fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לעיר כמו כרמיאל מגיע לפחות קבוצה בליגה לאומית"

יוסי אסדו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שבע שנים עברו מאז מכבי כרמיאל ירדה לליגה א', ובכל שנה מאז היא ניסתה לחזור לליגה הארצית ובכל שנה זה נגמר בכישלון צורם. בעונה שעברה היא אפילו ניצלה מירידה מביכה לליגה ב', רק כמה מחזורים לפני סיום העונה.

העונה הסיפור אחר. כרמיאל כיסתה את כל חובות העבר שלה שהעיקו עליה, ויצאה לדרך חדשה כדי לשקם את עצמה תדמיתית ומקצועית ובסיום הסיבוב הראשון היא מובילה את ליגה א' עם מאזן מושלם של 11 ניצחונות. אגב מקצועית, זה קרה ממש במקרה. "להגיד לך את האמת, חודש לפני תחילת העונה לא הייתה לי קבוצה", מספר מנכ"ל הקבוצה יוסי אסדו, "כולם באו אליי ואמרו לי יוסי אתם תרדו ליגה. ממש מאלוהים נפלו לנו 3-4 שחקני מפתח שהסתדר לנו להביא אותם וחטפתי אותם ובפחות מחודש בנינו את הקבוצה. איך אומרים, היה לנו גרם אחד של מזל ולא טונה של שכל".

יוסי אסדו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יוסי אסדו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ידעתם בשנים האחרונות קשיים כלכליים, איך הסתדרתם העונה?
"אנחנו עדיין מקבלים מהעירייה 200 אלף שקל שמתחלקים לכל האגודה. רק ההוצאות מסביב זה 30 אלף שקל ויותר, אז מה נשאר לך כדי לשלם לשחקנים? שאתה רוצה שחקנים טובים אז הם עולים לך כסף. אני מקווה ששנה באה העירייה תעלה לנו את התקציב משמעותית שנוכל לעשות משהו יפה. לעיר כמו כרמיאל מגיע לפחות קבוצה בליגה לאומית והיינו שם, גם בליגת העל. יש לנו את הניסיון ואנחנו רק צריכים עזרה".

ומה עם חובות העבר שעיכבו אתכם?
"הכל נפתר עוד באמצע העונה שעברה. אם מישהו אומר שאני חייב לו שקל שיתקשר אליי".

אתה נהנה העונה?
"זה מזכיר לי את עונת 94/95 שסיימנו אותה עם 19 ניצחונות והפסד אחד ועלינו מליגה ארצית ללאומית. יש חיבור טוב בין השחקנים והם אוהבים אחד את השני. כיף להם לבוא לאימונים ומשחקים. עוד לא נגמרה העונה. תן לגמור אותה. אני מרוצה מאד עד עכשיו. עשינו עד עכשיו עונה טובה ויש לנו קבוצה טובה עם שחקנים שמתאימים אחד לשני כמו כפפה ליד. גם אם חסר מישהו אז יש את מי שיגבה אותו".

אתה מקבל תגובות בעיר לנוכח ההצלחה?
"בספורט יש דבר אחד, אתה צריך להביא תוצאות. אוהבים אותך רק כשאתה מנצח ושאתה עולה לכותרות. אחרת אף אחד לא מסתכל עליך".

מי שמנצח על כל החגיגה הוא המאמן מארק בריסקר, שבכלל לא רצה להישאר בקבוצה אחרי עונת הבלהות שעבר בעונה שעברה. "לא רציתי להישאר", מספר בריסקר, "אימנתי בחצי השני של העונה שברה קבוצה של חמישה שחקנים. מי רוצה להישאר ולקחת חלק בדבר כזה? ההבדל הוא שיש לי העונה חבורה של שחקנים טובים שהם גם חבר'ה נהדרים".

הקבוצה שלו התחילה להתחבר. בריסקר  (צילום: אמיר שיבי)
מארק בריסקר (צילום: אמיר שיבי)

אחרי עונה נוראית שכמעט ירדתם ליגה אתם מוצאים את עצמכם מובילים אותה.
אחרי מה שהיה בעונה שעברה זאת הרגשה נפלאה. אבל אני יותר שמח עבור השחקנים שלי שהיו כאן גם בעונה שעברה, הם ראויים לזה".

איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון?
"מן הסתם אני מאד שמח. סיימנו את הסיבוב הראשון ללא הפסד והשחקנים שלי באמת הראו שמדובר בשחקנים עם לב ענק. אבל למרות זאת אני לא שלם עם מה שעשינו בסיבוב הראשון. אני מאמין שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב והשחקנים הראו לפרקים שאנחנו יכולים להיות קבוצה מעולה".

מה כל-כך מיוחד העונה בקבוצה?
"הדבר היחיד שמיוחד כל-כך בקבוצה הזאת שיש לה לב גדול. החבר'ה האלה לעולם לא מוותרים ולא נכנעים וזה מה שמייחד את הקבוצה שלנו והופך אותה למה שהיא".

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, אתה חושב שאתה צריך להמשיך לאמן את הקבוצה בארצית ולהוכיח את עצמך כמאמן לגיטימי ברמות האלה?
"אם העניינים יתסדרו בסופו של דבר, אני לא יודע. זאת לא רק החלטה שלי והעניין אם אני צריך להוכיח שאני מאמן לגיטימי. זאת גם החלטה של ההנהלה שצריכה להוכיח שהיא רוצה שהקבוצה תהיה לגיטימית".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות