fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל אחד יכול להשיג כל מה שהוא רוצה בחיים"

חלום שהתגשם. סמ"ר א (צילום: דו"צ)
חלום שהתגשם. סמ"ר א (צילום: דו"צ)
חלום שהתגשם. סמ"ר א  (צילום: דו"צ)
חלום שהתגשם. סמ"ר א (צילום: דו"צ)

סמ”ר א', 20, מנהריה סיים קורס מכונאי מוטס על מסוק ינשוף.  א' למד במגמת מכונות והיה מדריך בתנועת של"ח בכיתות י'-יא', לקח חלק בתפקידים שונים במועצת התלמידים, התגייס לקורס טכנאי דרג א' בפלטפורמת ינשוף בבית הספר למקצועות הטכניים בחיפה ולאחר שירות של שנה ושמונה חודשים בטייסת 123 בבסיס פלמ"חים וקידום לראש צוות, יצא לקורס מכונאים מוטסים.

אביו, חבר אגד ואמו מרכזת צהרונים. יש לו אחות גדולה בת 28 מורה לספורט ואחות קטנה בת 14, תלמידה. שני הוריו הם בוגרי חיל האוויר.

אחד הסעיפים למועמדות לקורס הוא כושר פיזי גבוה. במשקלו הקודם א' לא עמד בתנאי הסף ולכן קיבל החלטה להיכנס לכושר ולהגיע למשקל המתאים כדי לצאת לקורס.

לאחר כשנה א' השיל 24 קילוגרמים ממשקלו. א' מספר שקיבל תמיכה רחבה ממפקדיו ומהמשפחה הקרובה לאורך כל התהליך, ושהוא גאה בהישגיו: "הצבתי מטרה והשגתי אותה".

למה דווקא קורס מכונאים מוטסים?

 "בתור תלמיד נחשפתי לתפקיד ביום הסברה על תפקידי איכות במערך הטכני. רציתי להיות לוחם חי"ר, זה הרגיש שזה התפקיד הטוב ביותר עבורי שמשלב בין העולמות. בעיניי זהו התפקיד הטוב ביותר במערך הטכני בו אתה יכול למצות את עצמך הכי טוב ולהעניק מעצמך. להיות תשעה חודשים עם קבוצה מצומצמת של אנשים שכולם נותנים יד, ונבחנים בקורס ולא כיחידים".

הקורס היה מאתגר, אבל לרגע לא חשב א' להרים ידיים. "סללתי פה דרך במשך שלוש שנים והיא תגיע לסיומה בקרוב. בקורס הייתה הרבה למידה מסיבית בתנאים שלא הכרתי לחץ, עומס, טיסות. בנוסף היה דגש רב על ציר הדמות – בחינה מתמדת של ההתנהגות והמראה שלנו בתור מכונאים מוטסים. התבגרתי במהלך הקורס וזו הייתה חוויה מעצימה עבורי".

א' רואה את עצמו בעתיד בקריירה צבאית כקצין במערך המכונאים המוטסים של חיל האוויר.  "אני מאמין שכל אחד יכול להשיג את היעדים שלו בחיים", סיכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות