fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא העונה שלה: עזריאלי קרית אתא הודחה כבר בשלב רבע הגמר

הליגה הלאומית בכדורסל נכנסה לשלב ההכרעה של העונה. לאחר שתי עונות מצוינות בהן הגיעה עירוני קרית אתא לגמר הפלייאוף, העונה היא התקשתה לתפוס מקום בין שמונה הגדולות ובשבוע שעבר הודחה בשלב רבע הגמר לאחר הפסד 2:0 בסדרה נגד הפועל כפר סבא
קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן

לאחר שתי עונות רצופות בהן הגיעה לעד לגמר הפלייאוף של הליגה הלאומית והייתה אפילו הפייבוריטית לעלייה לליגת העל, העונה הנוכחית של עירוני עזריאלי קרית אתא הסתיימה כבר בשלב רבע הגמר, לאחר שהפסידה בסדרה 2:0 להפועל כפר סבא 78:69 ו-75:70.

קרית אתא עברה בקיץ שינויים רבים, כמעט כמו בכל עונה. זו אגב תופעה שמאפיינת את רוב הקבוצות בליגה. מהעונה שעברה נותרו הזר דאליס ג'ויינר, שסגר עונה שלישית ברציפות בקבוצה. בנוסף, הקפטן גל חלמיש ומספר שחקנים צעירים, בראשם רועי יחיא, שכבר רשם מספר עונות בבוגרים. הקבוצה צרפה זר חדש שון גלובר, פורוורד בן 21, ושחקנים ישראלים שהשלימו את הסגל: ירין איינהורן, נועם מטלון, שגיב דוד, תומר סנקר, עדן סמדג'ה ובן אלאף. זיו ברתנא, האיש שמזוהה עם הפועל גליל עליון, מונה למאמן הקבוצה.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
נעצר ברבע הגמר. זיו ברתנא

אתא פתחה את העונה בצורה רעה, עם שלושה הפסדים רצופים. בשלב הזה החליט הצוות המקצועי להחליף את גלובר, ובמקומו הובא זר אחר – סר דומיניק פוינטר, שהגיע בקיץ להפועל אילת ושוחרר לאתא. החילופים הוכיחו את עצמם מיד ואתא ניצחה ארבעה משחקים ברציפות, אבל מכאן נכנסה הקבוצה לתקופה ארוכה מאוד של חוסר יציבות, ממש נדנדה, משחק אחד הפסידה ובמשחק הבא ניצחה. זה נמשך מהמחזור ה-8 ועד המחזור ה-17. בשלב הזה הגיע רצף של חמישה נצחונות, שלמעשה בזכותו הקבוצה התברגה בפלייאוף העליון. בהמשך הנדנדה חזרה בארבעת המחזורים האחרונים.

עירוני עזריאלי קרית אתא סיימה את העונה במקום השביעי עם מאזן של 41 נקודות – 15 נצחונות ו-11 הפסדים. בניגוד לעונה שעברה, שבה אתא לא הפסידה בליגה הסדירה אפילו משחק אחד בביתה, העונה היא נוצחה שש פעמים בביתה וניצחה 7 משחקים. לעומת זאת מאזן משחקי החוץ שלה היה טוב יותר – 8 נצחונות ו-5 הפסדים. ממוצע הנקודות במשחקי הבית היה 76:79, לעומת 75:80 במשחקי החוץ.

המצטיין – סר דומיניק פוינטר

הזר שהצטרף במחזור החמישי סר דומיניק פוינטר היה ללא ספק המצטיין בקבוצה. ברוב הפרמטרים של הסטטיסטיקה דורג פוינטר בעשירייה הראשונה. הוא רשם בממוצע דאבל דאבל מרשים מאוד בנקודות ובריבאונדים. 20.5 נקודות למשחק (מקום חמישי בליגה) ו-10.1 ריבאונדים (מקום שישי בליגה). בנוסף בחטיפות דורג פוינטר במקום השביעי עם ממוצע של שתי חטיפות למשחק. רק באסיסטים הוא דורג הרחק מאחור – מקום 50, עם ממוצע של 2.3 למשחק. במדד יעילות הוא זכה בממוצע עונתי גבוה עם 25.6 נקודות (מקום 5 בליגה). יש להדגיש כי בחודשיים הראשונים פוינטר היה יעיל עוד יותר, אבל ככל שהמחזורים חלפו הקבוצות היריבות למדו אותו וסגרו אותו חזק יותר.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
המצטיין – סר דומיניק פוינטר

שני במדדים דורג דאליס ג'ויינר, שבסיבוב הראשון היה חלש, אבל התקרב למספרים שלו מהעונות הקודמות בסיבוב השני, והפך להיות שוב בורג חשוב. דאליס מסוגל לתת יותר ובקבוצה מקווים שבמאני טיים הוא יחזור ליכולות הגבוהות שאפיינו אותו בשלבי הפלייאוף של העונות הקדומות. דאליס קלע בממוצע 15.2 נקודות למשחק (מקום שלישי בקבוצה ומקום 23 בליגה), קלט 9 ריבאונדים ומסר 2.3 אסיסטים. הוא צבר 18 נקודות מדד (מקום 19 בליגה).

הישראלי המצטיין – נועם מטלון

השלישי במדד היעילות והראשון בין הישראלים בקבוצה הוא נועם מטלון, עם 15 נקודות מדד (מקום 26 בליגה), שקלע בממוצע 16 נקודות (מקום 22 בליגה). הוא קלט 3.5 ריבאונדים ומסר 3.1 אסיסטים. הרחק מאחור מדורג הרכז ירין איינהורן – מקום 51 עם 9.65 נקודות מדד. איינהורן קלע בממוצע 9.4 נקודות, קלט 3.5 ריבאונדים ומסר בממוצע 4.5 אסיסטים למשחק – הכי הרבה בקבוצה ומקום 11 בליגה.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
הישראלי המצטיין – נועם מטלון

תגלית העונה – שגיב דוד

השחקן השישי של הקבוצה, האיש שקם מהספסל ונתן תפוקה נאה מאוד הוא שגיב דוד. הוא מדורג במדד היעילות במקום ה-60, עם ממוצע של 8.56 נקודות. הוא קלע 7.6 נקודות למשחק, קלט 3.3. ריבאונדים ומסר 1.2 אסיסטים.

אכזבת העונה – גל חלמיש

שלוש עונות משחק גל חלמיש באתא. הוא שחקן הגנה יוצא מהכלל, על כך אין ויכוח, אבל התרומה ההתקפית שלו היא גרועה. משחקן חמישייה ותיק, עם יכולות קליעה גבוהות מצפים להרבה יותר מאשר 4.3 נקודות בממוצע למשחק (מקום 93 בליגה). חלמיש קטף 3.3 ריבאונדים ומסר בממוצע 3.5 אסיסטים (מקום 24 בליגה).

השחקן המשתפר – רועי יחיא

רועי יחיא גדל במחלקת הנוער של אתא. זו העונה הרביעית שלו בבוגרים, אבל העונה הוא נתן קפיצה גדולה בסיבוב השני וברתנא בהחלט נותן לו את הקרדיט. יחיא קלע 4.5 נקודות, קלט 1.6 ריבאונדים ומסר 1.6 אסיסטים למשחק. שחקני הספסל האחרים, תומר סנקר, עדן סמדג'ה ובן אלאף לא שיחקו מספיק, ולכן התרומה שלהם הייתה נמוכה.

צילומים: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות