fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק בין הציונות הדתית והפלג הליטאי בקרית שמואל

מתוך 420 התלמידים שרשומים בבית הספר, 250 תלמידים הם תושבי חיפה והשאר מגיעים מישובים אחרים."המנהיגים הרוחניים משני הפלגים מבינים שהשכונה נמצאת בנקודת חיכוך ויש למצוא דרך להרגיש את הרוחות", כך אמר תושב השכונה
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)

בשעה שמאבקם של הורי התלמידים בבית הספר "נתיבות משה" נמשך במלוא המרץ, מתברר כי מתחת לפני השטח מתחולל למעשה מאבק על דמותה וזהותה של השכונה הקטנה בין שני פלגים בעולם היהדות. אנשי הפלג של הציונות הדתית ולעומתם הפלג של אנשי דגל התורה הליטאים.

קרית שמואל, שבה מתגוררים כ-3000 תושבים נוסדה לפני כשבעים שנה ועיקר תושביה הגיעו מהפלג של הציונות הדתית. בשנים האחרונות השתנה המצב כאשר פעילים של דגל התורה הליטאים הגיעו לשכונה ותפסו בה חלק גדל והולך. המאבק על בית הספר "נתיבות משה" ששייך לזרם החינוך המוכר שאינו רשמי, מכסה למעשה על המתרחש בתוך השכונה. ועד ההורים של התלמידים משבית את הלימודים בטענה כי כי מבנה בית הספר אינו מתאים לכמות התלמידים וכי מדובר למעשה באפליה מכוונת שנוקטת עיריית חיפה נגד האוכלוסייה החרדית. יצוין כי גם משרד הבריאות שבדק את בית הספר לא נתן לו אישור בעקבות ליקויים שנמצאו במבנים. בישיבת מועצת העיר האחרונה עוררו הורי התלמידים מהומה כשהתפרצו בחדר הישיבות, עצרו את מהלך הישיבה והודיעו כי עד שלא יגיע עניין בית הספר לפתרון, הם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. עניין בית הספר נמשך כבר כשלוש עשרה שנה אולם רק כעת נוקטים ההורים בצעד של השבתה מוחלטת של הלימודים.

מנתונים שהגיעו לידי "הד הקריות" עולה כי מתוך 420 התלמידים שרשומים בבית הספר, 250 תלמידים הם תושבי חיפה והשאר מגיעים מישובים אחרים. בית הספר הוקם מתוך החלטה של קבוצת הורים ומעולם לא היה מתוכנן לקום בקרית שמואל וגם כיום אין שום תוכנית בעירייה לבנות או להרחיב את בית הספר הקיים. עקב היותו שייך לזרם החינוך המוכר שאינו רשמי, העירייה אינה מעבירה לו תקציבים ואינה מוכנה להעביר לו תקציבים בדיוק כמו שאינה מעבירה לבית הספר ה"ריאלי".

הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)
הפגנה בקרית שמואל (צילום: עידן חן)

חבר מועצת עיריית חיפה,שי בלומנטל, שמשמש כחבר וועדת החינוך של העירייה והוא גם תושב השכונה, מספר כי במסגרת תפקידו נפגש פעמים רבות במהלך השנים עם הורי התלמידים וכל ההצעות שניתנו להם, כגון העברת התלמידים לבית ספר אחר בחיפה, לא התקבלו על ידי ההורים. בלומנטל מסר כי גם בימים האחרונים הוא נפגש עם ההורים אולם עד לא לא נמצא שום פתרון שיניח את דעתם.

ככל הידוע, אחת ההצעות שנמצאת כעת על השולחן היא להעביר את בית הספר לרשות מקומית אחרת באזור הקריות וכעת מנסים לאתר רשות מקומית שתסכים לקבל את בית הספר לחיקה. "המנהיגים הרוחניים משני הפלגים מבינים שהשכונה נמצאת בנקודת חיכוך ויש למצוא דרך להרגיש את הרוחות" מסר גורם המעורה בחיי השכונה "במשך שנים שררה אווירה נעימה בשכונה שלנו ועכשיו יש מתיחות שמשפיעה על כולם. החשש הוא שאם הפלג הליטאי יתפוס את עמדות הכוח פה, כל הציביון של השכונה ישתנה והיא תהפוך משכונה דתית לשכונה חרדית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות