fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כולם יודעים שמרים תנצח"

מוטי הוד (צילום: און דבי)

שנה פחות יום לבחירות המוניציפאליות (28.10.18) ובנתניה רק מוטי הוד (הוד לנתניה) עומד בהכרזתו לרוץ מול מרים פיירברג-איכר. למעט פוסטים בפייסבוק, רוב המועמדים שהודיעו לפני מספר חודשים כי הם מתכוונים לרוץ (הרצל קרן ואפרים בולמש) ואחרים הרואים עצמם מתאימים לתפקיד יושבים על הגדר וממתינים להחלטת הפרקליטות בעניינה של פיירברג-איכר.

בסיעתה של פיירברג-איכר, "נתניה אחת", ממלאים פיהם מים ורק מוכנים לומר כי ראשת העירייה תתמודד בשנה הבאה. ממלא מקומה, אלי דלל, וסגניתה שירי חגואל ירוצו ביחד איתה. חגואל אמרה השבוע: "מרים החליטה שהיא רצה וכולם יודעים שהיא תנצח. היא הכי טובה לעיר ואנחנו מאמינים בה ונלך איתה לאורך כל הדרך".

בולמש (עבודה) הודיע השבוע כי לא יתמודד לראשות העיר אם פיירברג-איכר תרוץ. הרצל קרן ("למען נתניה") לא חושף את תוכניותיו. "שנה לפני הבחירות אני לא מוכן להתייחס. עדיין מוקדם מדי והדרך הנכונה היא להמתין. העיסוק בבחירות איננו רלוונטי עכשיו ומי שמתחיל את הכנותיו – זורק כסף". המשפטן יוני ג'ורנו, שהיה הראשון להכריז לפני כשנה ושלושה חודשים כי יתמודד על ראשות העירייה, הודיע השבוע כי יתמודד רק למועצת העיר.

שם חדש וחם בזירה שעשוי להגיש את מועמדותו במקרה שיוגש כתב אישום נגד פיירברג איכר הוא יוני שיטבון, לשעבר ח"כ מהבית היהודי, בנו של חבר המועצה לשעבר ד"ר ישראל שיטבון שפרש לאחרונה מהמועצה. רבים מצפים בימים אלה להכרזה פומבית שלו. הוא עצמו מקשיב לשטח ונפגש עם אישים ברמה הארצית וברמה המקומית. השבוע אמר: "פנה אליי פסיפס מדהים של אנשים, בהם אנשי ציבור המחפשים דמות צעירה ולא נגועה – זה מחמיא לי מאוד". יש לציין כי לא מעט נתנייתים חוששים מאחר ששיטבון גדל בבית חרדי הוא יאיץ את התחרדות העיר. "אני סא"ל בגולני", אומר שיטבון, "גדלתי בכל חלקי החברה הישראלית. אני מאמין שצריך לשמור על הסטטוס קוו שתווה דוד בן גוריון עם קום המדינה. דמות ציבורית חייבת להיות של כולם, ויצליח מי שיידע לקחת את היסודות עליהם מושתת המדינה ולא ימשוך לקיצון".

מוטי הוד (צילום: און דבי)
מוטי הוד (צילום: און דבי)

האם פיירברג-איכר תתמודד?

אם יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע, עדיין פיירברג-איכר תוכל להתמודד. רק פסק דין שירשיע אותה עם קלון לא יאפשר לה להתמודד במשך שבע שנים.

עו"ד ששי גז, מומחה במשפט פלילי וצווארון לבן, פאסימי: "בתיקים בהם יש עניין ציבורי שמלווים על ידי הפרקליטות מתחילת שלבי החקירה לרוב מוגש כתב אישום, אבל נאחל לפיירברג-איכר הצלחה. היא עדיין חפה מפשע והיא תילחם על חפותה. לדעתי, היא לא צריכה לפרוש עד להחלטה לגבי כתב האישום. אם היא תואשם בעבירת שוחד בה תמיד יש קלון היא תיאלץ לפרוש מיד. להליך של שימוע יש הגבלה של 30 יום, אבל הסנגורים מבקשים זמן סביר לפי כמות החומר להכין את אותו. אני מעריך שתהיה מלחמה על זמן השימוע, כי במהלכו היא תמשיך לכהן בתפקידה. השימוע עשוי להימשך חודשים. העונש על על עבירת שוחד הוא עד עשר שנות מאסר ובדרך כלל יש עימה קלון. העונש על מרמה והפרת אמונים הוא שלוש שנים ולא תמיד יש עימו קלון".

לעומתו, עו"ד בני כץ מנתניה, שמשרדו עוסק בעבירות צווארון לבן ופלילי בינלאומי, אופטימי לגבי מצבה של פיירברג-איכר: "שימוע משמעו שהפרקליטות עדיין לא החליטה אם להגיש כתב אישום. זהו הליך מורכב וארוך ויכול להימשך מספר חודשים. אחריו מקבלים כתב חשדות ומבקשים מעורכי הדין להתייחס אליו. כתב חשדות מכיל פחות עבירות ממה שהחשוד נחקר עליהם. במקרה של פיירברג-איכר יש מספר רב של חשודים והרבה יותר עדים – לכן ההליך יהיה ארוך. ייתכן שאחרי השימוע לא יוגש כתבאישום. מניסיוני אני יכול לומר שיש סיכוי גבוה שהאשמות יצומצמו ושלא יוגש כתב אישום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות