fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: תאמאש חתם, האוהדים מבסוטים

חיים סילבס מכוון לשיטה של שלושה בלמים. בהמשך הקיץ הוא יתמקד בהחתמה של מגן/קיצוני שמאלי, שני שחקני מרכז שדה ושני שחקני התקפה. אחד מהם עשוי להיות עדן בן בסט
סוף טוב הכל טוב. גבריאל תאמאש | צילום: אדריאן הרבשטיין
סוף טוב הכל טוב. גבריאל תאמאש | צילום: אדריאן הרבשטיין

 

עוד שבוע די דל באירועים עבר על הפועל חיפה. נכון לאמצע השבוע, השחקן היחיד שחתם בקבוצה בשבוע האחרון הוא גבריאל תאמאש, שנשאר לעונה נוספת לאחר שכבר נדמה היה שהפיצוץ והעזיבה קרובים. לאחר החתימות המוקדמות של כמה שחקנים, סאגת תאמאש כנראה מייצגת את מה שניתן לצפות לו בהמשך הקיץ: כל החתמה מייגעת ומורכבת, בדיוק כפי שאנחנו רגילים.

תאמאש הוא דמות מורכבת וחריגה בנוף הכדורגל הישראלי. קשה לי לזכור שחקן שהתחבר כמוהו למועדון ובעיקר לאוהדי הפועל חיפה, מה שלא מנע ממנו לבצע עבירת תנועה קיצונית מאוד בעיצומה של עונה שהתדרדרה למאבקי תחתית. היו לו בעבר תקריות חמורות ברחבי אירופה, המוכנות של יואב כץ להשאיר אותו אינה מובנת מאליה וכנראה קשורה גם למשמעות שלו עבור הקהל. אני בעיקר מקווה שהפועל חיפה תוכל להיות עבורו בית תומך שיאפשר לו להתמודד עם השדים הפנימיים שלו ולהביא לידי ביטוי את הצדדים החיוביים הדומיננטיים לא פחות שיש בו.

מבחינה מקצועית, החתימה של תאמאש מוודאת מה שכבר היה די ברור: שחיים סילבס מכוון לשיטה של שלושה בלמים. בהתאם לכך, בהמשך הקיץ הוא יתמקד בהחתמה של חמישה שחקנים: מגן/קיצוני שמאלי, שני שחקני מרכז שדה ושני שחקני התקפה. יש לו מקום לשלושה זרים והוא צפוי להשתמש בו כדי להשלים את רוב החוסרים. מבחינה אידיאלית, הזרים צריכים להיות שני שחקני מרכז שדה וחלוץ שיכול לשחק גם באגף. להבנתי, רסמוס סויסטדט וראדו גינסארי עדיין לא נפרדו סופית ולפחות אחד מהם יכול לשמש כברירת מחדל, לא מאוד רעה, אם סילבס לא ימצא אופציה טובה יותר.

בגזרת הישראלים, השם הבולט כרגע הוא של עדן בן בסט, שמאוד יכול להיות שעד שתקראו את הכתבה הוא כבר יהיה שוב שחקן של הפועל. בעיקר כי לא נראה שאף קבוצה אחרת מעוניינת בחלוץ שיהיה בן 33 בספטמבר ובארץ הצליח רק בהפועל חיפה. העזיבה של בן בסט בקיץ שעבר הייתה מיותרת ופגעה גם בו וגם בקבוצה, שמאוד הייתה יכולה להיעזר בנוכחות שלו בחדר ההלבשה בתקופות המשבר הארוכות אליהן נקלעה. עדן מתאים הרבה יותר להיות מנהיג בקבוצה בינונית מאשר שחקן רוטציה בקבוצה גדולה, וההגליה שלו למנודים של באר שבע כנראה עוזרת לו להבין את זה.

מדינה שלמה בטירוף

הקיץ המזדחל של האדומים יאפשר לי להתמקד השבוע ובשבוע הבא ב-NBA, ליגה שנמצאת בעיצומם של שבועות סוערים. בסוף השבוע שעבר טורונטו השלימה את הזכייה שלה באליפות הראשונה שלה ושל קבוצה מחוץ לארה"ב ב-NBA. בתמונה הגדולה מדובר בהפתעה גדולה מאוד, מעטים חשבו בפתיחת העונה שטורונטו מסוגלת ללכת עד הסוף.

הגורם המרכזי שאפשר את קפיצת המדרגה של הקנדים הוא קוואי לאונרד, שהגיע בקיץ שעבר על תקן תעלומה לאחר שהיה פצוע רוב העונה הקודמת. הכוכב השקט והמסתורי שהגיע מסן אנטוניו מסיים את העונה כמועמד לגיטימי לתואר שחקן הכדורסל הטוב בעולם כרגע. הוא סקורר יוצא דופן שמשיג את הנקודות שלו ביעילות מדהימה והוא גם אחד השומרים הטובים בליגה, מה שבלט במיוחד בגמר המזרח, בו הוא שמר על יאניס אדטוקומבו המפלצתי ממילווקי והקשה עליו יותר מכל שחקן אחר בליגה.

ביש מזל - קרע ברצועה הצולבת. קליי תומפסון | צילום: Keith Allison, ויקישיתוף, CC BY-SA 2.0
ביש מזל – קרע ברצועה הצולבת. קליי תומפסון | צילום: Keith Allison, ויקישיתוף, CC BY-SA 2.0

האליפות של טורונטו הושגה לא מעט תודות לפציעות של גולדן סטייט, המועמדת הטבעית לאליפות שהפסידה לקנדים בגמר, אבל זה לא מקטין מגודל ההישג. טורונטו עברה מסלול קשה מאוד בדרך לטבעת, פיתחה אופי מרשים תוך כדי הפלייאוף ושיחקה כדורסל חכם במיוחד עם הנעת כדור נהדרת והגנה שמסרבת לטעות. הוותיקים קייל לאורי ומארק גאסול והצעירים פסקל סיאקם ופרד ואנווליט סיפקו לא מעט רגעים גדולים לאורך הפלייאוף והרוויחו בצדק את התואר יחד עם קוואי. מדינה שלמה התגייסה לעודד אותם בדרך לאליפות היסטורית.

מכה אנושה לגולדן סטייט

אך לא פחות מהזכייה הראשונה של הנציגה הקנדית, גמר 2019 ייזכר בגלל הפציעות של שחקני גולדן סטייט. במשחק החמישי והשישי בסדרה, אחד אחרי השני, קווין דוראנט וקליי תומפסון עברו שתי פציעות קשות מאוד. מדובר בשניים מכוכבי האלופה היוצאת ושניים מהשחקנים הטובים בליגה.

דוראנט קרע את גיד האכילס, פציעה שנחשבת לקשה ביותר לשחקני כדורסל להתאושש ממנה. הסופרסטאר בן ה-30 כנראה לא ישחק כלל בעונה הבאה, לא יסתכן בחזרה מוקדמת מדי נוספת, כפי שעשה בגמר, וקשה לדעת כיצד ייראה כשיחזור לשחק. תומפסון סבל מקרע ברצועה הצולבת של הברך, פציעה קשה מאוד שדורשת חודשים ארוכים של החלמה, אך בימינו קל יותר להתאושש ממנה וסביר שהוא כן ישחק בעונה הבאה, גם אם לא בשיא היכולת.

הפציעות האלה לא רק השפיעו על מאבקי האליפות השנה, הן יכולות לשנות את פני העתיד של הליגה. על ההשלכות לגבי העונה הקרובה והעתיד באופן כללי אכתוב בשבוע הבא, כמו גם על המהלכים הראשונים של הקיץ, כולל טרייד גדול במיוחד שכבר קרה, ועל מה שניתן לצפות לו בהמשך הקיץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות