fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יבגני זרובינסקי מאיים לתבוע מנהל תחנת רכבת

לאחר שהגיב על פוסט שלו באופן בוטה ומחפיץ נשים. זרובינסקי שלח לו השבוע מכתב התראה לפני תביעה ודורש פיצוי מיידי של 5000 שקלים שייתרם למרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
"לא בא בדרישות לעצמי". זרובינסקי | צילום: דורון גולן
"לא בא בדרישות לעצמי". זרובינסקי | צילום: דורון גולן

יבגני זרובינסקי, אושיית הרשת, שלח מכתב התראה לפני הגשת תביעה למנהל תחנת רכבת, שהתבטא נגדו ברשת באופן קיצוני ובוטה במיוחד. המכתב, שיצא ביום שני השבוע על ידי בא כוחו של זרובינסקי, עו"ד יניב לנקרי, מתייחס למקרה שאירע בסוף השבוע שעבר, כשזרובינסקי פרסם סקר בפייסבוק בנוגע לסכסוכים הפנימיים ברכבת ישראל.

מן המכתב שנשלח למנהל התחנה: "מרשי, כמוביל דעה, קיבל תגובות אשר חלקן חיוביות וחלקן שליליות, כיאה לתרבות שיח ולחופש הביטוי במדינה מתוקנת, אלא שבעזות מצח שאין כדוגמתה הגבת תגובה קיצונית, כמנהל תחנת רכבת, אשר הייתה משפילה, בוטה, נלוזה, כזו אשר משולה לחופש שיסוי אסור במדינה מתוקנת".

זרובינסקי מספר: "ביום שישי, כשבוטלו הרכבות, בטענה שחלק מהעובדים חולים, העליתי מספר פוסטים בנושא כמו: 'פעם הבאה צריך להעיף את עובדי הרכבת לירח', ועשיתי גם סקר, שבו שאלתי אם צריך לפטר את העובדים ולהחליף אותם באחרים. בסקר השתתפו 18 אלף איש והיו הרבה מאוד תגובות".

בין האלפים שהגיבו לסקר הייתה גם תגובתו של מנהל התחנה, שכך כתב לזרובינסקי: "האם צריך לאנוס את אמא שלך? או עדיף את אחותך קודם? או את שניהם (הטעות במקור – ה"מ) ביחד. אחלה סקר אני מכין".

תגובת מנהל התחנה לסקר של זרובינסקי
תגובת מנהל התחנה לסקר של זרובינסקי

זרובינסקי ההמום מיהר עוד באותו היום, ערב שבת, להגיש תלונה במשטרה. "הייתי בהלם", הוא אומר, "אני רגיל לתגובות לא נעימות, יש לי המון עוקבים והרבה מאוד תגובות על כל פוסט, ואני לא מתרגש, אבל ברגע שזה הגיע למשפחה שלי, כשאמא שלי ואחותי צריכות לראות את זה, זה כבר לא לעניין".

עו"ד לנקרי הוסיף במכתב ההתראה, כי דבריו של מנהל התחנה מקוממים ומהווים דיבה קיצונית, שקר מפגיע ופגיעה בפרטיות תוך החפצת נשים מסוכנת ומעוותת. "זהו אקט לא ראוי במדינה מתוקנת. לנוכח המתואר, הרי שמעבר לפגיעה האישית של מרשי ומשפחתו, פגעת בציבור נרחב של נשים, כשטרחת 'להרים על נס' את המעשה הנפשע – אונס".

עו"ד לנקרי מדגיש במכתבו, כי בטרם יפנה אל בית המשפט, ניתנת למנהל התחנה האפשרות לתקן את המעוות בשתי דרכים: התנצלות בפני זרובינסקי, כשתוכן ההתנצלות, מיקומה ודרכה ייעשו בתיאום איתו; תשלום פיצוי ממוני של 5000 שקלים שיועברו במלואם לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל. הוא מציין, כי אם שבוע מיום קבלת המכתב, לא תתקבל כל תגובה מצידו, תוגש נגדו תובענה לבית המשפט ללא כל פנייה נוספת אליו. הסכום שייתבע יהיה גבוה הרבה יותר מהסכום הנדרש במכתב.

2 "אמירות מקוממות". עו"ד לנקרי | צילום: עצמי
2 "אמירות מקוממות". עו"ד לנקרי | צילום: עצמי

זרובינסקי: "אני לא בא בדרישות לעצמי. אני לא מנסה לעשות רווח מהסיפור הזה. לכן ביקשתי שיתרום 5000 שקלים למרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, כדי שלהבא שאנשים יבינו שהם לא יכולים להגיב ככה, בטח לא כשאתה עובד ציבור בכיר".

עו"ד יניב לנקרי: "כפי שקבעו בתי המשפט השונים, יש גבול לאותם גיבורי מקלדת, שהופכים את חופש הביטוי לחופש השיסוי באמירות מקוממות, מחפיצות ואלימות, כל שכן, כאשר אמירות כאלה יוצאות מפיו של בעל תפקיד בכיר בחברה ממשלתית. כפי שהורה לי מרשי, הפיצוי שיתקבל, אם במסגרת מכתב ההתראה ואם במסגרת ההליך המשפטי, ייתרם בחלקו הארי למרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. זוהי למעשה אצילות רבתי מטעם מרשי, שרואה את טובת הציבור על פני טובתו האישית. ואולם, אין להצביע על כך שמרשי ומשפחתו אינם פגועים עד כלות מאותו אירוע מסוכן. אני מייחל שמנהל התחנה יתנצל ויתרום את הפיצוי הנדרש, שאם לא כן, כבר בעת הקרובה תוגש תביעה מקיפה לבית המשפט המוסמך למען יראו וייראו".

גורם ברכבת, המעורה בנושא, אמר כי ברכבת ישראל מתנערים מהדברים המכוערים שנכתבו, אך מדגישים כי עובדי הרכבת הם עובדים מסורים ומצוינים, הפועלים במציאות מאתגרת של מחסור בקרונות ומסילות. "ראשות הוועד יוצרת בכוונה אי שקט תעשייתי ופועלת לשבש את תנועת הרכבות באופן פיראטי, מה שמפעיל עומס נוסף על העובדים", דברי אותו גורם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות