fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקחה את חייה בידיה

היא חלתה בסרטן ריאות אכזרי והצליחה לצאת ממנו בעזרת ריפוי עצמי. הרפואה המערבית, ממנה היא הגיעה, בהתחלה התנגדה ואז תמכה בה אך גם הקפידה שתישאר במעקב. אחרי שהבריאה, רופאת המשפחה ד"ר ג'נט מיכאיל מפקיעין יצאה לשליחות עבור חולים אחרים. "אנשים צריכים לנקות את עצמם מדברים רעים, ממשקעים וממחשבות רעות". ראיון מעורר השראה, וגם תקווה
ד"ר ג'נט מיכאיל, החלימה ממחלת הסרטן (צילום: דורון גולן)

 

"יצאתי ממצב גרורתי מאוד קשה, הייתי קרובה מאוד למוות, ואז החלטתי לקום בשארית כוחותיי ולהיחלם", את הדברים המרגשים הללו אמרה בראיון ל"צפון~1" ד"ר ג'נט מיכאיל, מפקיעין, אשה מעוררת השראה, בת 66 רופאת משפחה ותיקה שהחלימה באמצעות ריפוי עצמי מסרטן ריאות מהאכזריים ביותר_ לימפו סרקומה. הכתבה הזאת תדבר כנראה, לכל בית. הנתונים על אחוזי  הגילוי והתמודדות עם סרטן רק עולים עם השנים ולכל אחד יש חבר קרוב, או חבר משפחה שחלה במחלה שכבר מזמן הפכה למגיפה.

ד"ר מיכאיל עוסקת היום בשליחות עבור חולים אחרים. היא מחזקת ומעודדת ומלמדת אותם איך באמצעות כוחות התת מודע ובשילוב של אורח חיים בריא ניתן לנצח את המחלה. כרופאה שלמדה יותר משבע שנים רפואה קונבנציונלית ואחראית על חייהם של בני אדם, ד"ר מיכאיל קיבלה הארה בתהליך הארוך שעברה בזמן הטיפולים הכימותרפיים.

ואז מצאו לה גידול

מיכאיל, ערבייה נוצרייה שגדלה בעכו, בת בכורה במשפחה. היא נשואה למיכאיל ואמא לשלושה ילדים. עד גיל 17 למדה בכנסיית טרה סנטה בעכו. לאחר מכן למדה רפואה בחו"ל והפכה לרופאת משפחה בקופת חולים כללית במחוז צפון ובהמשך ניהלה שש מרפאות בגליל. במשך שנים רשמה מרשמים לחולים במחלות שונות, עבדה בשליחות של המקצוע, גם ברגעים קשים כמו מלחמת לבנון השנייה, אז הרופאים גויסו בצו 8 והיו צריכים להגיע תחת אש לתת שירות לתושבים בצפון.  בשנת 2007 היא גילתה גידול במפשעה.

ד"ר מיכאיל: "מצאו לי גידול של 9 מ"מ במפשעה שכבר התפשט ושלח גרורות. אי אפשר היה לעצור אותו. עברתי ניתוח והתחלתי סדרה של טיפולים כימותרפיים.  בתור רופאה, היה לי ברור שזו הדרך. תמיד ידעתי שרפואה מערבית עוזרת אבל במקרה הזה, זה עוד לא התבשל בתוכי. כעבור חצי שנה, הסרטן חזר והתחלתי סדרה שנייה של טיפולים. הייתי כבולה בשלשלות הכימותרפיה, כמו כולם הייתי מגיעה למחלקה האונקולוגית, כולם הולכים מחוברים לעמוד ובו החומר הזה שגומר את כל הגוף, אבל לפני הכל, זה גומר את הנפש. המצב הנפשי הקשה של חולים אונקולוגיים משפיע על התהליך הארוך של ההחלמה. בחילות והקאות ושינויים בגוף, אין יכולת לאכול או להריח. הרגשתי שהחיים שלי עוברים לידי.

כוחה של מודעות

"אחרי הסדרה השנייה של הטיפולים ראו נסיגה בסרטן ושוב, אחרי שהטיפולים נגמרים, הגרורות חוזרות. במאי 2009 התחלתי סדרה שלישית של טיפולים, ואחרי המנה הראשונה הפסקתי. אמרתי לבעלי ולילדים שאני לוקחת את החיים שלי במו ידיי. הרופאים שלי לא האמינו, אמרו שזה מסוכן. ידעתי שבאמצעות תודעה נכונה אני אצליח לרפא את עצמי לחלוטין, כי חזיתי שעוד שני טיפולים ואני כבר לא אהיה בחיים. כולם התנגדו, לא הבינו מאיפה הכוחות שלי. במהלך השנתיים בהן טופלתי יצא לי לקרוא מאמרים על רפואה סינית, על מדיטציה ועל כוחו של התת מודע, על היכולת לריפוי עצמי בתוך 21 יום בעבודה על מודעות. בתוך הטיפול הכימותרפי לא יכולתי להניע לפעולה, הייתי צריכה להתנתק מזה".

האמינה בבריאות ואימצה את המחשבה. ד"ר ג'נט מיכאיל (צילום: דורון גולן)
האמינה בבריאות ואימצה את המחשבה. ד"ר ג'נט מיכאיל
(צילום: דורון גולן)

דרך חדשה

ד"ר מיכאיל החליטה בשנת 2009 לסיים את עבודתה כרופאה ויצאה לדרך חדשה.  באמצעות שיטה של מודעות, יחד עם דיקור סיני, וטיפול אלטרנטיבי בצמחים, הצליחה להיפטר מהסרטן בתור שלושה שבועות. הרופאים שלה תמכו בה, אבל ביקשו ממנה להישאר במעקב. בבדיקת הסיטי האחרונה שעשתה ראו נס. אין גרורות בכלל, הסרטן נעלם.

"הסיכוי שלי לצאת מהמחלה היה 50 אחוז, כל הריאות היו מלאות בשמונה גרורות של סרטן, לא רק באחת, הסוף היה ידוע מראש. אמרתי לעצמי, 'מה יהיה עם הגוף שלך', בדרך הזאת של הכימותרפיה יש רק סוף של מוות, וסירבתי לקבל את זה.  בעלי בכה מרוב אושר ושמחה. מאז עברו שבע שנים ואני בריאה לחלוטין.

"אנשים צריכים לנקות את עצמם מדברים רעים, ממשקעים, ממחשבות רעות. זה תהליך מגיל קטן,  אם זה חרדה או פחד או כאב, יש גם הרבה דעות קדומות, האשמה עצמית ותסכול. התהליך הראשוני הוא לשחרר מועקות. שילבתי זאת עם מדיטציה טרנסצנדנטאלית, קורס שעשיתי בעבר. כל החיים עבדתי כרופאה, הייתי עסוקה במחלות וריפוי ובאותה תקופה הרגשתי שהחיים סוגרים אותי, הייתי מותשת, זה השלב שהמחלה התפרצה. התת מודע שלנו זה הניצוץ האלוהי שגורם לכל תופעה בגוף, והאמונה שלנו שוקעת בתת מודע. כמו שאי אפשר להיגמל  בלחיצת כפתור  מעישון סיגריות, אלא להבין שאתה מתחיל תהליך. אני חשבתי שאני אהיה בריאה, אני האמנתי בבריאות, שאני צריכה לצאת מהמחלה ואמרתי לאלוהים שיעזור לי, אימצתי את המחשבה".

לדברי ד"ר מיכאיל כל  אדם צריך להתחבר לאיזה כוח עליון. זה לא משנה אם זה אלוהים, אללה או בודהה. האמונה מעניקה כוחות גדולים. אנשים מבקשים ברגעים אלו שיתפללו למענם, ידליקו נר. היא מספרת: "הייתה לי חברה שאמרה לי בתקופת המחלה: 'אני אשלח לך מלאכים עם פרחים לבנים', כל דבר נתן לי כוח לצאת למסע של שכנועים ושאני לא מוותרת. לשמחתי הרופאים קיבלו זאת בהבנה רבה וכיום, כשאני מרצה, אני לא מתייחסת כלל להליך הרפואי. הם אמרו לי שאני יצאתי ממצב סופני, למצב בריא לחלוטין. אני לא נגד כימותרפיה או תהליך אחר אבל חשוב לי לחזק אנשים בטלפון ובהרצאות, ויש אנשים שהצליחו להחלים בזכותי".

מחוברת לחיים

ד"ר מיכאיל לא שבה לעבודה אחרי ההחלמה. המשבר שעברה פתח לה צוהר לעולם חדש. "אי אפשר להגיד שאיבדתי אמון ברפואה, אני עדיין מאמינה שהרפואה היא הבסיס להכל וניסים לא קורים כל יום. את כל המחלות הללו אפשר לרפא בדרך החיים ואני לא אחזור לבדיקת מדדים ולא אחזור לקחת תרופה אחרת.  אני דוגלת בחופש הבחירה. כיום אני חושבת למשל שכולסטרול מעל 100 זה מצב נורמלי, אבל על פי הרפואה הוא צריך להיות מתחת למאה, אז החלטתי לצאת לפנסיה מוקדמת. הבעיה ברפואה שכמעט ואין זמן בין רופא וחולה, יש לפציינט אולי 10 דקות בממוצע וזה לא מספיק זמן. כיום יש רופאים שגם מפנים אליי חולים להתייעצות".

לפני חודש השיקה ג'נט את הספר שלה "מחוברת לחיים" שכתבה על מסע חייה.  הספר הושק במלון חוף התמרים בעכו, העיר היקרה לליבה, יחד עם בני משפחה ומטופלים שלה שהצליחו להחלים. כעת הספר מתורגם גם לערבית, כדי למקסם את החשיפה לקהלי היעד.

היא סיכמה: "אין ספק שאני מרגישה בשליחות, הייעוד שלי לעזור לאנשים לצאת מהמחלה הזאת. בחברות ודתות מסוימות מאמינים שהכל 'מכתוב', הכל גורל. כשאתה חולה מאוד חזק אתה שואל האם יש אלוהים ומדבר עם מישהו למעלה.  אני דיברתי עם אלוהים, כל הזמן הרגשתי דרך סימנים שרוצים לעזור לי. אני מאמינה שאפשר לשנות את החיים דרך כוח המחשבה. מעטים ילכו בדרכי ואני מבינה שאני פורצת דרך בתחום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות