון ולהעברת מחלות מחתולים לבני אדם. "ההערכה המקובלת היא כי בחיפה חיים כיום עשרות אלפי חתולי רחוב. על מנת שהפעילות בנושא תהיה יעילה, יש לעקר ולסרס כ-80 אחוזים מחתולי הרחוב בעיר. כדי להצליח בפעילות, אנו זקוקים לשיתוף פעולה עם מאכילי החתולים".

עו"ד אביטל בן-נון, תושבת העיר ופעילה לזכויות בעלי חיים, בירכה על עצם קיום המפגש והקדישה את דבריה להיבטים המשפטיים, הנוגעים לזכויות חיות הבר בכלל וחתולי הרחוב בפרט, ולזכויות וחובות המאכילים.

ד"ר שמואל פרוכטר, רופא השירות הווטרינרי בחיפה, סקר את פעילות השירות לרווחת בעלי החיים במתחם העירוני ואמר, כי השירות פועל לשמירה על שיווי משקל אקולוגי בין הטבע הסובב את העיר לחיים עירוניים תקינים.

התרגשות גדולה נרשמה כאשר למפגש נכנסה הזמרת ירדנה ארזי, חיפאית לשעבר, שסיפרה על הבמה שהיא בעצמה "חתולאית בנשמה", שהתגוררה בעברה ברחוב ארלוזורוב בחיפה, שם אימה והיא היו מאכילות את חתולי הרחוב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות