fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: הסתיימה שביתת הסגל האקדמי הזוטר בבראודה

אורט בראודה - צילום אלכס הובר
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)

נחתם ההסכם הקיבוצי בין ארגון הסגל הזוטר לבין המכללה להנדסה אורט בראודה, לאחר 15 ימים של שביתה. ביום חמישי עם חתימת ההסכם, חזרו המרצים מן החוץ לעבודה סדירה. כעת ממתינים  למתן תוקף של הוועדה לתכנון ותקצוב והממונה על השכר, הדברים נראים שבריריים.

יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר במכללה להנדסה אורט בראודה. פיני שלומאי מסביר : "הרגולטורים אמורים לאשר הסכם קיבוצי זה, ועד שלא יאשרו אותו, ההסכם איננו תקף. אמנם הרגולטורים היו מעורבים בכל שלב של המשא ומתן ועודכנו לגבי החתימה על ההסכם, אולם יש להם מסורת ידועה של גרירת רגליים ומשיכת זמן.

"לכן, סיום השביתה מותנה, זמני ולא סופי: ארגון הסגל הזוטר התנה את חתימתו על ההסכם והפסקת השביתה בכך שאם הרגולטורים לא יאשרו את ההסכם תוך שבוע ימים מחתימתו – יחזרו המרצים מן החוץ במכללה לשביתה, וימשיכו לשבות ללא הגבלת זמן עד שהרגולטורים יחתמו על ההסכם. המכללה קיבלה, בלית ברירה, תנאי זה – ועתה היא עושה מאמצים ניכרים כדי לוודא שהרגולטורים אכן יאשרו את ההסכם במסגרת הזמן שהוגדרה.

אורט בראודה - צילום אלכס הובר
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)

"כולנו (סטודנטים, מרצים ומכללה) מקווים כי הרגולטורים יאשרו את ההסכם בימים הקרובים ויאפשרו לנו להמשיך ללמד ולסיים את הסמסטר טוב ככל שניתן".

מנכ"ל המכללה האקדמית בראודה אחיאב גולן הסביר: "מורי המכללה מן החוץ מהווים כמחצית התקנים ולא שני שליש כי  רובם מלמדים שעות בודדות בשבוע. ההסכם שנחתם עימם מעביר את רובם למעמד של סגל עמית אך האבסורד שהוצג במו"מ הוא שהם דווקא ביקשו לשמר את הפיטורין השנתיים על מנת שיוכלו להמשיך ליהנות מהפרי האסור  דמי האבטלה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות