fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוסי דואק הודיע על פרישה לאחר עשרות שנות פעילות פוליטית

יוסי דואק. צילום: דורון גולן
יוסי דואק צילום: דורון גולן

לאחר 36 שנה של פעילות ציבורית, מתוכן 30 שנה כחבר מועצת עיר בקרית ביאליק, הודיע השבוע יוסי דואק על פרישתו מהחיים הציבוריים לטובת עסקים פרטיים. להודעתו של דואק, שבשנים האחרונות שימש גם כמשנה לראש העירייה, לא קדמה שום הכנה מוקדמת והיא תפסה בתדהמה את המערכת הפוליטית העירונית.

דואק (67), אחד מהאנשים המזוהים ביותר עם עיריית קרית ביאליק, התחיל את דרכו הציבורית-פוליטית עוד בתקופתו של ראש העירייה צבי קרלינר.

"קרלינר היה אבי העיר", אומר דואק בשיחת פרידה מהחיים הפוליטיים להד הקריות, "החליף אותו דני ז"ק שהיה בונה העיר, רפי ורטהיים שהיה הממשיך ובעשור האחרון אלי דוקורסקי שמוביל את העיר לצמחיה והתפרסות חסרת תקדים. דוקורסקי הוא האיש שעל כתפיו מוטלת קרית ביאליק לשלושים השנים הבאות".

יוסי דואק. צילום: דורון גולן
יוסי דואק. צילום: דורון גולן

את ההודעה על פרישתו מהחיים הפוליטיים הקריא ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בפני חברי מועצת העיר. "ישנתי טוב לפני ההודעה שלי", אומר דואק, "לא נולדתי סגן ראש עירייה ולא נולדתי משנה לראש העירייה, ואני משוכנע שקרית ביאליק תמשיך להתקיים עוד מאות שנים אחרי. אני גאה בתושבים שנתנו לי את ההזדמנות לסייע להם בין אם זה במתן ארוחות במשך 28 שנים, טיפול בקשישים למשקפי ראייה, טיפולי שיניים ומכשירי שמיעה. אני גאה על שנתנו לי את ההזדמנות הזו".

דואק אומר כי קיבל את ההחלטה "לאחר 30 שנה בהתנדבות בתפקיד תובעני שדרש ממני שעות רבות מדי יום לפעול למען העיר והתושבים. אני שמח שעברתי את המסע הארוך הזה ונותרתי על הרגליים". דואק מוסיף "את כל התפקידים שעשיתי בהתנדבות עד היום, אמשיך לעשות, אמשיך לחלק מזון לנזקקים, אמשיך לעשות את צעדת ביאליק ואת מירוץ ביאליק, אמשיך להיות פעיל בוועדות, אבל צריך לתת לדור הביניים להיכנס במקומי".

כמי שלקח חלק פעיל בהתפתחות העיר, אומר דואק כי הוא גאה על מה שהוא מכנה "תהליך האינטגרציה בין השכונות המבוססות לשכונות החלשות, פיזור התלמידים של כל שכונות העיר בחטיבות הביניים והתיכון ומהרגע שלא השארנו אף תושב מאחור. זו הדרך להוביל את קרית ביאליק להצלחה".

עם זאת אומר דואק כי בחיים הפוליטיים הוא ספג גם אכזבות. "לא כל מה שרוצים יכול להתקיים ולהתבצע" הוא אומר "גם במישור האישי יש אכזבות לדוגמא משפחה שאני עוזר לה 15 שנה, ביום הבחירות אני רואה אותה עם חולצות של המתחרים שלי. גם בנושא הצבעות במועצה יש לא מעט אכזבות כי לא כולם מצביעים לטובת הציבור אלא לטובת עצמם והאג'נדה האישית שלהם לא תמיד משרתת את התושבים".

עם פרישתו פינה דואק אל מקומו במועצת העיר למספר 2 ברשימתו "עתיד בראשות יוסי דואק" לעו"ד בן אסבן. בישיבת מועצת העיר הקרובה אמורים חברי המועצה לאשר את מינויו של אסבן לחבר מועצה מן המניין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות