fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש באזור התעשייה הדרומי: ועד פעולה

בשבוע שעבר התכנסו בעלי העסקים כדי להקים ועד פעולה שייאבק עבורם על מנת לקבל את הפיצויים בעקבות ההצפות והשטפונות בעיר. בדרך הועלו עוד כמה מפגעים ובעיות. ראש העירייה: "אין לי קופה של מיליונים ואני עושה יש מאין"

ביום חמישי שעבר, בשעה חמש אחר הצהריים, התכנסו עשרות בעלי עסקים באזור התעשייה הדרומי בעיר ב"בופה שירותי קייטרינג" של זוהר סבג, כדי לבחור ועד פעולה. המטרה: להתנהל מול העירייה בנושא הפיצויים הכספיים בגין השיטפונות שבעקבותיהם נגרמו להם נזקים כבדים. לפגישה הגיע גם עו"ד רותם חנני מזכרון יעקב שדיבר על אפשרות להגשת תביעה רבת משתתפים נגד עיריית חדרה. המפגש עבר בשקט יחסי, כשהנוכחים יושבים על כיסאות פלסטיק, ונוהל על ידי יעקב מלכה מ"יעקב מלכה אלקטרו-מנוע". שהסביר על הצורך בבחירת ועד שיתנהל מול העירייה בעניין נזקי השיטפונות.

מוביל ועד מול העירייה. יעקב מלכה (צילום: איילת קדם)

אבל לא רק נזקי השיטפונות העסיקו את בעלי העסקים, אלא גם מצבו הכללי של אזור התעשייה. זוהר סבג: "באזור התעשייה אין מקומות חנייה מוסדרים, אין 'צפרדעים' לאשפה ואין מדרכות מסודרות. בפגישה עם ראש העיר שנערכה לפני הכינוס שלנו, הובטח לנו שינקו את אזור התעשייה כבר ביום ראשון שעבר והדבר לא קרה עד עצם היום הזה".

ניסים חדד ממתחם הבלוק: "אנחנו משלמים מיסי ארנונה 120 שקלים למ"ר, הרבה יותר גבוה מאלה המשולמים באזורי תעשייה אחרים ומפותחים יותר מזה שלנו. זה לא ייתכן. באזור התעשייה של חדרה ישנה תשתית לגינות נוי וכלום לא נעשה בעניין במשך שנים. כשאני מסתובב באזורי תעשייה אחרים ואחר כך חוזר לאזור התעשייה הצפוני בחדרה, אני מרגיש ביתר שאת את מידת ההזנחה. הובטח לנו שתינתן לאזור התעשייה עדיפות בפיתוח התשתיות העירוני, אנחנו צריכים לדאוג שזה אכן יקרה".

רבים מהנוכחים, ביניהם חדד וסבג, טענו כי נזקי השיטפונות נגרמו מאחר

שהעירייה לא דאגה לנקות את פתחי הניקוז ולא בגלל הגשמים העזים. אייזנברג: "מדובר בהזנחה, עיריית חדרה אשמה. תעלות הניקוז ושטחי הבור שסביב אזור התעשייה לא טופלו". אחרי שהנוכחים אמרו את דברם נערכו הבחירות. כל מי שהיה מעוניין להיבחר הרים את ידו. מלכה שאל אם למישהו יש התנגדות וכאשר לא הייתה כזאת הוכרזו המבקשים כחברי הוועד החדש – מלכה, אייזנברג, סבג, משה פרטר וחמישה בעלי עסקים נוספים.

ביום ראשון השבוע התכנסו חברי הוועד כדי לבחור את בעלי התפקידים. ליו"ר הוועד נבחר אייזנברג וסגנו הוא חדד. אבינועם כהן, מ"כהן מוטורס", ישמש גזבר. "הכיוון שלנו אינו מלחמות משפטיות", אמר מלכה, "אנחנו שואפים להגיע להבנות עם העירייה. אם לא תהיה ברירה, נערב עורכי דין. בנוסף, תהיה לנו קופת ועד שתממן את התארגנות _ פלאיירים והתכתבויות למיניהן. זו רק תחילת הדרך".

אייזנברג: "אנחנו מכלכלים את צעדינו. ננסה לשבת עם נציגי העירייה ואני מקווה שהכל ייפתר. ביום חמישי שעבר ירד גשם שוטף והחלה הצפה. עיריית חדרה הביאה לאזור התעשייה טרקטור שפתח שלוש נקודות ניקוז ולכן לא היו שום נזקים. זה בדיוק תואם את מה שצעקנו לפני חודש: העירייה אשמה בנזקי השיטפונות והיא זו שתשלם על הנזקים. נתחיל את ההתדיינויות מולה ברוח טובה בלי לרוץ לבתי משפט".

ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, מסר בתגובה: "אני יליד חדרה וגשמים כאלה לא היה בה מעולם. צוות שלם מטפל בימים אלה בנושא הניקוז בעיר, וכבר היו ישיבות בעניין עם מנכ"ל העירייה. מלבד אזור התעשייה יש אזורים נוספים בעיר שלא זכו לשדרוג התשתיות. אני עובד עם תוכנית עבודה ונגיע לכל מקום, צריך להתאזר בסבלנות. אין לי קופה של מיליונים ואני עושה יש מאין. גם אזור התעשייה יקבל בשנה הקרובה את השדרוג המגיע לו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות