fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: המחדל של מכבי חיפה

חשבתם שבמכבי חיפה יפיקו לקחים מהעונות הקודמות ויגיעו עם סגל סביר למחנה האימונים? תחשבו שוב
לא לסגל הזה ציפו האוהדים הירוקים | צילום: אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין

 

במכבי חיפה ראו כנראה את היריבות שמחכות לקבוצה בסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית והגיעו למסקנה שלקבוצה אין שום סיכוי להגיע לשלב הבתים. אחרת אי אפשר להסביר את המחדל בבניית הקבוצה לעונה הקרובה. נכון לכתיבת שורות אלה זוהי רשימת השחקנים שהיו אמורים לצאת למחנה האימון באוסטריה והולנד: גיא חיימוב, עומרי גלזר, גיל אופק, ארסנט מאבוקה, רז מאיר, יהב גורפינקל, אודו אוטין, סן מנחם, אעיד חבשי, עופרי ארד, רמי גרשון, שי בן דוד, יונתן לוי, נטע לביא, איתן וולבלום, מוחמד אבו פאני, מקסים פלקוצנקו, סייקו טורה, מוחמד עוואד, ירדן שועה, גיל יצחק ועמית זנטי.

ברור לחלוטין שזה לא יהיה הסגל שיפתח את העונה, כי אוטין וטורה הצעירים לא מתוכננים להיות בכלל בסגל, אלא לצאת להשאלה, ויגיעו ארבעה זרים נוספים ולפחות שני ישראלים. אבל את מי בדיוק יתרגל מרקו בלבול במחנה האימון? יורגן קלופ, פאביו קאפלו ופפ גווארדיולה הם רק חלק קטן ממאמני העל שטוענים שהפרה סיזן הוא החלק הכי חשוב בעונה, ובמכבי חיפה פשוט לא לומדים ושוב יוצאים למחנה אימון עם סגל שיכול להתמודד מקסימום בתחתית הליגה הלאומית. מתוך רשימת השחקנים הזו, רמי גרשון, וסאן מנחם בכלל בדרך החוצה, ועוואד רוצה לעזוב. אם נסתכל על ההרכב הצפוי במחזור הראשון של העונה, נגלה שחיימוב, מאבוקה, חבשי, ארד, לביא ושועה הם היחידים שאמורים לפתוח, וגם זה לא ממש סגור. אם מכבי תשחק בסופו של דבר 4-3-3  אז ארד או חבשי לא יפתחו, שלא לדבר על האפשרות שיגיע בסופו של דבר שוער נוסף שיתחרה עם חיימוב. שיטה? תרגול? גיבוש? אלה דברים חשובים, אבל כנראה לא מספיק כדי להתייחס אליהם ברצינות.

כדור השלג מתגלגל מעכשיו

אם במכבי היו מביאים שלושה שחקנים חדשים, משאירים את פריי ומנדז'ק ומצליחים להחתים את שון וייסמן ולמרות זאת מפסידים באירופה, אף אחד לא היה בא בטענות, אבל עכשיו? מספיק שמכבי תעוף בסיבוב הראשון, כמו שקרה לרוני לוי אחרי הזכייה בגביע, והקבוצה תיכנס לסחרור מטורף עוד הרבה לפני שתתחיל הליגה. אם מכבי תעבור את הסיבוב הראשון, מה הסיכוי שהקבוצה תספיק להתחבר בזמן כדי להוות יריבה בסיבוב השני? מה יקרה אם חס וחלילה מכבי תפתח את העונה שוב בצורה גרועה כמו שהיא נוהגת לעשות בשנים האחרונות? כמה מחזורים יעברו עד שהקהל, שגם ככה מפגין כבר עכשיו את חוסר שביעות רצונו מהתנהלות המערכת, יתחיל להביע את מורת הרוח במגרש? מכבי חיפה הייתה חייבת העונה הזו להתנהל אחרת, וזה שוב לא קורה. ולאוהדי הקבוצה מצפה ככל הנראה עוד עונה ארוכה מאוד בליגה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות