fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא יהיה נער באולגה שירצה להתעסק במוזיקה ולא יקבל מענה"

המפיק ערן תורג'מן, הבעלים של חברת JOY, סוגר מעגל ומקים בשכונה בה גדל את "מיתרים" _ בית למוזיקה בשיתוף המוזיקאי נדב קקון, אגף הרווחה ומרכז מיתר נירים. המקום כולל אולפן הקלטות וחדר חזרות, ובתוכנית גם איתור כשרונות צעירים
ערן תורג'מן (משמאל) עם איילת כץ ונדב קקון בבית למוזיקה (צילום: הילה אייזינגר)
ערן תורג'מן (משמאל) עם איילת כץ ונדב קקון בבית למוזיקה (צילום: הילה אייזינגר)

 

כשערן תורג'מן מגיע לגבעת אולגה, הוא מתרגש. בבת אחת הוא חוזר לימי נעוריו ולתקופה מאוחרת יותר, בה ניהל את המתנ"ס בשכונה.

תורג'מן, 45, היום תושב נווה חיים, חזר לאחרונה לאולגה לטובת הקמת פרויקט מיוחד: "מיתרים" _ בית למוזיקה, הכולל חדר חזרות ואולפן הקלטות. יחד איתו שותפים לפרויקט גם המוזיקאי נדב קקון, שיעסוק יותר בפן המקצועי, וכמובן עיריית חדרה בראשות אגף הרווחה והעובדת הסוציאלית איילת כץ, שמנהלת את המרכז עצמו.

השם "מיתרים" לא נולד במקרה. הבית למוזיקה הוקם למעשה במרכז מיתר נירים בגבעת אולגה, מרכז שהמטרה המרכזית שלו היא לצמצם את תופעת הניתוק בקרב בני נוער בסיכון. הוא נותן מענה לאותם בני נוער, ועוזר להם במענה חינוכי אבל גם בטיפול רב תחומי. במרכז מעניקים גם קורסי הכשרה ייעודים, ואפשר למצוא בו מטבח פעיל, מספרה וכמובן שפעילויות חברתיות נוספות.

תורג'מן, כיום מפיק ואיש עסקים, הבעלים של חברת JOY, אחראי בשנתיים האחרונות על הפקת אירועים גדולים מאוד בחדרה: פסטיבל האביב ומסיבת הסיום של התיכוניסטים בחוף הים לדוגמא. במקביל הוא עוסק ביוזמות חינוכיות רבות ועובד ביום יום עם נוער בסיכון, פנימיות, הוסטלים וילדים בעלי צרכים מיוחדים. כאשר הוא שמע על הרעיון להקים בית למוזיקה במרכז נירים, לא היה צריך הרבה כדי שהוא ייטול את היוזמה ויוביל את הפרויקט. "איילת דיברה איתי וסיפרה לי על המטרות. כמי שמתעסק בדברים הללו כל הזמן, לא הייתה שאלה אם אני מסכים או לא. הרי בחברה שלי אני תורם כל הזמן לחברה ולקהילה, ועבורי זו סגירת מעגל. גדלתי בגבעת אולגה, ניהלתי את המתנ"ס לפני הרבה שנים והייתי אחראי להרבה פרויקטים קהילתיים בשכונה. ראיתי הזדמנות ליצור סוף סוף בשכונה מקום ראוי שישמש בית למוזיקה, מקום שיכלול אולפן מקצועי וחדר חזרות, ושאפשר יהיה להכשיר את בני הנוער לגלות את ענף הסאונד והמוזיקה".

ערן תורג'מן (משמאל) עם איילת כץ ונדב קקון בבית למוזיקה (צילום: הילה אייזינגר)
ערן תורג'מן (משמאל) עם איילת כץ ונדב קקון בבית למוזיקה (צילום: הילה אייזינגר)

מסאונד מן ועד שיר בהפתעה

תורג'מן רתם את המוזיקאי נדב קקון לטובת הפרויקט, והוא זה שידאג לפן המקצועי, לעיבודים ולעבודה עם המוזיקאים הצעירים. "הוא מאוד שמח להצטרף. אפילו החבר'ה מהלהקה שלו עושים שם חזרות. שדרגנו בהשקעה לא פשוטה את הציוד, ובאמת הקמנו שם מקום מקצועי ומזמין".

ומה המטרה?

"השאיפה היא להכשיר בני נוער מהמרכז שיהיו סאונדמנים ויתפעלו את האולפן ובמקביל להגיע למצב שכל הגופים העירוניים וכל מי שמתעסק במוזיקה בשכונה ובעיר בכלל יגיעו למרכז ויקליטו. אנחנו נותנים פה הזדמנות לכל אחד ולכל מטרה: שירי בר מצווה או בת מצווה, שיר בהפתעה, וכמובן שירים של ממש. המטרה הקצת יותר רחוקה היא לערוך שיתופי פעולה עם בתי הספר באולגה וממש לזהות את הכוכב הבא. לעשות אודישנים ולאתר את הזמרים המתאימים".

ויש לא מעט כאלה באולגה.

"נכון. הרי מספיק שנאתר מספר בני נוער, אם זה בשירה או בנגינה או אפילו בצד הטכני, כולם הרוויחו. אני יכול להבטיח שלא יהיה נער באולגה שירצה להתעסק בתחום המוזיקה ולא יקבל מענה".

אתה מערב בזה המון רגש.

"נכון, כי זה שונה מהעיסוק שלי ביום יום. בעבר הפרויקטים הקהילתיים שעשיתי כמנהל מתנ"ס באו מהתחום החברתי, והיום הפרויקט הזה מגיע מהכיוון העסקי עם החברה שלי, וזה באמת חיבור שלא צפיתי, אבל נכנסתי אליו בלב שלם ועם המון תשוקה. יחד עם זאת אני לא חולם באספמיה, ויודע שעוד יהיו מהמורות, קשיים ולא תמיד הכל יסתדר. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר כולם יתיישרו למטרה והמקום יפרח".

ערן תורג'מן (צילום: הילה אייזינגר)
ערן תורג'מן (צילום: הילה אייזינגר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות