fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא ממש בונים על הצעירים

אם מישהו חשב שהמגמה שהסתמנה במכבי חיפה בסוף העונה שעברה, תימשך גם בעונה הקרובה, הוא טעה. מספר שחקני הרכש וממוצע הגיל שלהם לא נותנים מקום לספקות. אם אחד מהצעירים ישחק בהרכב הראשון זה יהיה הישג

ירוק עד / עמית פרוסנר

במכבי חיפה דיברו בשנה שעברה על צעירים, אבל, שימו לב לשחקני הרכש שהגיעו עד עכשיו למועדון. גל אלברמן: 34, עמרי בן הרוש: 27, גיאורגי קוסטדינוב: 27, אליסון דוס סנטוס:27, אופיר מזרחי: 23.5, ארנסט מאבוקה: 29. חוץ ממזרחי כולם שחקנים מנוסים שמגיעים לתרום עכשיו. דקות לצעירים? אחרי שהמועדון יתייצב ויתחיל לשחק כדורגל.

מגיע למכבי חיפה קרדיט, כשהצליחה להנחית מתחת לרדאר ובהפתעה את ארסנט מאבוקה בן ה~29, שחקנה לשעבר של ז'ילינה בשבע העונות האחרונות. מאבוקה חתם לשנתיים עם אופציית מועדון לשנה השלישית. בדיוק כמו קוסטדינוב, גם מאבוקה פותח כרגע בנבחרת קמרון, ושיחק בהרכב בגביע הקונפדרציות, שהסתיים לפני שבועיים. מאבוקה מהיר מאוד, חרוץ ותומך ללא הפסקה בהתקפה, ובעונה הקודמת בישל שמונה שערים. הוא משלים הגנה מהירה ופיסית, ולמעשה חדשה לחלוטין, ועכשיו ללוזון יש לא מעט אופציות בחלק האחורי.

שדרוג בהגנה

גיא לוזון דיבר עוד בעונה שעברה על הרצון לשחק בשתי שיטות, אחת שתכלול ארבעה שחקני הגנה, והשנייה חמישה. כשמכבי תשחק במערך המסורתי של ארבעה שחקני הגנה, ההרכב שלה, לפחות בפתיחת העונה, יכלול את מאבוקה בימין, בן הרוש בשמאל, קגלמאכר ודוס סנטוס במרכז ההגנה. זוהי הגנה מהירה, שתאפשר למכבי ללחוץ בחלק הקדמי, אבל החסרון היחסי הוא שדי ברור מאיפה ההתקפות יגיעו. מאבוקה יעלה כל הזמן להתקפה, ובן הרוש פחות התקפי באופי שלו ופחות בונה משחק. בחמישה שחקנים ללוזון יש לא מעט אפשרויות. חוץ מארבעת השחקנים שיפתחו במערך הרגיל, ללוזון על הספסל כגיבוי יש את דקל קינן, סאן מנחם, שי בן דוד ורז מאיר, שיהיה הגיבוי של מאבוקה באגף ימין. מנחם יכול לשחק באגף שמאל במערך של חמישה שחקני הגנה ואז בן הרוש יזוז למרכז ההגנה, או קינן ישחק במקומו. בן דוד יהיה גיבוי גם באגף שמאל וגם כבלם נוסף, כך שאופציות לא יחסרו ללוזון. אגב, לוזון דיבר על נסיון לשלב את ניקיטה רוקאביצה כשחקן קו ב~5:3:2. לטעמי יהיה ק

שה מאוד להזיז לשם שחקן בן 30, שמעולם לא שיחק את התפקיד, אבל בדיוק בשביל נסיונות כאלה יש מחנה אימון. דבר אחד בטוח, ההגנה של מכבי שודרגה ביחס לעונה שעברה, ועכשיו לוזון צריך להתמקד בחלק הקדמי.

amit 01
ספק אם יקבלו דקות משחק. מימין: איתן וולבלום ומוחמד עוואד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אוטוטו העונה מתחילה

בשקט בשקט, עוד שבועיים מכבי תערוך את המשחק הרשמי הראשון לעונת המשחקים 2017~2018, כשתצא למשחק חוץ במסגרת גביע הטוטו מול סכנין. בתחילת השבוע מכבי העלתה הילוך בהכנות ונסעה למחנה האימון השנתי בפולין. נכון לשורות אלה למכבי עדיין חסרים שני שחקנים בחלק הקדמי, אבל יחסית לעונה שעברה המצב הרבה יותר טוב, וללוזון יהיה עם מי לעבוד. צריך לזכור שתהיה ללוזון לא מעט עבודה מכיוון שפרט לאופיר מזרחי, שעשוי לפתוח את העונה על הספסל כשיושלם הסגל, חמשת שחקני הרכש מיועדים לשחק בהרכב, ויחד עם לפחות זר נוסף בחלק הקדמי, ודמארי, שבקושי שיחק בעונה שעברה, מאז שהגיע בינואר, מדובר בקבוצה שההרכב הראשון שלה יהיה כמעט חדש לחלוטין. מכבי תשהה במחנה עד סוף השבוע הקרוב, ותקיים בו בסך הכל שלושה משחקי אימון. כאמור עוד שבועיים נוכל לקבל רושם ראשוני איך מכבי נראית.

תוצאות עכשיו

אם נעזוב לרגע את השוערים, למחנה יצאו 22 שחקני שדה. יחד עם שני זרים שיגיעו, וגם אם נעזוב לרגע את מאור בוזגלו בצד, מספר השחקנים של מכבי יגיע ל~24. זה יותר מדי לקבוצה ישראלית, שלא משחקת באירופה, וסביר להניח שלפחות שני שחקנים צעירים יושאלו. כרגע נראה שמוחמד אבו פאני ושון וייסמן לא ימשיכו העונה במכבי. איסמעיל ריאן ויניב בריק לא בתוכניות, איעד חבשי כבר הושאל, שובל גוזלן נמכר לקרית שמונה, וזה אומר שבמכבי החליטו לעזוב כרגע את רעיון קידום הצעירים ולבסס את הקבוצה על שחקנים מנוסים, שיכולים לתרום עכשיו. חוץ משחקני הרכש, עטר ורוקאביצה בני 30, קינן וורמוט עברו את ה~30 ודמארי בן 28. קהת גם הוא כבר לא מוגדר כשחקן צעיר, ולמעשה הצעירים היחידים בסגל הם נטע לביא, מוחמד עוואד, עמית זנטי, רז מאיר, איתן וולבלום, שי בן דוד וסאן מנחם. מבין כל אלה המצב של נטע לביא הוא הכי טוב, מכיוון שהוא המחליף של אלברמן ויכול לשחק לידו בקישור האחורי. מנחם יהיה גיבוי לכנף שמאל וגם הוא יכול לראות דקות בשיטת משחק מסוימת. השאר נדחקו ברוטציה ואני מתקשה לראות את וולבלום, עוואד וזנטי מקבלים דקות בתחילת העונה, אלא אם מכבי תקלע למכת פציעות, והאמת שאין ממש ברירה. אחרי שלוש עונות באצטדיון סמי עופר כבר ברור שהוא מביא איתו כמות גדולה של קהל, אבל גם לחץ גדול, וקשה לשחקנים צעירים לעמוד בו. מספיק ששחקן צעיר עושה טעות בתחילת משחק והוא יכול לאבד את הבטחון וראינו לא מעט מקרים כאלה בעונה שעברה. מכבי עושה, ובצדק, סוג של שינוי מחשבה ששחקנים מנוסים, שכבר עברו דרך בכדורגל יצליחו להתאקלם מהר יותר. אלברמן הוא הדוגמא הבולטת ביותר. שחקן שלקח אליפויות גם במכבי תל אביב וגם בבית"ר ירושלים ושיחק בכל תחרות אפשרית, בטח לא יתרגש מלקבל כדור כשהקבוצה בפיגור. קוסטדינוב מראש הגיע כשחקן שלא פוחד מאחריות, ואולי הפעם יהיה אפשר לשלב ליד הוותיקים את הצעירים של מכבי. לפני עשר שנים שיחקו במכבי כמאל ג'בארין, שהפגין יכולת לא רעה בכלל, ועוד לפניו תום אלמדון השוער, שהחליף את דווידוביץ' הפצוע ולא ספג שער עשרה משחקים רצוף. אבל לאלמדון היה את אלון חרזי, אריק בנאדו ואדורם קייסי לפניו, וקבוצה שלמה שרצה מצוין ועצרה את הנסיונות להגיע אליו הרבה לפני רחבת החמש. זנטי יבוא לידי ביטוי כשיהיה מאחוריו קישור חזק, מאבוקה יעלה איתו על הקו ויפנה לו מקום וכשדמארי ועטר יחכו ברחבה. לביא יראה יותר טוב כשלידו ישחק אלברמן ומאחוריו הגנה מנוסה, וכל מכבי תראה טוב יותר, אם השילוב הזה של צעירים יהיה במינון נמוך יותר ולא חמישה במכה אחת. שחקנים כמו יוסי בניון ויניב קטן לא גדלים בליגה שלנו כל שנה, וכדי שמכבי תצליח להוציא משהו מהצעירים שלה היא חייבת סביבה הרבה יותר יציבה של כדורגל. ללוזון יש חודש כדי לייצב את מכבי, ואת התוצאה נראה במחזור הראשון מול בני יהודה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות