fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: הורים בחדרה כלאו את בנם במבנה ארעי בחצר במשך שנים

המבנה בחצר הבית בו ככל הנראה היה כלוא הילד (צילום: שלומי גבאי)
המבנה בחצר הבית בו ככל הנראה היה כלוא הילד (צילום: שלומי גבאי)

מזעזע. כך, במילה אחת, אפשר לתאר את מה שהתגלה היום בצהריים (חמישי) לפקחי איכות הסביבה של עיריית חדרה, שהגיעו לשכונת גבעת אולגה בעיר לאחר דיווח על מפגע תברואתי במקום. הפקחים הגיעו למקום, זימנו שוטרים, ופרצו יחדיו לדירה ואז התגלה האסון: ילד בן 14 וחצי, שעל פי החשד הוחזק בדירה מאז הוריו הגיעו אליה, בשנת 2009, ומעולם לא יצא ממנה.

המבנה בחצר הבית בו ככל הנראה היה כלוא הילד (צילום: שלומי גבאי)
המבנה בחצר הבית בו ככל הנראה היה כלוא הילד (צילום: שלומי גבאי)

מהדירה עלה ריח של סירחון, ובדיקה מהירה העלתה כי שמו של הילד לא מופיע במערכת החינוך המקומית. הילד הועבר לטיפול שירותי הרווחה, והוא יופנה להסתכלות פסיכולוג ופסיכיאטר, וכמובן לבדיקה מקיפה בבית החולים הלל יפה. ההורים, שהתנגדו לכניסת השוטרים – שנאלצו לפרוץ לדירה – הועברו לחקירה במשטרת חדרה.

על פי החשד ההורים התגוררו בדירה בעוד בנם היה כלוא ככל הנראה בחצר, במבנה ארעי שהוקרם מגרוטאות ומכוסה בניילון.

ממשטרת מחוז חוף נמסר: "בעקבות תלונה של גורמי הרווחה בעיר חדרה לפיה ילד כבן 14 מוחזק על ידי הוריו בדירה מבלי שיצא ממנה לעולם, הגיע כוח משטרתי למקום, עיכב את ההורים בשנות השישים לחייהם לחקירה והעביר את הילד לרווחה ולבדיקה רפואית. בכוונת המשטרה להמשיך ולחקור את נסיבות המקרה".

עו"ד דן גלעד שמייצג את האם מטעם הסניגוריה הציבורית אמר: "האם כבת 57 טוענת כי פעלה מתוך דאגה לבנה שסובל מבעיות רפואיות והילד אף היה במעקב רפואי. האם נסערת ונמצאת במצב נפשי קשה ועיקר דאגתה למצבו של בנה".

"הדירה" בה הוחזק הילד מבפנים (צילום: שלומי גבאי)
"הדירה" בה הוחזק הילד מבפנים (צילום: שלומי גבאי)

עו״ד איגור גילדר שמייצג את האב מטעם הסניגוריה הציבורית: ״מדובר בהורים שחיים במצוקה כלכלית קשה. בנם הצעיר נולד עם בעיות רפואיות קשות והם דאגו לשלומו. לטענת האב הם לא החביאו את הילד והוא היה במעקב רפואי. המקרה מעלה שאלות קשות על תפקוד הרשויות שלא סייעו למשפחה קשת יום שנמצאת במצוקה קשה ולפיכך יש לחקור את התנהלות הרשויות״.

מהמשטרה נמסר: "לאחר פעולות חקירה מהירות ויסודיות שבוצעו על ידי משטרת ישראל, ביניהן גביית עדויות מהמעורבים בתיק, הוחלט לשחרר את ההורים החשודים בהזנחת מושגח, בתנאים מגבילים ובהרחקה מגבילה מהקטין, במפגשים עיתיים בליווי רווחה.
יצויין כי בשלב זה, על פניו, לא עולה חשד להתעללות מצד ההורים. הקטין יישאר בימים הקרובים בהשגחת גורמי הרווחה עד להחלטה שתתקבל בעניינו.  המשטרה תמשיך לחקור את האירוע על כלל נסיבותיו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות