fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חקלאים לח"כ כבל: חוק הותמ"ל הורס שטחים חקלאיים ירוקים בגליל המערבי

חכ איתן כבל אצל רן שוסטרמן - צילום פרטי
חכ איתן כבל אצל רן שוסטרמן - צילום פרטי

"ועדת הכלכלה בראשותי תמשיך להיות הכתובת העיקרית לאנשי הצפון, לחקלאים ולאנשי התעשייה וההתיישבות העובדת", את הדברים אמר בשבוע שעבר ש יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, בסיורים בקיבוצים וביישובים בגליל המערבי; "ההתיישבות העובדת היא סמל למופת ציוני".

חכ איתן כבל אצל רן שוסטרמן - צילום פרטי
חכ איתן כבל אצל רן שוסטרמן – צילום פרטי
חכ איתן כבל במושב לימן - צילום פרטי
ח"כ איתן כבל במושב לימן (צילום פרטי)

ביום שני שעבר הגיע ח"כ איתן כבל לסיורים ומפגשים ביישובים השונים בגליל המערבי. כבל, המשמש כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת שהיא הועדה העיקרית לנושאי התיישבות עובדת, פתח את היום בהשתתפות בכינוס הנהגות קיבוצי המפרץ במילואות. במפגש העלו חברי הפורום מספר קשיים עימם הם מתמודדים ונמצאים על סדר היום. הם סיפרו על הקושי מול הותמ"לים, ועדות התכנון והבנייה, שלטענתם התכנון האגרסיבי שלהן הורס שטחים חקלאיים ירוקים ופוגע בחקלאות אשר גורע בקרקעות מניבות, וביקשו מח"כ כבל שיתגייס להתנגדות לרפורמה במשק החלב, אותה רפורמה שרוצה הפרטה מלאה של משק זה.

לאחר מכן המשיך לסיור ומפגש עם חברי קיבוץ גשר הזיו, חברי הקיבוץ העלו בפניו את בעיית התשתיות והתחבורה בכבישי הגליל המערבי. במפגש עם חברי קיבוץ עברון, עלתה סוגיה כבדת משקל שכבר טופלה על ידי ח"כ כבל ביישובים דומים בעוטף עזה , אזורי עדיפות לאומית. החברים טענו כי הממשלה הוציאה אותם מהגדרת יישובי קו עימות על אף שהמועצה עצמה נמצאת תחת הגדרת עדיפות לאומית, יישובים אחרים כן מוגדרים ורק אותם החליטו לגרוע מההגדרה. ח"כ כבל הבטיח שיתגייס למאבק הזה שהרי בכל מצב בטחוני רעוע היישוב יהיה בדיוק באותו המצב כמו היישובים האחרים בגזרה.

את היום סיים ח"כ כבל במפגש פעילים מרכזיים של מפלגת העבודה במושב לימן. את המפגש אירח ראש חוג גליל מערבי במפלגה, רן שוסטרמן ונכח בו גם ראש  המועצה האזורית מטה אשר יורם ישראלי.

ח"כ כבל סיכם את היום במפגש ואמר: "ההתיישבות העובדת בגליל המערבי היא סמל למופת של נחישות ועוצמה אנושית מדהימה. לאורך כל היום פגשתי חקלאים, מנהיגים מקומיים ותושבות ותושבים שגאים בהיותם קו החזית הצפוני של מדינת ישראל, ואוהבי האדמה והחיים עליה כאן בצפון. עם זאת, ניכר עד כמה ההשקעה של המדינה באזור זה חייבת להיות רחבה, מקיפה ומעמיקה יותר: בהשקעה בתשתיות, בהטבות ליישובים ובעיקר בהגנה נחושה על החקלאות, שחייבת לקבל את הגיבוי כדי להיות מתקדמת ופורצת דרך, ולא עול על גבה של הממשלה, כפי שנדמה לנו לצערי לא פעם. ועדת הכלכלה בראשותי תמשיך להיות הכתובת העיקרית לאנשי הצפון, לחקלאים ולאנשי התעשייה וההתיישבות העובדת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות