fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק חייו

השבוע שעבר התפוצצה פרשת הסמים של מהארן לאלה. לזכותו עומד הרקורד שלו כשחקן ספורטיבי במיוחד, שאף משמש כמודל לחיקוי לקהילה שלו, לפיכך המאבק שלו הוא לא רק על המשך הקריירה, אלא בעיקר על תדמיתו הציבורית. לאלה הוא דמות חשובה בקהילה הדרוזית ויהיה חשוב לו שהפרשה הזו לא תהפוך לכתם שמשפיע על המורשת שלו

כל שבוע אני מתייחס לכך שמה שאני כותב נכון לזמן בו הוא נכתב, שזה אמצע השבוע, מספר ימים לפני שהכתבה מתפרסמת. בשבוע שעבר, בין זמן הכתיבה לפרסום התפוצצה פרשת החומר האסור של מהראן לאלה. השבוע, בין זמן הכתיבה לפרסום ייערך הדיון בעניינו של לאלה בהתאחדות, כשעוד לא ברור אם בדיון הזה כבר תתקבל החלטה בעניינו או שזה יהיה רק דיון ראשון.

עולם החומרים האסורים הוא עולם מעורפל וקשה מאוד להבנה למי שאינו מומחה בו. ספורטאים צריכים פעמים רבות להימנע משימוש בתרופות יום~יומיות, בגלל שהן מכילות חומרים הקיימים גם בסמים אסורים. לקהל הרחב אין יכולת לדעת האם באמת ייתכן שהחומר שנמצא בבדיקה של לאלה קשור לאופטלגין או ויטמינים שהוא לקח, אך לא ברור האם לאנשים שאמורים לקבל את ההחלטה לגביו יש יכולת כזו.

הפרשה שלו יצרה בעיה בקבוצה. מהראן לאלה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפרשה שלו יצרה בעיה בקבוצה. מהראן לאלה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לזכותו של לאלה עומד הרקורד שלו כשחקן ספורטיבי במיוחד, שאף משמש כמודל לחיקוי לקהילה שלו. הוא יכול גם להדגיש שהמשחק בו התגלה החומר, המשחק בכפר סבא במחזור האחרון של העונה, נערך 17 ימים לאחר שהפועל חיפה הבטיחה את הישארותה בליגה. במידה והתגלה אצלו חומר שנותר בגוף תקופה קצרה (שוב, אין לנו כל מידע בנושא), יכול להיות שיהיה תוקף לטענה שלא הייתה לו כל סיבה להשתמש בו במשחק חסר חשיבות עבור הקבוצה שלו. מה גם שלעומת שחקנים אחרים, לא מדובר בשחקן שנלחם על מקומו בקבוצה.

המצב לא מבשר טובות

אבל נכון לרגע זה, המצב לא מבשר טובות. אני מתקשה לחשוב על דוגמא בה ספורטאי זוכה מאישום על שימוש בחומר אסור בטענה של תום לב. מצב בו שחקן נתפס על שימוש כזה הוא נדיר מאוד בכדורגל הישראלי, כך שניתן להניח שהשחקנים והצוותים הרפואיים בקבוצות יודעים במה ניתן ולא ניתן להשתמש. בגיל 35, לאחר שנים כל כך רבות כספורטאי פעיל ובכיר, לאלה יתקשה לטעון שלא ידע מה הוא עושה.

קשה לחשוב כרגע על תרחיש שלא מסתיים בהרחקה ממושכת של לאלה מהמגרשים, מה שבגילו כנראה יוביל להחלטה על פרישה. שוב, חשוב להדגיש שזה נכון לרגע כתיבת הכתבה, עד יום שישי יכולות להיות התפתחויות שישנו את המצב.

אך בהנחה שהתפתחויות כאלה לא קרו, יכול להיות שהמאבק האמיתי של לאלה לא יהיה על המשך הקריירה שלו ככדורגלן, אלא על תדמיתו הציבורית והמשך הקריירה שלו לאחר הפרישה. לאלה הוא דמות חשובה בקהילה הדרוזית ויהיה חשוב לו שהפרשה הזו לא תהפוך לכתם שמשפיע על המורשת שלו. סביר להניח שהוא ירצה גם להישאר מעורב בעולם הכדורגל, אולי אף בצוות המקצועי של הפועל חיפה.

עדיף שוער אחד עם ביטחון. רן קדוש (צילום: דוברות הפועל חיפה)
עדיף שוער אחד עם ביטחון. רן קדוש (צילום: דוברות הפועל חיפה)

הוא יוכל לבנות על הזיכרון הקצר שלנו. פרשת החומרים האסורים המפורסמת ביותר בכדורגל הישראלי היא פרשת האפדרין של מכבי ת"א, בה כפיר אדרי נתפס משתמש בחומר שנתן לו מאמן הכושר דאז גיא עזורי. שניהם נענשו, עזורי נחשב לאשם המרכזי בפרשה והורחק לשנה מכל פעילות. כיום עזורי מאמן את נבחרת הנשים של ישראל, אדרי המשיך לשחק שנים רבות וזכה לפני חודש בגביע המדינה כמאמן בני יהודה.

הצורך הטרי הוא בחלוץ מרכזי

פרשת לאלה צצה משום מקום מבחינת הפועל חיפה והיא כבר החלה להשפיע על ההכנות לעונה הבאה. ניר קלינגר צריך עכשיו לצאת מהנחה שהוא ייאלץ להסתדר ללא הבאנקר של הקבוצה בשנים האחרונות, ללא השחקן שבאופן עקבי סיפק כמות דו ספרתית של שערים, רבים מהם מכריעים.

קלינגר ויואב כץ יצטרכו למצוא עכשיו שחקני התקפה, עמדה בה נדמה היה שהקבוצה מסודרת. הראשון שכבר חתם מחדש הוא אדילסון באהיה, שכנראה לא צפוי להיות שחקן הרכב, אך מדובר במחליף שיכול לשחק בכל עמדות ההתקפה.

הצורך הטרי הוא בחלוץ מרכזי. שמו של שלומי ארבייטמן עלה מחדש, ככל הנראה לאחר שהחלוץ גילה שאין לו ביקוש רב במיוחד בליגת העל כרגע, מה שאולי יאפשר לקבוצה להחתים אותו על חוזה שמתאים למעמדו הנוכחי ולא לזה שהיה לו לפני שנתיים. גם אלי אלבז חזר להיות רלוונטי, חלוץ הבית סיים את העונה בכפר סבא בכושר טוב יותר מארבייטמן והוא בשלב העלייה בקריירה. המגעים להבאת ג'ייקוב נג'וקו הצעיר מקריית שמונה התקררו, ובינתיים עלה גם שמו של ג'ורדן פושה, החלוץ הצרפתי שהיה הלהיט של הליגה הלאומית.

עמדת החלוץ היא לא היחידה שדורשת התייחסות. לפני שבוע ניתן היה לפנטז על כך שהאדומים יפתחו את העונה עם אריאל הרוש כשוער, דור פרץ כקשר אחורי ולאלה כחלוץ מרכזי. בינתיים הרוש כבר הודיע שלא מעוניין, לאלה בחוסר וודאות לא אופטימי ופרץ לוקח חלק במשחקים של מכבי ת"א, גם אם בסוף הוא כן יושאל כנראה ייקח זמן עד שהצהובים יקבלו החלטה בעניינו.

היררכיה ברורה בין השוערים

מיד לאחר ההודעה של הרוש הפועל חיפה כבר הודיעה על החתמתו של רן קדוש, השוער שמגיע לקדנציה שנייה בקבוצה. הראשונה לא הייתה מוצלחת, הוא פתח את העונה כשוער ראשון אך לא שרד בתפקיד זמן רב. הפעם, לפי הדיווחים, הכוונה היא לצרף לצידו שוער זר שייאבק איתו על אפודת השוער הראשון.

אישית, אני לא אוהב את רעיון התחרות בין שוערים במעמד שווה, זו עמדה בה לדעתי עדיף שתהיה היררכיה ברורה עם שוער אחד שיש לו ביטחון שהוא מקבל את האפודה לאורך זמן. אבל מאמנים רבים כן אוהבים ליצור תחרות על עמדת השוער הראשון ואף לבצע רוטציה בין השוערים. אם גם הפעם האדומים יביאו שוער זר לא יציב ונוטה לטעויות מוזרות, סביר שקדוש יקבל הזדמנות מהר מהרגיל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות