fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למקומות, היכון, רוץ

ההכנות לבחירות המקומיות ב-30 באוקטובר 2018 החלו לחלחל מאחורי הקלעים וצפויות לצבור תאוצה בחודשים הקרובים.

נכון לעכשיו, מתמודד בבחירות. חיים געש. צילום: נירית שפאץ
נכון לעכשיו, מתמודד בבחירות. חיים געש. צילום: נירית שפאץ

פרדס חנה כרכור

בפרדס חנה כרכור ראש המועצה, חיים געש, נעדר מעבודתו זה כעשרה חודשים עקב מחלה ואת הרשות מנהל כממלא מקום – סגנו עו"ד אלדד בר כוכבא. מהמועצה נמסר כי נכון להיום, געש ירוץ לראשות המועצה. עד כה הודיע מועמד אחד על כוונתו להתמודד מול געש – יוני חכימי, בן 58, נשוי + 4, יליד המעברה בפרדס חנה-כרכור, שעבד במועצה המקומית כ-25 שנים בקידום בני נוער ממשפחות מעוטות יכולות ובהמשך בניהול להקות המחול, חבורות הזמר והפעילות התרבותית בפרדס חנה-כרכור, לרבות שיקום האמפיתיאטרון המקומי והפעילות בו. גם לאחר סיום עבודתו במועצה המשיך להיות מעורב בהתנדבות בחיים הציבוריים-קהילתיים ביישוב, ולפני כשנה ארגן וניהל את אירוע חגיגות ה-30 ללהקות המחול בפרדס-חנה כרכור לדורותיהן.

יש לציין כי חכימי נמנה עם רשימתו של געש למליאת המועצה בבחירות 2013. ממטהו של חכימי נמסר השבוע: "היום, עם ניסיון ציבורי-קהילתי עשיר, היכרות מעמיקה עם עבודת המועצה וקשר הדוק עם התושבים, מבקש יוני להמשיך ולתרום לפרדס חנה-כרכור, הפעם כראש המועצה". חכימי הסביר: "לאחר פניות של תושבים רבים, חברים אישיים ושותפים למעגלי העשייה הקהילתית שלי בפרדס חנה-כרכור לאורך עשרות שנים, שקלתי את ההתמודדות בכובד ראש, בלב פתוח ובאחריות המתבקשת. הגעתי למסקנה כי אכן ביכולתנו להוביל רוח חדשה ומרעננת ביישובנו, להוביל את פרדס חנה-כרכור לעתיד טוב ומבטיח. כמי שצמח מלמטה ותמיד זוכר מהיכן בא ולאן הוא הולך, אני רואה עצמי מחויב לפעול מתוך תחושת שליחות אמיתית ורגישות מרבית לצורכי היישוב והתושבים, ותיקים וחדשים כאחד".

יוני חכימי. צילום: מיה כרמי דרור
יוני חכימי. צילום: מיה כרמי דרור

זכרון יעקב

בעקבות התפטרותו של אלי אבוטבול מראשות המועצה לפני כשנה וחצי, נערכו בחירות בהן נבחר זיו דשא. השבוע הצהיר דשא כי הוא ירוץ בבחירות בעוד כשנה. "אין ספק שאתמודד שוב על תפקיד ראש המועצה", אמר דשא השבוע, "כשנה לאחר כניסתי לתפקיד אני יכול לומר כי ההישגים הם אדירים והאתגרים לא פחות. בקרוב אערוך אירוע בו אציג את מועמדותי, את העשייה מאז כניסתי לתפקיד ותוכניותיי לעתיד".

 

זיו דשא. צילום: יורם רשף
זיו דשא. צילום: יורם רשף

כמו בפרדס חנה, גם בזכרון יעקב רק מועמד אחד הכריז עד כה כי יתמווד מוח דשא – חבר האופוזיציה במועצה צחי ברוך. "ההחלטה להתמודד התבשלה בי ונבנתה לאורך השנה האחרונה", מסביר ברוך, בן 38, נשוי + 3 שבימים אלה מסיים תואר שני במשפטים באוניברסיטת בר אילן. הוא עובד כסמנכ"ל תפעול באחת מחברות הבת ששייכות לתעשיות בית אל ומנהל כ-50 עובדים. ברוך נולד בגבעת עדה, נישא לזהבית, בת זכרון יעקב, ועבר לגור ביישוב. "כבר לפני כן התנדבתי במשמר האזרחי בזכרון יעקב, רבים מחברי היו מהמושבה, ואני חי אותה מגיל 14".

על הרקורד שלו מספר ברוך: "נכנסתי למועצה ב-2008, ובבחירות הבאות אסגור עשר שנים כחבר מועצה, מהן 7 וחצי שנים בקואליציה ושנה וחצי באופוזיציה. במועצה החזקתי את תיק הנוער והייתי יו"ר הוועדה למלחמה בסמים, אלכוהול ואלימות. הייתי ממלא מקום יו"ר דירקטוריון המתנ"ס במשך כמעט שלוש שנים. הכנסתי את הקונסרבטוריון ליישוב ודאגתי לפתח מגרשים וגני משחקים, ביניהם מגרש בבית ספר החיטה ומגרש הכדורגל ע"ש גולן חזן בשכונת נווה שרת. הכנסתי את ההלוואות לסטודנטים שבהן המועצה משלמת את הריבית. בתקופתי הכנסנו את מועדון אוונגרד, ואת פרויקט מצילה, בו נעשות פעולות למיגור הסמים והאלכוהול במימון משותף של המועצה והמשרד לביטחון פנים. אני משתדל ללוות את בית הספר קשת ככל שביכולתי. הפתרון למצוקתם בנושא הצפיפות בכיתות הוא מבנה קבע".

צחי ברוך. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
צחי ברוך. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

אם ינצח הוא מתכוון ליישם תוכניות רבות: "צריך להביא את המושבה למצב שהייתה בו בעבר ברמת הניקיון ואיכות הסביבה, לשמור ולפתח את החינוך שנמצא כיום במצב של אי ודאות, חוסר יציבות ותחלופה גבוהה של אנשי צוות. יש לפתח תשתיות כדי לחזק את בעלי העסקים, לטובת הקופה הציבורית, ויש תוכנית איך לעשות זאת, כולל חנייה והרחבת כבישים. כבר יותר משנתיים אני עובד על הקמת מר"מ (מרכז רפואה מיידית) בזכרון יעקב. שוחחתי עם יועץ שר הבריאות, עם בכירים בקופות החולים ועם ראשי 'בטרם' שיש להם מר"מים ברחבי הארץ, ועשיתי איתם סיור במושבה לאתר מיקומים פוטנציאליים. אני חושב שיש פריצת דרך, ואוכל לקדם זאת מעמדת ראש המועצה. כיום תושבי זכרון יעקב והסביבה צריכים להגיע למר"מ בחדרה או בחיפה".

בנימינה גבעת עדה

רק לפני ארבעה חודשים נבחר לראשות המועצה איתי ויסברג, בעקבות מותו הפתאומי של פינקי זוארץ. בראיון שנתן ל"כל זכרון" בראש השנה אמר ויסברג כי הוא בהחלט מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות. פרט לו, לא הודיע איש על התמודדות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות