fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאחדים כוחות נגד המפחמות

הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)

בישיבת חירום בהשתתפות ראשי רשויות מהאזור, הוחלט על הקמת צוות פעולה שייפגש עם שרי הממשלה. אם לא יימצאו פתרונות בקרוב, יחלו פעולות מחאה

ישיבת חירום בנושא המפחמות התקיימה השבוע בעיריית חדרה בהשתתפות ראש העירייה צביקה גנדלמן, סגנית ראש העיר, חדוה יחזקאלי הממונה על תיק איכות הסביבה בעירייה, ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, ראש מועצת חריש, יצחק קשת, מנהל מחלקת איכות הסביבה במועצת פרדס חנה-כרכור, אייל שני, בעלי תפקידים ברשויות המקומיות, נציגי איגוד ערים לאיכות הסביבה ונציגי תושבים מחדרה, פרדס חנה-כרכור, מצר, חריש, בנימינה, מצפה אילן ועוד.

אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)
אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)
מפחמות
הפרסום נגד המפחמות

אנשי מקצוע עדכנו בדיון כי במחוז תמותה עודפת של 200 איש בשנה, יותר ממספר ההרוגים במלחמות ובתאונות דרכים ביחד בשנה ממוצעת. בתחילת 2015 הגישו הרשויות הנאבקות במפגע המפחמות בג"ץ, ובדיון שהתקיים ביוני 2016 נקבע כי המדינה אינה כופרת בקיום המפגעים הקשים. בעקבות הבג"ץ הוקם צוות בין משרדי הכולל את משרדי האוצר, החקלאות והגנת הסביבה, אך לא חל שיפור במצב בשטח. בדיון עלה כי כמות חומר הגלם הנמצאת כיום בשטחי A ו-B מספיקה לשנתיים מראש.
משתתפי ישיבת החירום יצאו בקריאה חריפה למשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות והמינהל האזרחי (משרד הביטחון) למצוא פתרון מיידי לבעיה.
גנדלמן אמר: "נדרוש מהשלטון המרכזי לקחת אחריות, לא בסיסמאות אלא בפעולה. אנו דורשים שמיד יתקנו תקנות בשיתופנו, ויפעלו על פיהן. אנו מפסיקים לדבר ומתחילים לפעול. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו במסגרת החוק, כי זו המחויבות שלנו לילדינו. גם להם מגיע לנשום אוויר נקי".
שדה אמר: "אם היה נופל טיל משטחי A ו~B, משרד הביטחון והצבא היו דואגים להפציץ שטחים אלה מיידית, גם אם לא היה נגרם לנו נזק. כאן, יום ולילה, התושבים נושמים את עשן המפחמות ונגרם להם נזק אדיר, והמדינה והצבא לא עושים דבר".
בישיבה הוחלט על הקמת צוות פעולה מצומצם שייפגש עם שרי הממשלה ויציג את דרישותיהם: לשים קץ למפחמות, או לאסור על הכנסת הפחמים לישראל, ולתקן תקנות שגם מטילות אחריות על החקלאים המעבירים גזם ועצים לצד השני. בכוונתם להיפגש עם מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים ועם שר הביטחון, ובמידה והדברים לא ייפתרו לשביעות רצונם, להתחיל לנקוט בפעולות מחאה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות