fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: סייעת אחת הואשמה בגניבה, סייעת אחרת הודתה במעשה

מדהים: באגף החינוך בעיריית חדרה האשימו את הסייעת רחל תורג'מן בגניבת כספים מהגן בו היא עובדת, מבלי להציג ראיות * שיחת טלפון מסייעת אחרת, שהודתה כי היא זו שלקחה את הכספים, הפכה את הסיפור * תורג'מן התמוטטה ואושפזה * בעלה קובי: "ייקח לה הרבה זמן להתאושש מהטראומה"
קובי תורג'מן. "חמור מאוד שיש מערכת שנותנת גב לסיפור כיסוי כזה" (צילום: שלומי גבאי)
קובי תורג'מן. "חמור מאוד שיש מערכת שנותנת גב לסיפור כיסוי כזה" (צילום: שלומי גבאי)

מדהים: באגף החינוך בעיריית חדרה האשימו את הסייעת רחל תורג'מן בגניבת כספים מהגן בו היא עובדת, מבלי להציג ראיות * שיחת טלפון מסייעת אחרת, שהודתה כי היא זו שלקחה את הכספים, הפכה את הסיפור * תורג'מן התמוטטה ואושפזה * בעלה קובי: "ייקח לה הרבה זמן להתאושש מהטראומה

הסיפור שתקראו מיד מרגיז, מקומם, מכעיס. זה קרה לסייעת בגן ילדים בחדרה, אבל יכול לקרות כמעט לכל אחד.

הסיפור מתחיל לפני כחודשיים, לאחר שבאחד מגני הילדים (ממלכתי דתי) בחדרה גילו כי במספר אירועים שונים נגנבו כספים מעובדות הגן. בבדיקות שנערכו (אם נערכו _ כלל לא בטוח שבוצעו בדיקות כאלה) לא התגלו ממצאים חותכים, והשגרה בגן נמשכה.

קובי תורג'מן. "חמור מאוד שיש מערכת שנותנת גב לסיפור כיסוי כזה" (צילום: שלומי גבאי)
קובי תורג'מן. "חמור מאוד שיש מערכת שנותנת גב לסיפור כיסוי כזה" (צילום: שלומי גבאי)

התפנית המשמעותית הגיעה ביום רביעי שעבר. אחת משתי הסייעות בגן, רחל תורג'מן, זומנה לשיחה עם האחראי על הגנים באגף החינוך, שמעון כלפון. במהלך השיחה, לטענת תורג'מן, האשים אותה כלפון כי היא זו שגנבה את הכסף. "זה מה שהגננת אמרה לי", הוסיף. ראוי לציין כי בגן המדובר הגננת הקבועה נמצאת בחופשת מחלה כבר תקופה ממושכת, ובמקומה יש שתי גננות אחראיות. אחת מהן היא זו "שהפלילה" את רחל.

תורג'מן המזועזעת הכחישה מיד, ולמחרת חזרה למשרדו של כלפון יחד עם בעלה קובי, שדרש לערב חקירת משטרה והסכים כי אשתו תיבדק במכונת אמת. "אין שום סרט שאשתי לקחה שקל", אמר קובי בתקיפות.

אלא שכל הנסיונות נכשלו, ומבחינת תורג'מן החלו "הימים הנוראים". היא לא ישנה בלילות, לא הבינה מאיפה נפלה עליה כזו צרה.

ביום ראשון, במהלך טקס יום הזיכרון (תורג'מן מגיעה ממשפחה שכולה), צילצל הטלפון של רחל. היא לא ענתה, אבל חזרה מאוחר יותר. על הקו הייתה סייעת אחרת, מהצהרון הפועל באותו גן. "אני זו שלקחה את הכסף", התוודתה בפניה, והסבירה לי מה קרה. אחד ההסברים היה שעקב קירבה משפחתית בינה לבין אותה גננת, האחרונה המליצה לה להפיל את התיק על תורג'מן. הסייעת התנצלה וטענה כי המצפון שלה לא איפשר לה לשמור את הסוד בבטן.

תורג'מן הייתה בהלם. היא התמוטטה, ועוד באותו לילה אושפזה בבית החולים. בעלה קובי התעשת, ולמחרת בבוקר התייצב עם ההקלטה במשרדו של כלפון.

"הרגו לי את האישה", הוא אמר השבוע, "איך מאשימים אותה בגניבה? איך לא בודקים כאלה דברים? מה זו קלות הדעת הזו? אני לא אוותר להם, מישהו יצטרך לשלם ביוקר על הפאשלה הזו. אני מנסה להגן על כבודה של אשתי ומה שמעניין את מר כלפון הוא שלא אדבר עם אף אחד. פשוט בושה".

ל"חדשות חדרה" נודע כי רק לאחר קבלת אותה שיחת טלפון, הבינו באגף החינוך את הטעות. הם זימנו את הגננת ואת הסייעת שלקחה את הכסף ופיטרו אותן מיידית.

הסייעת והגננת פוטרו

בתגובה הרשמית ששלחה עיריית חדרה היא מתעלמת מהשאלה המהותית בסיפור והיא איך מאשימים סייעת בגניבה מבלי לבדוק את הסיפור לעומק ועל סמך טענה של גננת ללא ראיות חותכות.

התגובה: "לדברי אגף החינוך, מיד עם קבלת המידע על חשד לגניבה בגן ילדים, התכנסו הגורמים הרלוונטיים באגף ביחד עם הפיקוח של משרד החינוך, כדי לרדת לחקר האמת. לצורך כך זומנו כל עובדות הגן לשיחה שנועדה לשתף במידע שיש ברשותן. כמובן שבאגף נמנעו מלהאשים עובדת זו או אחרת. התברר שאכן הייתה גניבה בגן, ומאוחר יותר הודתה אחת העובדות במעשה. הנושא הועבר לרשת הגנים שהגן שייך לה, לפטר מיידית את העובדת ולדאוג שתחזיר את הגניבה.

יצוין שהעירייה אינה הגוף שמעסיק את העובדת, ולכן היה צורך בשיתוף פעולה של כל הגורמים המפעילים את הגן".

קובי תורג'מן מסכם: "לאשתי ייקח הרבה זמן להתאושש מהטראומה הזו. אישה שעובדת כבר 7 שנים כסייעת, בעלת קביעות בעבודה, מעולם לא דבק בה רבב, צריכה להתמודד עם כאלה האשמות? חמור מאוד שיש מערכת שנותנת גב לסיפור כיסוי כזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות