fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כעס על הרבנות בכרמיאל: "אולי תבקשו לראות מי עבר ברית מילה?"

ח"כ יואל רזבוזוב קורא לפטר עובד הרבנות בכרמיאל שהנחה את המסעדות בעיר להפלות עולים. ח"כ יואל רזבוזוב: "לאן תגיעו עם הדרישה לבירור יהדות?"
ח"כ יואל רזבוזוב
ח"כ יואל רזבוזוב (צילום נרי ברנר)

אני קורא לפטר את עובד הרבנות שהנחה את המסעדות בכרמיאל להפלות עולים",מסביר ח"כ יואל רזבוזוב בדיון בוועדה לעלייה וקליטה.

בדיון שנערך ביום שלישי השבוע  בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בנושא "אפליית עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר במתן כשרויות למסעדות", הציג יוזם הדיון ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') כיצד עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר סובלים מיחס מפלה מצד עובדי הרבנות.

ח"כ רזבוזוב הציג מסמך רשמי של הרבנות המקומית בכרמיאל ובו נדרש ממנהלת מסעדה ש"בעת קליטת עובד/עובדת חדשה חובה לעדכן את המשגיח, ולברר את יהדותם על ידי צילום ת.ז ואישור יהדות שיועבר לידי המשגיח ויאושר על ידו". דרישה זו, כזכור, גרמה למקרה אשר אירע לאחרונה בכרמיאל, ובו צעירה, בת למשפחה שעלתה מרוסיה לא התקבלה לעבודה במסעדה בגלל שהוטל ספק ביהדותה.

ח"כ יואל רזבוזוב
ח"כ יואל רזבוזוב (צילום נרי ברנר)

"הדרישה לאישור יהדות, כתנאי להעסקת עובד חדש היא ביזיון", תקף ח"כ רזבוזוב את עובדי הרבנות המקומית בכרמיאל שנכחו בדיון. "לאן תגיעו עם הדרישה לבירור יהדות? בפעם הבאה תבקשו לראות אם מישהו עבר ברית מילה או לא?

אתם (הרבנות), פועלים בחסות המדינה, לוקחת את החוק לידיים והופכים את כל מי שלא נראה לכם לאזרח סוג ב'. העולים שעלו לכאן מתוקף חוק השבות, שמשרתים בצבא ומשלמים מיסים הופכים לנחותים . רק כי הם לא נראים לכם "בעין".

הרבנות ממומנת מכספי המיסים של האזרחים, כולל של אלו שהיא בעצמה פוסלת, אז ציבור דוברי הרוסית כשרים מספיק בשביל לשלם להם משכורות? אבל לא בשביל תעודת כשרות? לכן אני דורש לפטר את עובד הרבנות שהנחה את המסעדות בכרמיאל להפלות עולים".

יו"ר המועצה הדתית כרמיאל, שאול פרץ: "ישנם לא יהודים רבים שעובדים במסעדות כשרות בכרמיאל ואין לנו שום בעיה עם זה. לפי המרן , שלחן ערוך, את הגז חייב להדליק יהודי ועליו להניח את הסיר ובו האוכל על האש. השליש הראשון של הבישול ייעשה על ידי יהודי וכל השאר , לא חשוב. הגוי יכול לבצע את ההכנות וגם להמשיך בבישול. אם המשגיח נמצא במקום, זה תפקידו ואם לא , אז על בעל הבית או עובד יהודי אחר לפעול לפי ההנחיות האלו. יש הוראות כשרות שעל העסק לפעול לפיהן , לדעת אם מישהו יהודי או לא, אבל לזרוק את כל התיק עלינו? "

סגן ראש עיריית כרמיאל, רותם ינאי;  "לפני כשלוש שנים ביקשתי לממש את ההסכם הקואליציוני שנחתם עמי ולחולל בכרמיאל מהפכה של ממש בתחום שירותי הדת לכל תושבי העיר. ביקשתי לכונן מועצה דתית שתבחר יו"ר מועצה שכן בכרמיאל כבר הרבה שנים שאין מועצה דתית אלא יו"ר ממונה מטעם שר הדתות. ביקשתי לנצל את חלון ההזדמנויות ולהפוך את המועצה הדתית בכרמיאל למודל ארצי של שקיפות, שיתוף פעולה, הארת פנים, של שילוב כוחות בין תושבים מהציונות הדתית, מהמגזר החרדי ומקהילות רבות נוספות בעיר, ביניהן מהקהילה האתיופית.

"כל חברי מועצת העיר, קואליציה ואופוזיציה, התנגדו ליוזמה שלי והצביעו בעד השארת המצב בשירותי הדת בעיר כפי שהוא, הפוליטיקה הקטנה ניצחה. לאיש אין מונופול על הדת ובטח שלא על המועצה הדתית והרבנות שכל יהודי פוגש אותה בימי חייו ברגעים שונים, רגעי שמחה או ברגעי צער.

"המקרה העצוב הוא כנראה תוצאה של לכאורה לחץ והנחיות מצד הרבנות ומשגיחי הכשרות על בעלי המסעדה, אנשים מקסימים שאני מכיר אישית ושגם בלי הרבנות היו מפעילים עסק כשר. המקרה יכול היה להימנע לו היה שיח מכבד, חיובי וענייני יותר. יש לגלות מנהיגות ואומץ לב ולפעול לטובת שינוי מקיף וחיובי במקום, על פי ההלכה תוך החמרה יתרה על דרך ארץ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות