fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהב התנגד, הדיון בקרקעות הצפון נדחה

בדיון סוער שהתקיים השבוע במועצה הארצית אמר ראש עיריית חיפה: "משרד האנרגיה והתשתיות בוחר להתעלם מציבור שלם ולקדם תוכנית מסוכנת בכל היבט אפשרי"

בתום דיון סוער, במהלכו הביע ראש עיריית חיפה יונה יהב התנגדות נחרצת לתכנית להקמת חוות גז ענקית במפרץ חיפה, החליטה המועצה הארצית לקבל את עמדתו ולדחות את הדיון עד לקבלת תמונה מלאה של מצב התחלואה והסיכונים במטרופולין.

תוכנית קרקעות הצפון, אותה מקדם משרד האנרגיה והתשתיות, כוללת הקמת חוות גז חדשה בשנת 2030, שתאחסן יותר מ-10,000 טון גז ותהווה חלופה לחוות הגז המסוכנת, הפועלת בקרית אתא ומאחסנת "רק" 2700 טון גז.

התוכנית לאתרי אחסון חדשים של גז נמצאת על שולחן הדיונים של המועצה הארצית, שרק לפני כשנה פסלה, שלא במפתיע, אתר במרכז הארץ משיקולים בטיחותיים. שני אתרים נותרו על הפרק – האחד בסמוך לבתי הזיקוק בדרום הארץ אשר בהיותו מרוחק מריכוזי אוכלוסייה, לא גרר כל התנגדות ציבורית, והשני, בקרקעות הצפון במפרץ חיפה.

אמורה לאחסן יותר מ-10,000 טון גז. תוכנית קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)
אמורה לאחסן יותר מ-10,000 טון גז. תוכנית קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)

בדיון שנערך ביום שלישי השבוע במועצה הארצית, הודיע יהב, כי הוא מתנגד נחרצות להקמת החווה בקרקעות הצפון. "לא יעלה על הדעת, כי בזמן שהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות טרם הציגו את ממצאי הסקר האפידמיולוגי וסקר הסיכונים המיוחד למפרץ חיפה, אשר ישפוך סוף-סוף אור על ההיבטים הסביבתיים והבריאותיים לזיהום באזור והשפעת התעשייה הפטרוכימית על חיי התושבים", אמר יהב בדיון, "משרד האנרגיה והתשתיות בוחר להתעלם מציבור שלם ולקדם תוכנית מסוכנת בכל היבט אפשרי, בלי שהוצגו למועצה הארצית הנתונים לקבלת החלטה מושכלת בעניין. יש לשים קץ להתעלמות הבלתי נסבלת מצד הממשלה מתושבי מטרופולין חיפה, כאשר רק לאחרונה התקבלו שתי החלטות אבסורדיות של ועדת הערר, בהן אישור הרחבה בתי הזיקוק".

בתום הדיון הסוער, התקבלה עמדתה של עיריית חיפה, והתכנית הורדה מסדר היום, תוך שהמועצה קובעת כי דיון מעמיק בתוכנית יתקיים רק לאחר שיוצגו בפניה כל הנתונים וההשלכות על תושבי מפרץ חיפה.

מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה מנהלת מאבק עיקש נגד אישור התוכנית מתוך ידיעה ברורה כי הממשלה לא תעמוד בהתחייבות והחווה בקרית אתא לא תיסגר עם הקמת החדשה. גם ללא החווה החדשה נתונים תושבי מפרץ חיפה לסכנה מוחשית וממשית על בסיס יומי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות