fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יונתן היילו, שהורשע ברצח נקלט לשיקום בקיבוץ כברי

היילו הורשע ב-2013 ברצח ירון איילין, שאנס אותו והתעלל בו, הוא שוחרר ביולי האחרון לאחר שנשיא המדינה החליט להקל בעונשו
צילום עצמי
עו"ד אלון אייזנברג, הליך שיקום מורכב. צילום עצמי

כחצי שנה לאחר ששוחרר מהכלא, נקלט הבוקר, (ראשון), יונתן היילו, (30), בקיבוץ כברי שבגליל המערבי. ראשיתה של פרשת היילו, היא  בשנת 2010, הוא  והמנוח הכירו זה את זה בנתניה. איילין סחט את היילו כספית ועל פי גרסתו של היילו הוא אף אנס אותו לפחות פעמיים. בתקרית האחרונה, נפגשו השניים בנתניה באופן אקראי ואיילין אילץ את היילו לבוא איתו למקום מסתור, שם על פי החשד, רצה לאנוס אותו בשלישית. היילו חנק אותו והיכה בראשו באמצעות לבנה. שעות ספורות לאחר מכן הסגיר את עצמו למשטרה וטען כי פחד מהמנוח ולכן הרג אותו.

בספטמבר 2013, הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את היילו ברצח איילין וגזר עליו 20 שנות מאסר בפועל. כשלוש שנים לאחר מכן, בעקבות ערעור שהגיש היילו, המיר בית המשפט את סעיף האישום מרצח – להריגה, וקיצר את עונשו ל-12 שנות מאסר.

בעקבות ההרשעה וחשיפת סיפורו של היילו באמצעי התקשורות, הוקם מטה מאבק שפעל לשחרורו ובשנת 2016 הוגשה לנשיא המדינה, רובי ריבלין, עצומה שנחתמה בידי 65 חברי כנסת, אשר ביקשו לחון אותו, אלא שריבלין החליט בסוף אותה שנה לדחות את הבקשה.

בנובמבר 2017, בעקבות בקשה של שרת המשפטים איילת שקד, החליט ריבלין לחון את היילו, וביולי האחרון, הוא אכן שוחרר ממאסרו בכלא "רימונים", לאחר שריצה שמונה שנים.

באוקטובר האחרון, בעקבות פרסום בדבר הפרת תנאי השחרור שהושתו עליו, ביקשה המדינה כי תימצא להיילו מסגרת שיקומית סגורה, זאת כדי שלא ייאלץ לשוב אל הכלא. בשבוע שעבר,אכן נמצאה המסגרת המתאימה והיילו התייצב הבוקר בקיבוץ כברי לתחילת הליך השיקום שלו.

תושבי כברי קיבלו בימים האחרונים מכתבים אישיים ובהם הודעה על ההחלטה לקלוט את היילו בקיבוץ, התגובות היו מעורבות. תושבת הקיבוץ: "עם קבלת ההודעה חששתי מעט  ואני חושבת שזו הייתה רתיעה טבעית, שכן בכל זאת מדובר באדם שהורשע בעבירה חמורה, עם זאת, לאחר שחשבתי על זה לעומק ושוחחתי עם חברים בקיבוץ, אני מבינה שמדובר בהחלטה אנושית ובמתן סיוע לאדם שחווה חוויות קשות בחייו הצעירים. אני מקווה שכל תושבי הקיבוץ יראו את הדברים באופן הזה, מאחלת ליונתן קליטה מהירה ונעימה בקיבוץ.

סניגורו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, בירך את ראשי הקיבוץ על ההחלטה לקלוט את היילו והדגיש; ,ליונתן צפוי הליך שיקום מורכב ואני שמח שאת התהליך הזה ילוו אנשים של ארץ ישראל היפה"בקיבוץ כברי אישרו את הידיעה, אך סירבו לתת פרטים נוספים באשר לתהליך הצפוי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות