fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה מציגה: הסוף לגרוטאות

בימים אלה מבצעת העירייה פעולות מקדימות לקראת פינוי רכבים נטושים וגרוטאות, שייגררו על ידי זכיין אל מגרש ייעודי
הדבקת התראה על אחת המכוניות (צילום: עיריית חדרה)
הדבקת התראה על אחת המכוניות (צילום: עיריית חדרה)

לאחר פרסום מכרז ובחירת קבלן לפינוי וגרירת גרוטאות רכב ורכבים נטושים מרחבי העיר, מבצעת העירייה פעולות מקדימות לקראת מבצע הפינוי הנרחב המתוכנן בחדרה.

בעירייה מעריכים כי ברחבי העיר מעל ל-400 כלי רכב המוגדרים כגרוטאות או רכבים נטושים, אשר באין דורש צפויים להיגרר למגרש ייעודי לגרוטאות רכב. לקראת תחילת פעילותו של קבלן הפינוי החלה סיירת איכות הסביבה, הפועלת במסגרת אגף אכיפה וביטחון של עיריית חדרה, לבצע פעילות התראתית בכל חלקי העיר.

לדברי מנהל היחידה לאיכות הסביבה איציק בוזגלו, סיירי היחידה מדביקים התראות לקראת פינוי על מאות הרכבים הנטושים בעיר, וזאת בנוסף לשליחת התראות בדואר לבעלי רכבים שאותרו.

לקראת הפינוי פרסמה עיריית חדרה מכרז לביצוע עבודות גרירה ופינוי של גרוטאות רכב ורכבים נטושים מכל תחום שיפוט העיר חדרה, והפעלת ותחזוקת חניון למטרות אחסון הרכבים הנטושים וגרוטאות הרכב שייגררו.

הדבקת התראה על אחת המכוניות (צילום: עיריית חדרה)
הדבקת התראה על אחת המכוניות (צילום: עיריית חדרה)

התנאי שהעמידה העירייה היה שהחניון יפעל במרחק שלא יעלה על כ~20 ק"מ מהעיר חדרה, ובמקביל חל איסור מוחלט שהחניון ימוקם במרכז העיר.

על-פי תנאי המכרז, גרוטאות רכב או רכבים נטושים שיושבו לבעליהם, ישלמו הבעלים לקבלן עבור פינויים. גרוטאות רכב או רכבים שלא הושבו לבעליהם, יפונו מהחניון ויועברו לגריסה או לפירוק.

תהליך המכרז ובחירת זכיין הפינוי התבצע כמענה לפניותיהם של תושבים רבים, אשר התריעו על רכבים נטושים ליד ביתם וביקשו מהעירייה לפנותם. רכבים אלה תופסים מקומות חנייה סמוך לבתי תושבים, מהווים מפגע חזותי וסביבתי, ובעיקר מהווים סכנה בטיחותית וביטחונית.

בעירייה נעשו מאמצים למציאת פתרון לבעיה, אך היעדר מגרש ייעודי שאליו ניתן לגרור את גרוטאות הרכב הערים קשיים על יכולת הפינוי. כעת, עם בחירת זכיין אשר בד בבד לפינוי הגרוטאות יפעיל גם חניון ייעודי, ניתן יהיה לפנות את הגרוטאות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות