fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש עתיד הגישה הצעת אי אמון בממשלה על רקע ביטול התכנית לחיזוק הצפון

חה"כ מאיר כהן שהציג את הצעת אי האמון בשם סיעת “יש עתיד” תקף את הממשלה והציג מכתב של חברי הקואליציה בו הם פונים לראש הממשלה בבקשה שלא לבטל את התכנית. יו"ר הסיעה יאיר לפיד הקדיש את דבריו בפתח ישיבת הסיעה השבועית לנושא ואמר, בין היתר: "תפסיקו לעבוד על האזרחים ולכו לעשות את העבודה שלכם למען השם"
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)

סיעת “יש עתיד” הגישה ביום אתמול (שני) הצעת אי אמון בממשלה, זאת בעקבות ביטול תקציב התכנית לחיזוק הצפון. לפני כשבוע ימים, פנה חבר הכנסת כהן לשר הפנים דרעי בשאילתה בנדון וזה השיב כי הוא ממתין לחודש דצמבר, בו יוצגו בפניו מסקנות הוועדה שהוקמה לבחינת הנושא. ההצעה נדחתה, אך זה לא מנע מחה"כ כהן להטיח בממשלה ובחבריה דברים קשים.

דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)

כבר בפתח ישיבת סיעת “יש עתיד”, התייחס יו"ר הסיעה, יאיר לפיד, ואמר: "תסתכלו על כל התקופה האחרונה, ותשאלו את עצמכם שאלה אחת: מי מנהל את המדינה? ברצינות, מי מנהל את המדינה? כי הממשלה הזו מתעסקת בכל דבר בעולם, חוץ מלמשול. חוץ מלעבוד. חוץ מלהתעסק בחינוך, בבריאות ובחייהם של אזרחי מדינת ישראל בנושאים שאין עליהם מחלוקת פוליטית. 18 חברים בקואליציה, כולל ראש הסיעה של שר האוצר, מוציאים מכתב לראש הממשלה שבו הם אומרים שאסור להעביר את התקציב בלי שהוא יכלול את התוכנית הלאומית לסיוע לצפון. סליחה?! אתם חברים בקואליציה, לא באופוזיציה. הממשלה הזו עומדת על הקולות שלכם. אם אתם חושבים שזה חשוב, תכניסו את זה לתקציב, אם לא, אל תכניסו. במקום זה הם המציאו שיטה שלישית, במקום לעשות את מה שצריך, הם כותבים אחד לשני מכתבים. יש עוד אפשרות. אני אומר את זה לממשלה בשיא האחריות. בדקתי. שאלתי. אני אומר לכם שיש עוד אפשרות ואתם חייבים מדי פעם לנסות אותה: תפסיקו לעבוד על האזרחים ולכו תעשו את העבודה שלכם למען השם"!

כהן פתח את דבריו בהצגת המכתב שהגישו 18 חברי קואליציה לראש הממשלה ובו הם קוראים לו לדאוג לתקצוב התכנית: "מה אתם שולחים מכתבים? אתם בקואליציה, תצביעו נגד התקציב", אמר כהן שאף פנה לאחד החתומים, יו"ר סיעת כולנו, רועי פולקמן: "אתה יו"ר הסיעה של שר האוצר. תרים לו טלפון ותדרוש שהתקציב שהובטח לטובת הצפון, יהיה בתקציב".

בהמשך תקף כהן את מפלגת "הבית היהודי" ואת ראש הממשלה: "אתה ממשיך לתעתע בתושבי הצפון. הורינו נשלחו לחרוש את אדמות הגליל והגירו בהם זיעה, ממשלות ישראל הפקירו אותם ועכשיו אתה חתום על הפקרת הילדים. 25 אלף תושבים נטשו את הצפון בעשור האחרון, משום שאינם מאמינים ביכולת הממשלה לתת לאזור הזה מה שהוא צריך. אתם מזלזלים בתושבי הצפון. בשם “יש עתיד” ובשם 1.3 מיליון תושבי הצפון, אני מגיש את הצעת אי האמון בממשלה".

בסיעת “יש עתיד” הדגישו כי הם ממתינים לחודש דצמבר ולמסקנות הוועדה הנוספת שהוקמה לבחינת תקצוב התכנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות