fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום האוקיינוסים הבינלאומי ייערך לראשונה בחוף בצת

אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

אירוע ההשקה של רשת "אנשי הים התיכון"  יתקיים מחר (שישי) בחוף בצת.  האירוע מופק על ידי קבוצת שומרי חוף הים- גליל מערבי שהוקמה לפני שנה וחצי במועצה האזורית מטה אשר בשיתוף עמותת קיימא.

אנשי הים התיכון היא רשת ארצית של קהילות מקומיות הפועלת להקמת שמורות ימיות בים התיכון של ישראל. חברי הקהילות וארגוני הסביבה המרכזיים ביחד חוברים למטרה אחת – הקמה והרחבה של שטחי השמורות הימיות בישראל.

האירוע יתקיים בין השעות 12:00- 18:00, מול עמוד 24,  200 מטר דרומית לחוף הרחצה ויינתנו הדרכות על צבי ים והשמורה הימית, פעילויות יצירה ואמנות חוף וים לילדים, חידונים בנושא שמירת ים לכל המשפחה, תערוכת צילומים והקרנת סרטונים מהנעשה מתחת למים.

אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

בישראל רבע אחוז בלבד משטח המים הטריטוריאליים מוכרז כשמורת טבע. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, תדרוש רשת "אנשי הים התיכון" ממדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20 אחוז משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים.

הקמת שמורות ימיות תוביל להגנה על הטבע הימי ואלפי סוגי החי והצומח הנמצאים בו, הגנה על בעלי חיים ימיים גדולים כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב, שמירה על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, מי רחצה נקיים ובריאים יותר, יותר אזורי צלילה מרהיבים והגדלת כמות הדגה בשטחי הדיג.

בשבוע הבא ייערך מפגש במטה אשר תחת הכותרת; "להציל את הלילה", יקיימו החברה להגנת הטבע והמשרד להגנת הסביבה, במרכז הצעירים במטה אשר, שולחן עגול בנושא תאורה סביבתית ושמירה על הטבע בחזית הים התיכון. באירוע צפויים להשתתף ראש המועצה, יורם ישראלי, אנשי החברה להגנת הטבע, נציגי רשות הטבע והגנים, נציגי האגודה הישראלית לתאורה ומוזמנים נוספים. "לזיהום אור השפעה שלילית ממשית על החי והצומח והוא גורם לבזבוז חשמל וכסף, ישנם פתרונות ישימים להפחתת הזיהום ולהתייעלות אנרגטית", מסבירים בחברה להגנת הטבע. האירוע פתוח לציבור, ללא תשלום. עיתונאים מוזמנים.

"מטרת המפגש היא העלאת המודעות לנושא זיהום האור והשפעותיו על הסביבה החופית וכן מתן כלים ופתרונות לשיפור התאורה הנמצאת באחריותם של הגופים השונים ורתימתם להובלת שינוי לתאורה ידידותית לסביבה, המפחיתה את הנזק האקולוגי לים התיכון ואף מאפשרת התייעלות אנרגטית וחיסכון כלכלי", מסבירה ליהי ברקן, רכזת עסקים ומגוון ביולוגי, בחברה להגנת הטבע. "זיהום אור הוא תאורה מלאכותית, הזולגת לשטחים הפתוחים, גורמת למגוון השפעות שליליות על עטלפים, חרקים, עופות ויונקים, כגון: השפעה על זמני הפעילות, על רבייתם, יכולת ניווטם ועוד. התאורה, למעשה, מעניקה יתרון למינים מסוימים, על חשבון מינים רגישים יותר ועל ידי כך, משנה את הרכב החברה באותה סביבה טבעית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות