fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טבעת הוצאה מאפה של ילדה אחרי שנתיים

הטבעת שהוצאה מאפבה של הילדה. צילום: דוברות כללית
הטבעת שהוצאה מאפבה של הילדה. צילום: דוברות כללית

למרפאתו של ד"ר וליד ערמוש, מומחה אף אוזן וגרון במרפאת כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הגיעה ילדה בת שבע, מלווה באביה שדיווח כי מזה שנתיים הילדה סובלת מהאליטוזיס [ריח רע מהפה]. הילדה טופלה בתרופות שהביאו להטבה זמנית, אך תוך זמן קצר שוב נדף מפיה ריח רע שגרם סבל רב למשפחה ובעיקר לילדה, בשל תגובות הסביבה, כי הילדים נרתעו מלהתקרב אליה ולעגו לה.

הטבעת שהוצאה מאפבה של הילדה. צילום: דוברות כללית
הטבעת שהוצאה מאפבה של הילדה. צילום: דוברות כללית

ד"ר ערמוש חשד מיד שמדובר בתופעה הקשורה בגוף זר שהזדהם וגורם לריח הרע והוא שאל אם זכור לאב שהילדה הכניסה גוף זר לאפה. למרבית ההפתעה, סיפר האב שלפני כשנתיים סיפרה לו בתו שדחפה טבעת לתוך אפה, אך הוא הסתכל בתוך אפה אך לא ראה דבר ולכן לא התייחס לדבריה ברצינות.

הרופא מיהר לבצע בדיקה יסודית של אפה של הילדה ובעזרת מיכשור מתקדם ביצע הסתכלות לעומק האף. להפתעתו, נצפה גוף זר בחלק אחורי של הנחיר הימיני. לאחר ריסוס חומר הרדמה טופקלי, שלף הרופא גוף זר עגול מוקף אבנית שהתברר כאותה טבעת עליה ספרה הילדה.

ד"ר ערמוש פונה להורים לא לזלזל ולהתעלם מדברי הילדים וכי יש להתייחס לדבריהם ברצינות ולשים לב אם אינם דוחפים גוף זר. במקרה זה הבעיה היתה ריח רע שאינו נעים, אך גוף זר כזה עלול לחסום דרכי נשימה, להשאף לריאות או לגרום להתפתחות זיהום מסוכן ולכן חשוב להיות עירניים ולהרחיקו מגוף הילד מהר ככל האפשר. בביקורת שערך הרופא לאחר מספר ימים סיפרו האב ובתו בחיוך שהבעיה חלפה כלא היתה ואין עתה ריח רע הנודף מהילדה. חבריה שבו לשחק אתה והיא שמחה מהשינוי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות