fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשבתם לשלוח אגרת ברכה לראש השנה? בדואר בפרדס חנה תחכו שעות בתור

עומס רב ותור אינסופי של עשרות אנשים גורם לרבים לנטוש את משמרתם בדואר המרכזי בפרדס חנה. דואר ישראל: מדובר בעומס נקודתי
בוקר רגיל בסניף הדואר בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
בוקר רגיל בסניף הדואר בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

בעידן המיילים והמסרונים הפכו מכתבים מודפסים, גלויות ואגרות ברכה, הנשלחים בדואר, לפחות חיוניים ורלוונטיים. אך במקום שההתפתחויות הטכנולוגיות יקלו את הלחץ על סניפי הדואר ויפשטו וייעלו את השירות, סניפי הדואר של פרדס חנה כורעים תחת העומס. זאת על אף ששירותי חלוקת החבילות עוברים בשנים האחרונות לחנויות ועסקים פרטיים. לקראת ראש השנה, כשחלק מהאנשים עדיין רוכשים ושולחים את ברכות ראש השנה דרך הדואר, המצב מחמיר עוד יותר. אך למעשה, העומס גדול במהלך כל השנה. בעיקר הדברים אמורים בסניף הדואר המרכזי של פרדס חנה, שלמרות ריבוי אשנבי השירות בו, ולמרות חביבותם של העובדים העושים כמיטב יכולתם לתת שירות בדרך יעילה ונעימה, כמעט בכל שעה שבה נכנסים אליו נתקלים בתור ענקי, במידה שמקשה מאוד על קבלת שירות ומשבשת את סדר היום של מקבלי השירות. כמו כן, טוענים המחכים בתורים כי תנאי השהייה במקום קשים.

בוקר רגיל בסניף הדואר בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
בוקר רגיל בסניף הדואר בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

"יש כאן עומס אדיר של אנשים, מחניק וצפוף", תיארה בשבוע שעבר לקוחה שבאה אל הסניף מספר פעמים בניסיון להסדיר את ענייניה, וכל פעם נאלצה לצאת. "חצי מהאנשים עומדים, אין מספיק מקומות ישיבה. המיזוג קלוש. בתחילת השבוע באתי למקום, הצצתי פנימה, ראיתי את המצב ולא נכנסתי בכלל. חזרתי יום לאחר מכן בשעה שנראתה לי סבירה, ואז הייתי אמורה להמתין עד ש-74 אנשים ייכנסו לפניי. עברה שעה וחצי, התייאשתי ושוב הלכתי".

לקוחה אחרת אומרת: "העומס עצום, כולם מתלוננים, ילדים בוכים. יש תחושה של כפר בהודו. הסניף גם מוזנח, התקרה נראית כאילו היא עוד רגע קורסת על הראש של האנשים. בנוסף, נפלה התקשורת וכולם יצאו החוצה. לא קיבלתי שירות".

ולקוחה שלישית מספרת: "אני נמנעת בכל דרך אפשרית מלהיכנס לסניף הדואר בפרדס חנה ומבצעת כל פעולה בדרכים אחרות. כדי לשלם תשלומי ארנונה ומים, למשל, אני מגיעה בכל פעם פיזית למשרדי הגבייה של המועצה, כי שם, לפחות, זמן ההמתנה סביר. תשלומים אחרים, כמו חשמל וגז, אני משלמת בכרטיס אשראי דרך הטלפון. חבל שאי אפשר לעשות את כל הדברים האלה ביעילות במקום אחד, כמו הדואר, אבל אין ברירה, אם אסתמך על קבלת שירות בדואר אפספס את מועדי התשלום ואספוג קנסות פיגורים. בכל פעם שאני חייבת בכל זאת להגיע לדואר, כדי לקבל דבר דואר שמחכה לי שם, זה אותו סיוט, וחבל, כי העובדים בעמדות השירות עושים כמיטב יכולתם וברור לי שאינם אשמים במצב, והתושבים משתדלים לחכות בסבלנות, אך לפעמים סבלנותם פוקעת".

מדואר ישראל נמסר: ״חברת דואר ישראל מספקת שירותי מסירת חבילות ודואר רשום בעיר באמצעות תשע יחידות, כאשר בית הדואר המרכזי פועל שלוש פעמים בשבוע ברציפות עד השעה 20:00. לאור הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל, פתחנו בשנתיים האחרונות מספר מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום בעיר שפועלים בשעות ארוכות וגמישות, לשביעות רצונם של הלקוחות. באשר לבית הדואר, מדובר בעומס נקודתי ואנו נפעל כדי לשוב ולספק בו שירות מיטבי. יצוין כי ניתן להזמין תור מראש באמצעות האפליקציה, הטלפון או אתר דואר ישראל, ולחסוך זמן בהמתנה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות