fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקוחות מרוצים מביאים לקוחות חדשים

אתר מידרג, שאסף עד היום 300 אלף חוות דעת של לקוחות אמיתיים על שירות שנתנו 2500 בעלי מקצוע באתר, נותן טיפים איך להדהים את הלקוח ולגרום לו להיות סוכן השיווק הכי טוב שהיה לכם
צילום: פוטוליה

מאת: כפיר לב סיני

כפיר לב סיני (צילום: הדס ברוש)
תשקיעו בהם. כפיר לב סיני (צילום: הדס ברוש)

כשהיינו ילדים לימדו אותנו ש"מה שיוצא אני מרוצה" הוא כלל מפתח לחיים. מה לעשות שבחיים המקצועיים זה ממש לא ככה, ולקוח מרוצה הוא אחת המטרות הכי קשות להשגה. איך עושים את זה נכון? אתר מידרג ממליץ איך להפוך לקוח למרוצה ועל הדרך להפוך אותו לסוכן השיווק של העסק שלכם.

1. העניקו ללקוח ערך מוסף: לקוחות זוכרים עסק רק כשמשהו היה יוצא דופן ונוטים לשכוח עסקים שהעניקו להם שירות רגיל. מה אתם יכולים לעשות כדי לתת שירות מעבר לרגיל? למעשה, אתם הרי מומחים בתחום שלכם ויכולים לספק ללקוחות מידע נוסף מניסיונכם, כמו טכנאי מוצרי חשמל שנשאר ללמד את הלקוחה מה אומרים כל הסימנים במכונת הכביסה ואיך למנוע נזקים במדיח הכלים שלה.

2. משהו השתבש? ספרו ללקוח: אל תחכו שהלקוח יגלה בעצמו שזמן האספקה כבר עבר, שאיש השירות לא יגיע היום למרות מה שנקבע, או שהגוון המדויק שהזמין לא היה במלאי. שיתוף מוקדם של הלקוח בכל בעיה ימנע הרבה כעסים מצד הלקוח ויבטיח לו שיש מי שלוקח אחריות.

3. יש עם מי לדבר: לפעמים לא מספיק לומר ללקוח שבכל מקרה הוא יכול לחזור לעסק ולממש את האחריות. הלקוח צריך להרגיש שהוא באמת מוזמן לעשות זאת.

4. אל תמהרו לקחת כסף: שלב התשלום גורם ללקוח "לנחות חזרה על הקרקע". איך נגרום לו לראות בנו יותר מאשר שירות שהסתיים? הודיעו ללקוח המעוניין לשלם: "רגע. בוא נחכה שבוע, נראה שאין תקלות ורק אז נגבה את התשלום". אמירה כזו תותיר את הלקוח בפה פעור ותראה לו שיש על מי לסמוך. כמובן שזה לא מתאים בכל תחום ומול כל לקוח, אך משאיר רושם עצום.

5. העבירו את המסר לכל האנשים שנמצאים בשרשרת המגע עם הלקוח: קיימו ישיבה עם העובדים ונסו למצוא דרכים לשיפור הקשר עם הלקוח. המודעות לשירות היא חצי הדרך לשירות מעולה.

© הכותב הוא מנהל שיווק לעסקים, אתר מידרג – דירוג בעלי מקצוע, מייל: kfir@midrag.co.il 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות