fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לעצור את תכנית 'מחיר למשתכן' במגדל העמק"

ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה הבהיר כי מתוך דאגה לתושבי העיר הוא דורש לעלות ל- 60 עד 80 אחוזים את מספר יחידות הדיור המיועדים לתושבי העיר במקום 20% המתוכננים כיום במכרז
ראש העיר אלי ברדה (צילום: רון עזר)
ראש העיר אלי ברדה (צילום: רון עזר)

ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, דורש ממשרד הבינוי והשיכון לעלות את אחוז הדירות המיועדות לתושבי העיר בפרויקט "מחיר למשתכן". כזכור, לפני כחודשיים ביקרו במגדל העמק שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וסגנו ז'קי לוי שנענו לבקשת ברדה לכלול את מגדל העמק בין תריסר הרשויות שיזכו להיכלל בתכנית "מחיר למשתכן", שאמורה להציע יחידות דיור מוזלות עבור זוגות ומשפחות זכאיות. ואכן, לפני כחודש פורסם המכרז הראשון שכלל 76 יח"ד ולפני מספר ימים אף נערך מפגש וסיור ליזמים וקבלנים המעוניינים להשתתף במכרז שאמור להסגר ביום שני הקרוב ה-28.12. בהמשך כידוע, צפוי להתפרסם מכרז נוסף של עוד 118 יחידות דיור התוכנית "מחיר למשתכן".

בסעיפי המכרז נקבע כי רק 20% מיחידות הדיור במכרז יוקצו לזוגות צעירים ומשפחות צעירות ממגדל העמק המבקשות לרכוש דירה ראשונה במחיר מוזל. הנתון אינו מקובל על ראש העיר ברדה שקיים בימים האחרונים פגישה עם מנהל מחוז צפון במשרד הבינוי והשיכון שלמה פייבלוביץ בנושא ובמהלך הפגישה דרש ראש העיר ברדה להרחיב את העדפה לבני העיר עד 60%-80% מסך יחידות הדיור.

לעצור. אלי ברדה (צילום: רון עזר)
לעצור. אלי ברדה (צילום: רון עזר)

הדרישה של ברדה נובעת מכך שהיצע הדירות ברחבי העיר קטן לאחר שכל 700 יחידות הדיור החדשות שנבנו בשנתיים האחרונות נמכרו, פוטנציאל הרוכשים הוא גבוה יותר ביחס ל-20% שיועדו לתושבי המקום וכן בעקבות פרשת המכרז בעפולה שתוצאותיו חשפו כי כל הזוכים ללא יוצא מן הכלל הם תושבי חוץ.

אלי ברדה, בתפקידיו הנוספים כיו"ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל וכיו"ר האסיפה הכללית של מרכז שלטון מקומי, סבור כי על הממשלה לקדם תכניות בנייה כולל "מחיר למשתכן" גם ביישובים הסמוכים ובמקביל ביישובי הפריפריה בנגב ובגליל לתת עדיפות גבוהה לתושבי המקום ולכן הוא פונה בזמן, לפני פתיחת מעטפות המכרז אחרת תעלה טענה משפטית לפיה מסיבה משפטית לא ניתן לשנות דבר.

ברדה: "פעלנו רבות כדי שמגדל העמק תיכלל בתכנית 'מחיר למשתכן' כדי להיטיב עם זוגות ומשפחות צעירות מהעיר שיכולו לרכוש דירה ראשונה ולהשתקע בעיר. במקביל, קיימת אפשרות שהמחיר המוזל יחסית של יחידת דיור ימשוך אוכלוסיות חלשות ואחרות מחוץ לעיר ולכך אנו לא ערוכים ולא מוכנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות