fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק ציבורי להחזרת תחנת רכבת לזכרון יעקב

מתי תעצרו גם אצלנו? יהודה ברונר על רקע פסי הרכבת. צילום: פרטי
מתי תעצרו גם אצלנו? יהודה ברונר על רקע פסי הרכבת. צילום: פרטי

עצומה שהועלתה ביום רביעי שעבר, מבקשת לקדם את נושא תחנת הרכבת בזכרון יעקב. תושבים רבים בזכרון יעקב עובדים במרכז הארץ או בחיפה ויכולים להפיק תועלת רבה מתחנת רכבת ביישובם. התשתיות קיימות, אך למרות ניסיונות שונים לקדם את העניין הוא נמשך שנים. התושבים בעצומה דורשים לקדם את התהליך אפילו לקיץ הקרוב, והעצומה פונה לא רק לתושבי זכרון יעקב אלא לתושבי יישובי הסביבה.

בעצומה נכתב: "אנו תושבי זכרון יעקב, מעין צבי, פרדיס, מעגן מיכאל, דור, נחשולים וישובי הסביבה, נאלצים להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה, מרחק 10 ק"מ ויותר, כדי להשתמש בשירותי רכבת ישראל החשובים כל כך לצורך הגעה למקומות העבודה ולצורך הגעה לערים הגדולות. תחנת הרכבת בבנימינה אינה ערוכה לקלוט מספר כה גדול של נוסעים ועל כן אין סביבה די מקומות חניה לשרות הנוסעים. גם שירותי התחבורה הציבורית ממקום יישובינו לרכבת בנימינה, הינם לא יעילים ואינם קיימים בשעות הערב המאוחרות והלילה, דבר שיוצר עומס תעבורתי גדול ביותר ועימו זיהום אויר מיותר, בזבוז זמן התושבים ובזבוז כסף רב, זאת בעת שבזכרון יעקב קיימת תחנת רכבת שאינה פועלת כעשרים שנה וניתנת להפעלה בתוך זמן קצר. על כן אנו קוראים למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לפתוח ולהפעיל ללא דיחוי את תחנת הרכבת בזכרון יעקב כבר בקיץ 2017".

מעלה העצומה, יהודה ברונר, תושב זכרון יעקב, מספר: "רוב החותמים על העצומה היו תושבי זכרון יעקב, אבל חתמו גם אנשים מיישובים נוספים באזור, ואפילו מיקנעם. חתמו אנשים מכל הגילאים, מכל הסוגים ומכל ההשקפות הפוליטיות. אנחנו מצפים גם מראשי הרשויות לעשות יותר למען המטרה הזאת. בזכרון יעקב וביישובי הסביבה יש בעיה של מחסור בתחבורה ציבורית ובזמינותה. בבנימינה, היכן שיש תחנת רכבת, יש בעיה קשה של חניה, ואין תחבורה ציבורית סבירה לרכבת, בעיקר בלילה. עכשיו, כשהעצומה מילאה את החתימות, אני שוקל צעדי מחאה נוספים".

מתי תעצרו גם אצלנו? יהודה ברונר על רקע פסי הרכבת. צילום: פרטי
מתי תעצרו גם אצלנו? יהודה ברונר על רקע פסי הרכבת. צילום: פרטי

ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, פרסם בתגובה לעצומה: "תחנת רכבת במושבה היא חובה. מצרך בסיסי. יעד אסטרטגי לתכנון נכון של חיים בריאים, סביבה מקיימת ותחבורה מתקדמת ועוגן מרכזי לקידום אזור התעסוקה המשולב. כך סברתי במהלך כל פעילותי הציבורית עוד טרם נבחרתי לתפקיד ואני שמח לומר שעכשיו כמי שעומד בראש הרשות, יש לי את הזכות לקדם את הנושא במלוא הכוח. מתוך התפיסה הזו, אני מברך על כל יוזמה לשילוב התושבים, במאמץ לקידום פתיחת תחנת הרכבת במושבה. לפני מספר חודשים אירחתי במושבה את שר התחבורה וכל צמרת משרדו. בראש הנושאים עמד הצורך לקדם את התחנה המיוחלת. לשמחתי השר השתכנע בנחיצות והדחיפות ההכרחית. השר הורה לאנשי משרדו להאיץ את קידום התכנון המפורט… ולהביא בהקדם לתחילת העבודות להקמת התחנה העתידית, בהתחשב בהסטת המסילה מערבה בכמה מאות מטרים. להערכת אנשי משרד התחבורה, תוך כשנתיים יחלו עבודות בשטח לאחר השלמת תכנון! המשמעות היא שתוך כ- 3.5 – 4 שנים, צפויה לפעול תחנת רכבת במושבה. פעולה זו תוביל לקיצור של כ-8 שנים מהתכנון המקורי. אמשיך לעבוד מול השר ומשרדו לקצר אף את לוחות הזמנים הללו כפי שפעלנו בנושא במהלך כל החודשים האחרונים. בתמיכתכם תקודם הקמת התחנה. בימים אלו מקדם משרד התחבורה, התאמות והערכות לתפקוד התחנה זאת בהתאם לדרישתנו. נעשה ונצליח ונביא לפתיחה המיוחלת זה שנים, של תחנת הרכבת בזכרון יעקב".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "תחנת הנוסעים בזיכרון יעקב מתוכננת להיבנות במסגרת פרויקט הכפלת מסילות החוף. הפרויקט נמצא בשלב התכנון המוקדם והסטטוטורי. תכנון התחנה צפוי להסתיים בסוף השנה הבאה ולאחר מכן יוחל בהקמת התחנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות