fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוץ או לא ירוץ? – זאת השאלה

ז'קי סבג
עוד מוקדם לחגיגות. ז'קי סבג (סיון פרג')

ב-30 לאוקטובר 2018, בדיוק בעוד שנה ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, הסערה הפוליטית בגליל המערבי החלה.  השטח עוד לא הגיע לנקודת רתיחה, אך המועמדים השונים מתכוננים  לשנה מאתגרת, רוויה בקרבות פוליטיים, קמפיינים נגטיבים ופעילות מקוונת ברשתות החברתיות. נהריה ומעלות תרשיחא יהיו במרכז סדר היום הציבורי עם ריבוי מועמדים מול ראשי הערים הוותיקים: שלמה בוחבוט וז'קי סבג.  בעכו ובמועצה המקומית שלומי ממשיכים ראשי הרשויות שמעון לנקרי וגבי נעמן במירוץ לקדנציה נוספת, אך נהנים משקט תעשייתי בהיעדר מתחרים.

סבג ירוץ או לא ירוץ?

עיר של 70 אלף תושבים תצטרך להכריע בעוד כשנה  מי יהיה ראש העירייה שיעמוד בראשה. בקרבתו של ראש העירייה ז'קי סבג נשמעו שתי הנחות. האחת: סבג מתמודד בכל הכוח לקדנציה נוספת ומכין את השטח כבר יותר משנה.  הנחה שנייה שסבג לא ימשיך במירוץ.

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

סבג, בן 72, נשוי מרסל אבא לשלושה ילדים ונכדים, מכהן כבר 25 שנה כראש עירייה. בעשור האחרון הצליח לגבור על כל המועמדים מולו, בקרבות קשים כשניצח עם 40 אחוז מהקולות.  שנת הבחירות הקרובה לא תהיה שונה עם מועמדים שממשיכים באתגר לנצח את סבג והם: חבר המועצה עו"ד אורן סודאי, חבר המועצה אייל וייזר ואל"מ רונן מרלי.

סבג סופג כל השנים ביקורת ציבורית, ובימים אלו מתנהל בג"צ בבית המשפט העליון שהוגש על ידי תושבי נהריה וחברת הכנסת יעל כהן-פארן על שיהוי הפרקליטות בחקירת שחיתות ושוחד בחירות 2013.  השבוע הודיע בית משפט העליון כי לא קיבל את תגובת הפרקליטות על העמקת החקירה,  ויחל דיון משפטי.

מסבג לא התקבלה תגובה.

"מרכז נהריה והשכונות הוזנחו"

עו"ד סודאי  כיהן כשלוש  שנים כסגן ראש עיר, ויו"ר הועדה לבניין ערים. בעבר קידם את הקטנת סכום הערבות לתוספות בנייה, ביטול חובת צביע בצבע לבן לחיפוי מבנים והקמת צהרונים. בחמש שנים האחרונות משמש כחבר מועצה באופוזיציה ומחזיק בשני מנדטים. סודאי  החל את הקמפיין והעלה שלט חוצות: "שנה של התחלות חדשות".  סודאי, יליד שכונת טרומפלדור, בן 52, נשוי לקותי ואב לילדה, מאמין כי נהריה יוצאת לדרך חדשה.  סודאי חבר מרכז ליכוד, גם נפגש השבוע עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. בסביבתו מסבירים כי הוא היחידי מבין המועמדים שנוגס בתומכים הנאמנים של סבג.   יצוין כי סודאי הפסיד את הבחירות הקודמות בפער של 250 קולות מהסיבוב השני.

עו"ד אורן סודאי (צילום: יח"צ)
עו"ד אורן סודאי (צילום: יח"צ)

"מרכז העיר נהריה והשכונות הוזנחו מאד בשנים האחרונות, צריך לשים דגש גדול כדי לתת לעיר את המעמד שראוי לה, לשנות סדרי עדיפויות במבחינה חברתית, חינוכית וכלכלית ובעיקר לצמצם פערים", כך  אומר השבוע  עו"ד סודאי  בראיון לצפון -1,  "יש פחד גדול מאד בשטח ואני מעודד אנשים להביע את דעתם בבחירות דמוקרטיות. נהריה יוצאת לדרך חדשה והציבור מבין שהגיע העת להחליף שלטון. בבחירות הבאות הציבור יצטרך להפעיל שיקול דעת בשאלה למי מהמועמדים יש את הסיכוי להחליף את ראש העיר הנוכחי? הציבור חייב להתעורר ולא יכול להרשות לעצמו עוד חמש שנים של השלטון הקיים".

כבר לא פנים חדשות

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום: אוסנת קונינסקי)

"כמובן שאני מתמודד לראשות העיר, זה לא שאלה בכלל" , מצהיר השבוע וייזר,  "אני  בעשור האחרון פועל ומקדם את נהריה דרך מועצת העיר והעשייה שאני מבצע ואני אמנף את נהריה בתור ראש העיר. אני מקווה ומאמין שהמועמדים האחרים ישכילו ויתאחדו יחד איתי, כשאני מוביל את הקבוצה לראשות העיר מול סבג". וייזר  מסביר שיחסי הכוחות לא ישתנו בחלוף חמש שנים ופעילים הקופצים בין מטות מועמדים זה עניין חסר משמעות.

וייזר בן 40 נשוי לאפרת, אבא לשתי בנות, מהנדס איכות סביבה במקצועו  יחל את המירוץ השלישי שלו. בשנת 2008 כיהן תקופה קצרה כסגן בתואר וערק לספסלי האופוזיציה. בשנת 2013  התמודד הפסיד במירוץ לראשות העיר, והכנס עם שלושה מנדטים למועצת העיר.  מקורבי וייזר אמרו: "וייזר כבר לא פנים חדשות וזה יעשה לו רק טוב. ברור שהשאיפה שלו היא שתהיה קבוצה אחת  מול סבג. סבג גמר את הקריירה שלו".

נזהר מפוליטיקה

בבנק השמות הפוליטי בנהריה נמצא  אלוף משנה רונן מרלי.  מרלי  פרש מקריירה צבאית אחרי 28 שנה ונכנס לביצה הפוליטית בנהריה ומקיים שיחות עם תושבים, חוגי בית והרצאות. בערב ראש השנה קיים הרמת כוסית למקורביו. למפגש קרא: "שנה של הכרעות חשובות", אך לא הצהיר על ריצה לכסא.

רונן מרלי. מקבל תמיכה גדולה ברשתות החברתיות צילום ארכיון: דו"צ
רונן מרלי
צילום ארכיון: דו"צ

מרלי , בן 46 נשוי לעידית אבא לשלושה ילדים רוצה לתרום לחברה. בסביבתו אמרו כי קיבל הצעה להצטרף לפוליטיקה ארצית וגם הועלתה הצעה לחבור למועמד בפוליטיקה המקומית.  הוא מתרחק כמו מאש מהמילה פוליטיקאי ומדבר על מנהיגות.  שמו עולה בשיחות סלון כרוח חדשה, אך מהצד השני כטירון פוליטי ללא ניסיון  שצריך ללמוד את המטרייה המקומית.

"כשאני אחליט סופית עם להתמודד, אני אודיע, זו החלטה מורכבת על המשפחה שלי ", אומר השבוע מרלי לצפון -1, "אני מתעסק בזה לא מעט. אני בודק את כל הדברים וזו לא החלטה פשוטה. אני מתכוון להמשיך לתרום לחברה ואני לא רוצה להישמע כאילו שאני רוצה להציל נהריה, ממש לא.  גדלתי בנהריה היית לי ילדות מדהימה בעיר. גם בבית ובצבא חינכו להוביל, אבל בעיקר לימדו אותי לנצח, לכן  בעיני  ההתעסקות בפוליטיקה היא לא נכונה כאן. צריך מנהיגים טובים, רוח צעירה חדשנית ויוזמת. אני חושב שהציבור לא קורא לזה בחירות פוליטיות אלא מחפש מנהיג ציבור, ומהלכים אסטרטגים נמדדים לאורך זמן".

מרלי לא חושב שהיעדר  הניסיון המוניציפלי שלו יכול מנוע ממנו להצליח: "ניהלתי מערכות עם תקציבי ענק. מה זה ראש עיר, גנן? אדריכל? ראש עיר צריך לדעת לנהל אנשים ולהאציל סמכויות. אני חושב שבעוד שלושה חודשים כשיהיו סקרים יהיו מספיק אנשים חכמים שישכילו לעשות למען נהריה ולא יחשבו רק על הכסא".

אח של

ירון ישראלי, שם חדש בפוליטיקה הצהיר שהוא ירוץ לראשות העיר. ישראלי נוקט בשיטה מוזרה ומנגח בדף הפייסבוק שלו את מרלי וסודאי ולא משמיע ביקורת על סבג. ישראלי, בן 52, רווק, מספר כי הוא אח של רופא השיניים אלי ישראלי ובמצע שלו מדבר על פיתוח התיירות בנהריה. ישראלי מספר כי עבד במשרד נסיעות ובקליניקה עם אחיו. "ממש חוצפה שאנשים כמו סודאי ומרלי מציגים מועמדות, אך סבג עשה יותר מכל אחד אחר, הוא עשה למען העיר.  אני לא יוצא נגד סבג כי אני מאמין במשפט: "'והדרת פני זקן'. אני אוהב כל יהודי ומאחל לו שנים ארוכות, בריאות ושיפסיד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות