fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חומת עיר בת כ-5000 שנה נחשפה ליד עכו

התגלתה על ידי חניכי המכינה הקדם-צבאית 'גל' מעכו ומחיפה, בחפירה עם רשות העתיקות
החומה החדשה (צילום: יח"צ)
החומה החדשה (צילום: יח"צ)

יסודות חומת עיר מלפני כ-5,000 שנה (תקופת הברונזה הקדומה) נחשפו בחפירה של חניכי מכינת קדם-צבאית 'גל' מעכו, מקרית ביאליק ומחיפה, יחד עם ארכיאולוגיים של רשות העתיקות. החפירות התקיימו על גבעת 'תל א-ראס', בין עכו לנהריה.חניכי מכינת 'גל' חפרו במרץ  – גם במזג אוויר סוער, מתוך סקרנות לחשוף את תוואי החומה. הם מצאו  כלי צור ושברי קנקנים וצלחות, וכן עצמות בעלי חיים, שיש בהן כדי ללמד על הרגלי התזונה של התושבים.

החומה החדשה (צילום: יח"צ)
החומה מלמדת על קיום עיר עתיקה (צילום: יח"צ)

 יואב לרר וד"ר אדוין ואן דאן ברינק, מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות, "זו הפעם הראשונה שאנו מגלים כאן מבנים כה קדומים. החומה מלמדת על קיום עיר עתיקה, שראתה צורך לבנות ביצורים  ולהגן על עצמה. בחפירה גילינו, יחד חניכי המכינות, קטע מיסודות חומת האבן שאורכו כ-18 מ', אך מבנה-העל, שהיה בנוי מלבני בוץ, לא שרד".

תמיר יהב, חניך במכינת גל חיפה, "שבוע החפירות היה מאתגר ומעניין, חיזק את תחושת האחריות ומוסר העבודה, וחשף אותנו להיבט חדש של חיבור לאדמה ולמורשת". עונת החפירה הראשונה הסתיימה וצפויה להתחדש באביב, בתקוה שייחשף המשך החומה, ואולי שער הכניסה לעיר העתיקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות