fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יישובי האזור מתגייסים למען פליטי סוריה

בפרדס חנה כרכור, קיבוץ מענית, מעגן מיכאל וזכרון יעקב מופעלות נקודות איסוף של תרומות, במסגרת מבצע סיוע הומניטרי של חמש נשים. במודעה שפירסמו המארגנות מתבקשים התושבים לתרום בין השאר חיתולים ומזון לתינוקות
העולם רואה ושותק. גליה נצר. צילום: פרטי
העולם רואה ושותק. גליה נצר. צילום: פרטי

התמונות הקשות המגיעות ממלחמת האזרחים בסוריה השכנה מלוות אותנו בשנים האחרונות, כשנוספו אליהן התמונות העצובות של נפגעי מתקפת הגז הקטלני מתחילת החודש. אחת התגובות לכך היא "לא עומדים מן הצד – ישראל למען פליטי סוריה", התארגנות אזרחית של חמש נשים המארגנות סיוע בציוד חיוני לפליטי סוריה, ביניהם ילדים, שנפגעו על לא עוול בכפם מהמלחמה המשתוללת במדינה. היוזמות פרסמו בתחילת השבוע כי הוציאו לדרך פעימה שלישית של סיוע הומניטרי. במסגרת היוזמה נאסף ציוד בכל רחבי הארץ, בשיטה של נקודות איסוף שמהן מועבר הציוד ליעדו בסוריה.

הפעם מופעלות נקודות איסוף גם בפרדס חנה כרכור, קיבוץ מענית, מעגן מיכאל וזכרון יעקב. במודעה שפירסמו קראו המארגנים לתושבים לתרום "חיתולים, תמ"ל (מטרנה וכדומה), פדים לנשים ומוצרי היגיינה (שמפו, סבון, משחות שיניים, מברשות שיניים וכדומה)". על הפריטים להגיע לנקודות האיסוף עד יום שישי הבא, 28 בחודש. לרשימת נקודות האיסוף המלאה, כולל פרטים, ניתן להיכנס לדף הפייסבוק "לא עומדים מן הצד – ישראל למען נשים וילדים קרבנות המלחמה בסוריה".

העולם רואה ושותק. גליה נצר. צילום: פרטי
העולם רואה ושותק. גליה נצר. צילום: פרטי

לילך כהן, מהנשים המובילות את היוזמה, מספרת: "אנחנו חמש נשים שלא יכולנו לעמוד מנגד ולראות ולשמוע את הזוועות שמתרחשות כל כך קרוב למדינה שלנו. הבנו שהצורך כרגע הוא בציוד שפרסמנו, שהוא גם נצרך מאוד וגם אפשרי להעביר אותו, והתחלנו לאסוף. התחלנו באזור ירושלים וגוש עציון, האזור בו אנחנו מתגוררות, וכבר בפעימה הראשונה שבה אספנו ציוד, בתחילת החורף האחרון, נדהמנו מכמות הציוד שנאסף. בפעימה השנייה כבר התרחבנו לנקודות איסוף נוספות ובפעם הזאת יש לנו כבר יותר מ-100 נקודות איסוף ברחבי הארץ, מאילת ועד רמת הגולן. בזכות הפצת הנושא בפייסבוק הגיעו אלינו מתנדבים רבים, ביניהם בעלי משאיות ומכוניות שמוכנים לשנע את הציוד, כולם בהתנדבות".

גליה נצר, תושבת זכרון יעקב שמפעילה בביתה במסגרת היוזמה את נקודת האיסוף של זכרון יעקב, מספרת: "אני רואה את עצמי בעיקר שליחה של רצון טוב, מרימה כפפות ומחברת חיבורים כשלנגד עיניי היכולת לעשות ולו במעט עבור אחרים. הגעתי אל היוזמה בעקבות הקשר שלי לקבוצת נשים שעוסקת בגמילות חסדים באזור שלנו, מזכרון יעקב ועד חדרה. כל חיי האמנתי בעיקרון של עשייה למען החברה. המתרחש בסוריה הוא נושא מאוד צורב ונוקב, במיוחד עכשיו, כשיום השואה מתקרב ואתה אומר לעצמך: 'הנה, העולם רואה ושותק'. התערבות הקהילה הבינלאומית בנעשה בסוריה היא מינורית עד אפסית. ראיתי אפשרות לעזור ואמרתי 'ניתן כתף'. בנוסף לפרסום בפייסבוק, קבוצות וואטסאפ מפיצות ומקדמות את הרעיון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות