fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"להיות רופא זה חלום"

צוערי בה״ד 1 סיימו קורס הקצינים. ביניהם מצטיין ממסלול העתודה ״צמרת״ של חיל הרפואה, מסלול מצוינות יוקרתי בסופו מוענק למסיימים תואר ד״ר לרפואה, סער בן ציון שזכה בתואר מצטיין פלוגתי
סער בן ציון (צילום דובר צה"ל)
סער בן ציון (צילום דובר צה"ל)

״שמעתי על המסלול כשהייתי בתיכון, כבר אז רציתי להיות רופא אבל אף פעם לא חשבתי על הכיוון של רופא צבאי", אומר סהר בן ציון, חייל בשרות צבאי, בן 21 מכפר קיש שסבור כי "להיות רופא צבאי זה תפקיד משמעותי עבורי, תפקיד של הצלת חיים. להיות רופא זה החלום. לפני שהתגייסתי עשיתי שנת שירות בסוכנות היהודית בקנדה ושם הייתה לי הזדמנות לעסוק בחינוך ובעבודת צוות. היה לי שם זמן למחשבות ושם הבנתי שאני רוצה להיות רופא צבאי".
-ספר על ההכשרה שעברת במסלול

סער בן ציון (צילום דובר צה"ל)
סער בן ציון (צילום דובר צה"ל)

״את היום הראשון אני זוכר כמפחיד – לא הכרתי אף אחד. מה שיפה זה שככל שהזמן עבר התקרבנו יותר ויותר, גיבשו אותנו ודאגו לשימור ערך הרעות בינינו. תמיד אזכור את המענה הרפואי המצוין שקיבלתי בתור חייל. אני רוצה להתקדם ולהתמקצע בצורה הטובה ביותר, להיות הרופא הכי טוב שאני יכול".
מהי החוויה הזכורה לך ביותר מקורס הקצינים שזה עתה סיימת בהצטיינות?
"כחלק מהקורס, כל אחד מקבל תפקיד אותו הוא צריך לבצע אשר מאפשר לו להתנסות בתחומים שונים. אותי מינו להיות ׳מנהל לחימה׳ – תפקיד מקביל למפקד חמ״ל, שצריך לתאם בין כל הגורמים הלוגיסטיים, הרפואיים, השלישותיים וכו׳. כחלק מהתפקיד הייתי אחראי להנחתת מסוק בבה״ד, משימה מאתגרת ביותר, אז הבנתי כמה אחריות מוטלת עליי".
האם היית ממליץ לנוער של היום לעבור את מסלול 'צמרת'?
"אני מאוד ממליץ. המסלול הוא מיוחד, משפחתי, תומך ולא מתפשר בפן המקצועי. הוא מעניק מסגרת איכותית המכינה אותך להיות הרופא המבצעי הכי טוב שאפשר".
במבט קדימה, היכן תרצה להשתבץ כרופא בצבא הגדול?
"בכל מקום שאשובץ אעשה את המיטב. תפקיד הרופא הגדודי בחטיבת הצנחנים מעניין אותי. אני רוצה לחוות את העשייה הצבאית דרך השטח ולתת מענה לחיילים שעובדים קשה מאוד וזקוקים לרפואה מצוינת".
מה השאיפות שלך מעצמך כרופא לעתיד?
"אני לוקח על עצמי כרופא לעתיד את האחריות לעולם לא לזלזל בתלונה של אף מטופל שלי, יחסי אנוש טובים הם המפתח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות