fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא נפסיק לרקוד

פסטיבל להקות (4)קרדיט מתי אלמליח

פסטיבל המחול כרמיאל ה-32 יוצא לדרך והשנה בסימן של חדשנות והתאמת התכנים לתושבים עם מגוון מופעים, סדנאות ומתחם לצעירים. יש למה לצפות

בפגישה השנתית להנעת פסטיבל המחול כרמיאל השנתי, שהתקיימה ביום שני השבוע, השתתפו כל המפיקים והכוראוגרפים הנוטלים חלק בהפקת הפסטיבל. הפסטיבל, שהוקדם השנה, יתקיים בתאריכים 2-4.7.2019.

ראש העיר משה קונינסקי שזה הפסטיבל הראשון עבורו בתפקיד יו"ר עמותת הפסטיבל המחול ברך את המשתתפים: "זוהי תקופה של שינוי דורות. ביקשתי מגדי והצוות שלו להוביל את החדשנות גם בפסטיבל כחלק מתוכנית לחיזוק הקשר בין התושבים לפסטיבל. גם במשך השנה צפויים מגוון אירועים בעיר ביניהם בניית בית ספר רוקד".

כוריאוגרפים ומפיקים 2019 צילום אלכס הובר
כוריאוגרפים ומפיקים 2019 צילום אלכס הובר

 

מנכ"לית עמותת הפסטיבל לילך רנה וקסמן: "פסטיבל מחול כרמיאל הוא אירוע שיא שנתי בתרבות הישראלית. 32 שנים של יצירה מקורית, פולקלור ישראלי, פסטיבל של אחדות וגאווה לאומית. חגיגה שבשלושה ימים ולילות מאפשרת ומקדמת מפגש בין רוקדים ומרקידים, רקדנים ויוצרים, אלפים של מבקרים מהארץ ומהעולם, בכל הגילאים שאוהבים מחול, יוצרים שפה ונהנים לרקוד אותה. המסורת של הפסטיבל חייבת להתכתב עם הקדמה, חובתנו לשמר קהלים ותיקים הפוקדים את הפסטיבל מיומו הראשון , להיפתח לטרנדים עולמיים, לקהלים חדשים וצעירים. להנגיש בעבורם בדרך רלוונטית, יצירתית ואטרקטיבית את המחול הישראלי. להקשיב להם ולדבר בשפתם. לתת במה וביטוי ליוצרים צעירים. לתת מקום של כבוד והערכה ליוצרים ותיקים, כך שאלה יהוו השראה לאלה וההפך. הדיאלוג הזה הוא הכרחי, הוא יפרה את היצירה,

לילך רנה וקסמן, משה קונינסקי, אלי שדה צילום אלכס הובר
רנה-וקסמן, קונינסקי, שדה (צילום אלכס הובר)

ואכן יש למה לצפות. מאות הרקדנים של העיר כרמיאל מכל גופי המחול האיכותיים והמגוונים ישתתפו במצעד הפתיחה הצבעוני כמו גם אלפי רוקדים מהארץ והעולם. בקריית הפסטיבל ייהנו המבקרים ממיצגים, דמויות רחוב, ומופעים מרהיבים בבמות השונות ובמרחב הפתוח. מסיבות לנוער, מתחם מיוחד לצעירים, אמנים מהשורה הראשונה, מופע זריחה ועוד".

שלמה ממן, המנהל האמנותי של הפסטיבל ב-19 השנים האחרונות: "השנה ערב הפתיחה מוקדש ללהקת כוורת. לכל אמן שהתפתח בזכות עצמו וללהקה עצמה. נבנה את הערב כך שנתייחס לכל המרכיבים גם לאמנים שעשו קאברים וכמובן הלהקות שיופיעו עם ריקודים שהוכנו במיוחד לשירי הלהקה. הערב השני מוקדש לאמן מרכזי, השנה יהיה זה רמי קליינשטיין שיופיע עם אמנים אורחים ולהקות מחול שמכינות ריקודים לפי השירים שלו. בערב הנעילה יעלו הלהקות עם ריקודים חדשים. את הערב נקדיש לעידן רייכל. מצעד הפתיחה של הפסטיבל יהיה שונה מזה שהכרנו בשנים האחרונות. הפעם המצעד יעבור ברחובות. מאחר והתאריך הוקדם, יוכלו להשתתף גם תלמידי בתי הספר מבית ספר רוקד וכיתות רוקדות מכרמיאל. המטרה היא שההורים יגיעו לצפות בילדיהם וגם יוכלו לראות את הלהקות ולהתרשם.

"בערב הראשון תתקיים תחרות המחול העכשווי שהנושא שלה הוא סיפור בתוך הריקוד. בתחרות הכוראוגרפיה "עם אחד לב אחד" ייצרו ריקודים מושפעים מריקודי העדות שלנו. מופע האפרוחים השנה הוא "סבא הורה" אותו ינחה טוביה צפיר. מופע להקות הוותיקים יוקדש ליגאל בשן, כאשר אהרן פררה ואבי דור יהיו המנחים. חידוש נוסף השנה הוא הפעלת פארק אופירה, שם יתקיימו מופעים של הלהקות המקומיות. מופע נוסף בפארק יהיה "שעטנז – ריקודים משולבים בסגנונות אתניים. בקיצור, נחווה 20 שעות ביממה עם כל הסגנונות, במספר אתרים, עם מיטב המדריכים לריקודי עם, הרקדות היום ישולבו עם סדנאות יוצר וסדנאות מיוחדות לפי נושאים כשכל רוקד ימצא את הסגנון האהוב עליו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות