fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאכול, לשתות, לשמוח

לפני שאתם נותנים להניף עליכם סכין, כדאי שתחשבו מה עדיף להיות - שמן ומאושר או רזה וסובל. וגם: נבואת זעם אחת והמלצה לפנסיונר שרוצה לחזור לאמן. צ'רקס סוגר שבוע
פעם שמן, תמיד שמן? (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

קראתי ולמדתי לדעת שיש עכשיו טרנד חזק של ניתוחי קיצור קיבה. ממש להיט הפך הדבר. בארץ  מתבצעים אלפי ניתוחים כאלה בשנה, ממש תעשייה שמגלגלת מיליונים.

אני מכיר עשרה אנשים שעברו את הניתוח. שניים מהם לא קמו משולחן הניתוחים וקיצרו את הפז"ם שלהם בעולם החיים, ועוד שמונה שהצליח להם. הם רזו, אבל נראים, משום מה, קצת זקנים יותר, מאוד לא מאושרים, כאילו נפלה עליהם אבן ריחיים או משא כבד מנשוא. כולם רואים את חצי הכוס המלאה ושוכחים כמה לא מספרים להם על אותם אלו שאחרי חמש או עשר שנים חזרו לסורם וחזרו לטרוף ולחייך בשמחת חיים ובעיניים בורקות.

ירין קימור, בעבר עורך מבט שני בערוץ 1, סיפר פעם שהוא עבר הכל, את כל הדיאטות וכל הניתוחים ותמיד חזר לסורו. ייתכן שבמקרים קיצוניים של השמנת יתר צריך ניתוח, אבל לא סביר שגבר בן 60 שגובהו 180 ס"מ ומשקלו 140 ק"ג יעשה ניתוח שכזה. עדיף ספורט, דיאטה, קאוצ'ינג ופסיכולוג, מאשר לחתוך בבשר החי ואחר כך לסבול סבל נפשי ולאבד את האושר שיש בלאכול, לשתות ולשמוח. רופא אחד אמר לי פעם שהמתכון לאושר זה לא להתעסק בפוליטיקה ולא לעשות ניתוחים לא הכרחיים.

נדמה לי שהקלות הבלתי נסבלת של ניתוחים לקיצור קיבה לאחרונה, צריכה להעלות שאלות הקשורות בלחץ חברתי ובכך שצעיר בן 30 שאוהב לאכול, כנראה יהיה פחות מאושר וישמין שוב בגיל 50. אז לפני שאתם נותנים להניף עליכם סכין, כדאי שתשקיעו עוד מחשבה. ראו הוזהרתם.

פעם שמן, תמיד שמן? (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
פעם שמן, תמיד שמן?
(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

הישרדות ישראל

"מגש הכסף" בערוץ 8, מאת דורון צברי ואמיר בן דוד, מלמדת עד כמה עמוקה התהום לפתחה של החברה הישראלית, ועד כמה העוני והשכבות החלשות משרתות את האליטות הכלכליות.

בישראל כולם עסוקים תמיד בנושאי שלום וביטחון, ובינתיים החונטה גונבת לנו את המדינה, ממש ככה. ישראל הפכה למדינה יקרה למחיה, לא שוויונית בעליל, מדינה שצוברת תאוצה במדד השחיתות, שיש בה פחד תמידי ואיום על מעמד העובדים, מדינה שבה אנשים שעובדים במשרה מלאה נמצאים מתחת לקו העוני, מדינה שנשלטת בידי 19 משפחות, להלן החונטה. כשאתה מרכז את כל הנתונים הללו, אתה שואל את עצמך – בשביל מה ובשביל מי הוקמה המדינה הציונית? בשביל מה אבותינו ייבשו ביצות, חלו במלריה ומתו במלחמות ישראל? הפוליטיקאים מבטיחים ולא מקיימים ועולם כמנהגו נוהג.

לצערי, אם נסראללה וחמינאי רואים את הסדרה הם יכולים לחכך ידיים בהנאה. עם קצת סבלנות, נעשה עבורם את העבודה. הישרדות היא לא רק תוכנית ריאליטי, אלו החיים של כולנו כאן ועכשיו והדקה ה-90 כבר מאחורינו.

מתקרבים לבאר

לפני שבוע כתבתי כאן שהליגה שלנו חלשה, וחוץ ממכבי תל אביב כל קבוצה יכולה, ביום נתון, לנצח את האחרת. מסתבר שגם מכבי תל אביב לא בפורמה, וזוהי הזדמנות היסטורית להפועל באר שבע לחפש את המלכות בליגת האתונות. יש בבאר שבע מאמן צעיר ושאפתן ובעלת בית שרוצה אליפות בכל מאודה. אם באר שבע תדע לנצל את יתרונותיה ולא להיכנס ללחץ מוקדם, ואם היא תצא בתוצאות טובות במפגשים עם מכבי תל אביב, ייתכן מהפך אמיתי בכדורגל שלנו.

לגבי מכבי חיפה, השבוע היא תפגוש את בית"ר ירושלים. מכבי מקרטעת ולחוצה, בית"ר היא קבוצת נשמה שאוהבת מאוד את אצטדיון סמי עופר. המפגש הזה יכול להיות ציון דרך בדרכה של מכבי חיפה.

ועכשיו לסיפור חזרתו של דרור קשטן לאימון. קשטן, בן 71, הוא מאמן עטור הישגים, שהרבה כדורגלנים בארץ חייבים לו את הקריירה שלהם. רוב המאמנים הפורשים מצאו את עצמם בתפקידי פרשנות. קשטן, שדיבורו כבד ואיטי, לא מצא לעצמו משבצת בפנסיה והוא רוצה לחזור ולאמן. יש לו ידע וכישורים שיש למעטים אצלנו.

יש לו רצון כן להצליח והוא לא צריך לרוץ במגרש, אבל העולם השתנה. דור הכדורגלנים שונה וכך גם דור מנהלי ובעלי הקבוצות. הייתי מציע לקשטן לשחק עם נכדיו, לקרוא, לטייל בעולם, לראות הרבה כדורגל משובח מאירופה. הפועל תל אביב הרצוצה והמקרטעת קטנה עליו, והיא יכולה לגרום לו לא מעט סבל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות