fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש

שבוע ימים של חגיגות ושכרון חושים על עלייה מדהימה לליגה הלאומית בכדורסל הסתיימו. עכשיו מנהלי מכבי מוצקין חזרו לקרקע המציאות וגילו כי הליגה הלאומית היא אופרה אחרת. משה גרוסמן וקובי פינטו, שחתומים על העלייה, לא נבהלים וכבר החלו להפשיל שרוולים. המאמן יוסי שוורץ ימשיך
ימשיך להלהיב את האוהדים הצעירים? ליאור שגב?

את הרגע שבו ליאור שגב עלה לזריקה מטורפת בגמר סדרת הפלייאוף, במכבי קרית מוצקין לא ישכחו לעולם. סל ענק, שסיים עונה גדולה, עם סדרת פלייאוף מדהימה, שלא הייתה מביישת את ליגת העל, גרם לאקסטזה במוצקין.

רק לפני שנתיים, בקיץ 2015, מכבי מוצקין הייתה על סף קריסה. ההנהלה הקודמת, בראשותו של ללו עמר התפטרה, והותירה חובות כבדים. היו לא מעט קופצים שעשו פוזות והצהירו שהם מוכנים לקחת את ניהול הקבוצה, חלקם אנשי עסקים, חלקם עסקנים. שום דבר לא יצא מהם ואחרי מצעד 'הפוזאים' התייצבו שני מתנדבים, שהקבוצה קרובה לליבם. שניהם צמחו בתוך המערכת ולנגד עיניהם ראו רק את טובת המועדון, בהתנדבות מלאה, בלי רווח אישי וללא אגו מנופח. היו"ר משה גרוסמן וחבר ההנהלה קובי פינטו, שהוא גם הדובר, לקחו על עצמם את המשימה להציל את המועדון מקריסה. הם עבדו ימים כלילות, נתנו את נשמתם והמטרה שהציבו לעצמם בעונה הראשונה הייתה – עונת הישרדות, עם תקציב נמוך, שנבע מהצורך לחסל את החובות. החשש הגדול היה מירידה לליגה א'. מבחינתם של פינטו וגרוסמן המקום הכי נמוך, שממנו לא יורדים ולא הולכים למבחנים, יהיה הישג גדול. אחרי פתיחה לא טובה הקבוצה אכן הייתה באזור המסוכן, השניים החליטו לעשות שינוי בעמדת המאמן והחתימו את יוסי שוורץ. מאז החל תור הזהב של המועדון. מהר מאוד הקבוצה ברחה מהתחתית, עד כדי כך שהייתה קרובה להגיע לפיינל פור. זה לא קרה, אבל עונת ההישרדות הסתיימה בהצלחה ובקיץ 2016 החלו ההכנות לעונה השנייה.

צוות לעניין. משה גרוסמן (מימין) וקובי פינטו
צוות לעניין. משה גרוסמן (מימין) וקובי פינטו (צילום: דורון גולן)

פיינל פור ואליפות, זו המטרה החדשה שסימנו לעצמם שני המנהלים הצנועים. שוורץ נשאר ובחר את סגל השחקנים. גולת הכותרת הייתה החתמת פיגורה גדולה בדמותו של עידו קוז'יקרו. אל ברק אלמוג, בר חג'בי, יניב כהן, יגאל ניר, והצעירים לביא ונדל ועמית גרוסמן, שהמשיכו עונה שנייה, הצטרפו, פרט לקוז'יקרו, רותם ברזילי, יבגני ליוטרין, ערן סודאי וניר נצר. פרט לאלה עשתה ההנהלה עוד מהלך, שהסתבר בדיעבד כצעד מבריק, שעזר לקבוצה לזכות באליפות. גרוסמן ופינטו סיכמו עם הרכז ליאור שגב, שלא שיחק עונה שלמה בגלל פציעה, שהם יסדרו לו כרטיס שחקן וירשמו אותו בקבוצה ואם יהיה צורך יצרפו אותו במהלך העונה.

אליצור נתניה יריבה קשה

סיבוב שלם מוצקין עשתה בית ספר לכל הליגה, כולל ניצחון חוץ על היריבה הגדולה אליצור נתניה. אבל אז החל הסיבוב השני ונתניה הגיעה למוצקין. חניכיו של אסף דותן נתנו הצגה במוצקין והובילו כבר אחרי הרבע הראשון בפער של 20 נקודות. הסתיים ב-15 הפרש 80:65, אבל זה הרגיש כמו 30. למוצקין היה יתרון מתחת לסלים, בזכות קוז'יקרו וליוטרין, אבל בעמדת הגארדים היא הייתה בנחיתות ברורה. שני משחקים נוספים מול נתניה במשחקי גביע האיגוד הסתיימו גם הם בנצחונות של נתניה ואלה הבליטו עוד יותר את הבעיה של מוצקין. בשלב הזה הוחלט לממש את האופציה עם שגב, אבל גם אתו מוצקין התקשתה לגלות עד סוף הסיבוב השני את היכולות הגבוהות שאפיינו אותה בסיבוב הראשון. עם זאת הקבוצה המשיכה לעבוד קשה והתכוננה לפלייאוף.

ימשיך להלהיב את האוהדים הצעירים? ליאור שגב?
ימשיך להלהיב את האוהדים הצעירים? ליאור שגב? (צילום: דורון גולן)

פלייאוף ענק

את העונה הסדירה סיימה מוצקין במקום השני והיא שיחקה נגד הפועל עכו בשלב חצי גמר הפלייאוף בשיטה של הטוב משלושה משחקים. המחצית הראשונה במשחק הראשון במוצקין הייתה נוראית. שוב נקלעה מוצקין לפיגור של 20 נקודות, אבל נתנה מחצית שנייה ענקית, ניצחה את המשחק ומאותו רגע לא הסתכלה לאחור. בגומלין בעכו דרסו חניכיו של שוורץ את עכו ואחר כך התייצבו לסדרה שכולם ציפו לה, סדרת הגמר נגד אליצור נתניה, שוב בשיטה של הטוב משלושה משחקים. נתניה נהנתה מיתרון ביתיות, אבל מהר מאוד הבנו שלביתיות לא הייתה שום השפעה, שכן בשלושת משחקי הסדרה אף ניצחון לא הושג בבית. רבות כתבתי כאן בשבועות הקודמים על הסדרה הנפלאה והמרתקת, אין טעם לחזור. מכל הסדרה נזכור בעיקר את הסל המטורף ואת החגיגות הגדולות של מוצקין באולמה של נתניה.

ימשיך בקבוצה, כשחקן, אולי בתפקיד אחר? עידו קוז'יקרו
ימשיך בקבוצה, כשחקן, אולי בתפקיד אחר? עידו קוז'יקרו (צילום: דורון גולן)

עכשיו לעבודה. יוסי שוורץ סגר

גרוסמן ופינטו מודעים לעובדה שהליגה הלאומית היא אופרה אחרת לגמרי. התקציב חייב להיות הרבה יותר גבוה, צריך לצרף שני זרים ולשנות את רוב הסגל. הם לא נרתעים. כעת מחכים לשמוע מה יחליט האוהד מספר 1 של הקבוצה – ראש העיר חיים צורי. בהתאם לתקציב הם יסגרו עם שחקנים. מה שבטוח, יוסי שוורץ ימשיך לאמן. הוא הוכיח את עצמו בגדול ומגיע לו להמשיך להוביל את הקבוצה. שני זרים יוחתמו, מתנהלים מגעים, אבל נכון לעכשיו אף אחד לא סגור. בימים הקרובים יקיימו גרוסמן ופינטו שיחות עם השחקנים הבכירים. לא ברור עם קוז'יקרו ימשיך. תלוי מה יהיו הדרישות שלו. אגב זה לא סוד שמערכת היחסים בין קוזי'קרו לשוורץ לא הייתה משהו. כולם ראו זאת בתקרית שהייתה ביניהם במשחק מול נתניה בסיבוב השני. יש מצב שקוזי'קרו ימשיך במועדון בתפקיד אחר, גם הרעיון הזה לא נפסל. ליאור שגב, רותם ברזילי, ברק אלמוג ואולי עוד שחקן או שניים מהעונה האחרונה נמצאים בתוכניות של הקבוצה. לגבי שגב זה תלוי בו, ייתכן שהוא עצמו לא ירצה להמשיך לשחק. בנוסף מתנהלים מגעים עם שחקנים ישראלים אחרים.

המפתחות שוב אצלו. יוסי שוורץ
המפתחות שוב אצלו. יוסי שוורץ (צילום: דורון גולן)

בעקבות העלייה לליגה הלאומית תעבור הקבוצה לשחק בהיכל גושן. ישנה מגמה להקים מתחם מיוחד למנויי VIP, ובכלל מטרת ההנהלה לגייס ספונסרים. נעשו מספר צעדים בעניין. בנוסף תפעל ההנהלה להידוק הקשר עם האוהדים. יש להדגיש כי כמאה אוהדים ליוו את הקבוצה למשחקי החוץ בסדרת הגמר ולמשחקי הבית הגיעו למעלה מ-400 אוהדים, רובם צעירים שנקשרו למועדון.

לסיכום, פינטו וגרוסמן מודעים לכאב הראש שמצפה להם, אבל כשם שהובילו את המועדון להישג הענק בזכות עבודה קשה, הם מקווים שגם בעתיד מוצקין תמשיך להתקדם במטרה להפוך למועדון הכדורסל המוביל בקריות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות