fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רעידת אדמה פוליטית: רונן מרלי, אייל וייזר ושרית מולכו התאחדו

כהן, מולכו, וייזר, מרלי, ספקטור צילום אדריאן הרבשטיין

לא המונדיאל ולא מסיבות הסיום בבתי הספר הטרידו את אל"מ רונן מרלי שכינס מעל 500 מתושבי נהריה לכנס בחירות ראשון בכותרת: 'תודה ז'קי אבל הפעם בוחרים רונן מרלי'.

הכנס נערך במלון סי לייף, הערב (רביעי). מרלי הכריז על מועמדותו לראשות העיר נהריה. הפתעת הערב הייתה חיבור עם המועמד לראשות העירייה אייל וייזר וסגניתו שרית מולכו שגרמה לרעידת אדמה בקרב המשתתפים.

וייזר נשמר בהפתעה לסוף. למרות חרושת השמועות על החיבור הצפוי שצצו השבוע בנהריה, הכחיש בתוקף שצפוי להגיע לטקס, ועוד צחק ואמר ש"אין סיכוי אלא אם יקרה נס".  וייזר אמר בשיחה עם צפון -1 אתמול (שלישי) שהוא פועל למועמד אחד מול סבג. גם מולכו הכחישה בתוקף שהם צפויים להגיע לכנס,  אך אמרה שהפעם הם שמים את האגו בצד. יש לציין כי בשבוע שעבר נפגשו השניים גם עם המועמד עו"ד אורן סודאי.

כהן, מולכו, וייזר, מרלי, ספקטור צילום אדריאן הרבשטיין
כהן, מולכו, וייזר, מרלי וספקטור (צילום: אדריאן הרבשטיין)
 בכנס השתתפה הפילנתרופית רעיה שטראוס- בן דרור, תושבת נהריה, שהביעה את תמיכתה במרלי במירוץ לראשות העיר.
הזמנתו של מרלי לכנס הייתה ממוקדת ועברה בין הפעילים בלבד. בשעה שש בערב הודיע מרלי בעמוד הפייסבוק על ריצתו.  בכנס נכחו תושבים מכל הקשת הפוליטית, צעירים ומבוגרים. למרות שלא עלתה הזמנה ברשתות החברתיות או במקומונים ופליירים המזמינים את תושבי נהריה להכיר את המועמד החדש, הייתה נוכחות מרשימה.  בקהל ניתן היה לצפות באנשים שעוסקים בפוליטיקה  המקומית במשך השנים.

"נהריה נשארת מאחור". מרלי ורעיה שטראוס בן דרור (צילום: אדריאן הרבשטיין)
"נהריה נשארת מאחור". מרלי ורעיה שטראוס בן דרור (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בקהל נכחו פעילי בחירות לאורך הדורות. מיקי גולדווסר שהייתה סגניתו של סבג,  נצפו בעיקר פעילים שהיו במטה הבחירות של ראש העירייה לשעבר רון פרומר ולאחר מכן תמכו בוייזר בשנת 2013. חלק מהתומכים שנצפו בכנס של מרלי  היו בעבר נאמני ראש העירייה המכהן ז'קי סבג שמביעים בו תקווה חדשה לנצח.

 

איש סוד

אל"מ במיל' מרלי, בן 46, פרש מקריירה צבאית אחרי 28 שנה ונכנס לביצה הפוליטית בנהריה. משנת 2016  הוא מקיים שיחות עם תושבים, חוגי בית והרצאות. מרלי עובד על פי שיקול דעת, איש מודיעין שמשתף  צוות מצומצם מאד של מקורבים.

מרלי הוא בנם של לאלגריה ואהרון גדל בשכונת עמידר. הוא נשוי לאידית ואבא לשלושה ילדים. היה מפקד בכיר בצבא וניהל את מבצע צוק איתן. כיום מנחה סדנאות מנהיגות ברחבי הארץ לשירות משמעותי בצה"ל. החמות שלו היא סימה רוזנבאום יו"ר יד לבנים בנהריה,  ובעברה פוליטיקאית מקומית.

מרלי הסביר כי מטרתו שנהריה תצא לדרך חדשה בקמפיין חברתי.  הוא מקורב ליו"ר המחנה הציוני אבי גבאי וצפוי לקבל את תמיכת המפלגה. באם זה יקרה יזכה גם לתמיכה כלכלית, אך לא ידוע האם ישוריינו מקומות לחברי מפלגת העבודה ברשימה של מרלי.

מרלי מדבר בעיקר על מנהיגות. מהצד השני  יש המציגים אותו כחסר ניסיון פוליטי שעושה הרבה טעויות, אך מרבה להתייעץ וללמוד מהשטח. מרלי העלה קמפיין מאד אמוציונלי שכלל רשימה רב תרבותית של צעירים, דתיים ועוד.  בכנס הוצג סרטון על חייו.

מחליפים שלטון

לבמה עלה דני אינדיך, בעברו מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בנהריה ואמר: "אנשים הגיעו ללא פחד וללא מורא למקום פסטורלי מול הים, להכתיר את רונן מרלי לראש העיר ב-30 לאוקטובר. בשנת 1989 העיר בחרה את סבג שעבד במלוא העוז והקיטור לייפות את העיר, ואנחנו אומרים לו תודה רבה. הגיע הזמן להחליף שלטון. מרלי אוהב את נהריה בכל נפשו. חיכינו רק לו,  שיצוף מישהו שינצח את סבג. אני נרגש, הפעם  אין טעויות".

אחריו עלה עמית קריקספלד, בן 24,  דור שני להורים מברית המועצות שעלו בשנת 1973 לנהריה. הוא סטודנט ושירת בחטיבת כפיר.
"כשהשתחרתי מהצבא העיר נטשה אותי. אנחנו רוצים להתפרנס בכבוד ולבנות את העתיד שלנו בעיר. אין מענה לצרכים, אין מוסד לימודים ולא עבודה מועדפת ומקומות בילוי. נהריה מגרשת את הצעירים".

 צרה צרורה

רעיה שטראוס: "נולדתי פה ונשארתי פה ואני רואה שהתגייסתם מהנשמה לעשות שינוי. במשך שמונה שנים אני פעילה בגליל המערבי ואני הולכת לעשות הבדל. אני עושה פעילויות עם צוות מדהים, אבל נהריה לא חלק בכלום. נהריה נמצאת לבד. אם לא נעשה מעשה אנחנו נהיה בצרה צרורה. אני רואה את נהריה שוקעת ונחמץ לי הלב. אני מתרגשת שרונן מרלי לקח את מקל השליחות. אני מצדיעה לו שעזב את הצבא כי יכול היה לקבל קידום לדרגת תת אלוף, אך בחר ללכת לנהריה".

קצין וג'נטלמן

מרלי הוצג כקצין וג'נטלמן ופרגן לאלי לאלבז, יד ימינו, לצד תומכים ופעילים נוספים.
"זה ערב של עידן חדש,  אני לא נגד אף אחד. 'תודה ז'קי אבל הפעם בוחרים רונן מרלי'. קהילה חזקה היא הכרח ואיבדנו אמון וחבל, אבל אפשר אחרת. אני מחבק גם את המלעיזים והמשמיצים. אני קורא לאיחוד כי כולנו נהריינים אמיתיים. אני לא פוליטיקאי ואני גאה בזה.  אני אידיאולוג ולא קומבינטור. אני אנהל, אוביל ואנהיג. אני מגיע מהארגון הכי חשוב ומוצלח במדינה; צה"ל. שאתה מנהיג אתה צריך לחנך לאישיות, לדוגמא והכי חשוב לאהוב את אנשיך. יש לי חזון שנהריה תהיה בית לכל החיים, בירת הגליל המערבי. ניקח אחריות על תחום החינוך ונשקיע ביצירת מקומות עבודה".

"לנו הניסיון". וייזר בכנס של מרלי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
"לנו הניסיון". וייזר בכנס של מרלי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סיום נשמרה הפתעה. מרלי ציין כי נענה לדרישות הקהל לאיחוד. ביקש לפתוח טלפונים  בלייב והציג את שותפיו: וייזר ומולכו. מרלי גם קרא לבמה לחבר המועצה אור כהן ומספר שלוש בירוקים גוסטבו ספקטור.וייזר: "בעוד ארבעה חודשים אנחנו עושים מהפכה בנהריה. אני מתרגש יותר מתמיד. בדרך הנכונה נסדר את העיר, נשפר ונעשה הכל בנושא התחבורה, תשתיות וחינוך. אין כסף לחינוך בנהריה והעיר לא משקיעה. הסמל של נהריה  נחל הגעתון -מסריח. היינו אופוזיציה לוחמת לסבג, בקואליציה היום מתנהלים כמו רובוטים. אני מתנהל עם רונן כבר שלושה חודשים הוא רואה איתי עין- בעין את העיר ואני מאמין לו. אנו רואים את הדברים באותו הגובה, ביושרה וכנות. היינו חייבים לעשות החלטה משותפת ונרענן יחד את השורות. למדנו להעריך את רונן שיעמוד בראש הקבוצה. נשלים את רונן בניסיון הפוליטי שיש לנו,  וכקבוצה יש לנו הרבה כוח. אנחנו מנצחים".וייזר הוסיף: "בבחירות האחרונות אני הובלתי והייתי צריך לנצח, אבל אחוזי ההצבעה היו נמוכים בעיקר בקבוצות בהם סבג מוביל. אני יוצא בבקשה שכל אחד יביא 30 אנשים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות