fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: גן לחינוך מיוחד יפונה לטובת פתיחת גן דתי, ההורים זועמים

הורים לילדים בגן דולב של החינוך המיוחד, קיבלו הודעה כי ילדיהם יועברו למבנה אחר בשנת הלימודים הבאה,לטובת הקמת גן דתי. ההורים פתחו במאבק
לא רוצים גן אחר. ילדי גן דולב נרתמים למאבק. צילום עדי זוהר
לא רוצים גן אחר. ילדי גן דולב נרתמים למאבק. צילום עדי זוהר

הורים לילדים בגן דולב, השייכים לחינוך מיוחד, קיבלו לאחרונה הודעה מהעירייה, המבשרת להם שפעילות הגן תעבור לשכונה אחרת וגן דולב יהפוך לגן ממלכתי דתי. בשנת הלימודים האחרונה התחנכו בגן 10 ילדים, והגן מהווה חלק בלתי נפרד מאשכול גני הילדים בחינוך הרגיל. ההורים, לא מוכנים לוותר ללא מאבק, טוענים כי מדובר בטעות איומה, אחרי שהתאימו את הגן למגבלות השונות של הילדים, יהיה קשה להרגילם למקום חדש.

"הילדים שלנו חווים קושי התפתחותי בכמה רמות", אמרה השבוע מובילת המאבק עדי זהר. "כל ילד והקשיים שלו, אבל המשותף לכולם הוא שבנוסף יש להם קושי שפתי. הם לא כל כך יודעים לדבר או שהשפה משובשת לגמרי. שוב תלוי בילד".

לא רוצים גן אחר. ילדי גן דולב  נרתמים למאבק. צילום עדי זוהר
לא רוצים גן אחר. ילדי גן דולב נרתמים למאבק. צילום עדי זוהר

 

ילדי החינוך המיוחד, כך על פי הודעת העירייה, יועברו לאשכול גנים של החינוך המיוחד הנמצא בשכונת גבעת רם, במקום בו פעל מעון נעמ"ת. "במקום לשלב את הגנים המיוחדים בסמוך ובתוך אשכול גנים של החינוך הרגיל וליצור הפריה הדדית וקבלת האחר והשונה, הם בוחרים בהקצנת השוני", אומרת זהר. "איך הייתם מרגישים, אם לאורך השנה החולפת הגן הותאם לצורכי הילדים שלכם, הוקם חדר טיפולים ראוי לשיעורי קלינאית תקשורת, הובא מרפא בעיסוק, טיפול רגשי, וכעת, כל זה איננו חשוב, כי יש ילדים של החינוך הדתי שצריכים גם גן. לעיריית כרמיאל יש מחסור בגנים בשכונת רבין, אז מה הם עושים? הכי קל לפנות את החלשים".

לדברי ההורים, שילוב של החינוך המיוחד במתחם של גנים רגילים, מאפשר לילדיהם השתלבות חברתית בפעילויות משותפות המתקיימות בשיתוף עם הגנים הסמוכים, מה שכעת יימנע בשל העדר סביבה של גנים רגילים.

במחצית חודש יולי שלחו ההורים מכתב לכל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, בו הם מערערים על ההחלטה של מנהלת המחלקה לגיל הרך לימור סלע. "החלטה זו חורצת את גורל ילדינו", כתבו ההורים, "ראשית ההחלטה תמתג את ילדינו כילדים שונים, תדגיש כי יש ילדים השייכים לחינוך המיוחד ויש ילדים השייכים לחינוך הרגיל ותמנע מהם את הזכות החשובה ביותר של השתלבות עתידית במסגרת רגילה. העברה זו תגדיל את הפער והקושי הקיים בחברה בקבלת האחר והשונה כשווה בין שווים. מיקום הגן הנוכחי מהווה יתרון התפתחותי מובהק עבור ילדנו".

ראש מינהל החינוך בעיר מנחם שיכל ומנהלת מחלקת הגנים לימור סלע, השיבו, כי בגן דולב יש רק 8 ילדים, בעוד הם נדרשים לתת פתרון ל-30 ילדים מהחינוך הדתי. ביום שלישי התקיימה פגישה בין ההורים לראש העירייה, עדי אלדר יחד עם צוות מינהל החינוך, בסופו ההחלטות נותרו בעינן, למרות שההורים הגיעו מוכנים כשבידיהם ארבע חלופות.

לדברי ההורים, הישיבה התקיימה רק כדי לרצות אותם, שכן לתחושתם אלדר וצוות המינהל הגיעו עם החלטות סדורות וסגורות.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "עיריית כרמיאל הינה עירייה מובילה בתחום מתן שירותים ופיתוח מסגרות חינוכיות עבור ילדי החינוך המיוחד. בתום תהליך ההרשמה לגני הילדים הוחלט להעביר את פעילות גן דולב למבנה מתאים יותר בגבעת רם, בו מתחמים חדשים שיוקמו על ידי העירייה ובהם חדרי טיפולים ומתחם ג׳ימבורי. הילדים יועברו למתחם המיועד יחד עם הצוות החינוכי שליוו אותם לאורך כל השנה, המוכרים לילדים. את תהליך המעבר תלווה פסיכולוגית המכירה את הילדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות