fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ההורים כועסים על הגנים שהוקמו בשכונת הפארק

ליקויים גנים ארעיים צילום פרטי

"זו הדרך הכי גרועה להתחיל יום לימודים ראשון, זו פשוט כרוניקה כישלון", אומר ליעוז שולמן אחד מההורים הרבים שנדהמו ביום ראשון כשגילו את המפגעים הרבים ומפח הנפש העצום לטענתם, בשלושה גני העירייה הארעיים שהוקמו בשכונת הפארק בחדרה. את כעסם הביעו גם בסרטון שצולם ובו נראה ראש העירייה צביקה גנדלמן מגיע למקום וסופג צעקות מסביב.

מדובר בשלושה גני עירייה ארעיים הממוקמים בשטחו של בית הספר מדעים ויהדות. שולמן, הורה פעיל שמעורה בפרטים, אומר שההורים ידעו שכ-90 ילדים ילמדו בקרוונים בגלל השתלשלות האירועים. להערכת שולמן לפי צפי הבנייה מבני הקרע אמורים להיות מוכנים רק בחודש ינואר.

 

ליקויים גנים ארעיים צילום פרטי
ליקויים גנים ארעיים צילום פרטי

שולמן: “הסיפור החל מכך שעיריית חדרה לא הביאה הרשאות בזמן ממשרד החינוך לבניית הגנים. בהתחלה  דובר לשלוח את הילדים למתנ"ס בית אליעזר, אבל נמצא פתרון זמני בדמות הקרוונים. העירייה התבקשה לבצע מיני התאמנות והנגשות של המבנים כי מדובר בכיתות לימוד של בית הספר. ההורים וועד השכונה היו בקשר עם אגף החינוך וקיבלו הבטחות שכל בטיפול.

בפועל ההורים הגיעו  נרגשים ליום הראשון של שנת הלימודים וגילו שהשירותים לא מתאימים לילדים- אלו שירותים של מבוגרים ולא הושמו בהם ישבנונים ואסלונים. הברזים לא היו מחוברים, לא היה סבון לשטיפת ידיים ונראו שברי זכוכיות על הדשא. בנוסף נוצר עומס עצום בכניסה וביציאה של המבנים”.

לדבריו, וכפי שרואים בסרטון מספר הורים כעסו על ראש העיר ושאלו אותו אם היה מוכן לשלוח את הילדים שלו לגנים האלו?. “הובע תסכול רב על סיטואציה הזויה. לשכונה צעירה ובצמיחה, שהדבר הכי פשוט וטבעי להביא אליה הרשאות לבניית גני ילדים, זה לא תוכנן כראוי ושאף אחד לא יגיד שהוא לא ידע שילדים צריכים להתחיל את שנת הלימודים כי זה תוכנן כבר מינואר. ראש העיר התגונן ואמר למישהו שתקף אותו שהוא תוקף אותו על רקע פוליטי, אבל מישהו התרשל בדרך ולא יצר את התשתית שבה ילדים ילמדו במבני קבע. לא יתכן שביום הראשון נגלה שהאסלות לא מתאימות לילדים בני 4, שלא לדבר על מה שיקרה עם הגשמים הראשונים, השירותים רחוקים מהקרוונים וחשוב לציין שהעירייה הקצתה עוד כוח אדם, סייעת שתפקידה לקחת את הילדים לשירותים אבל זה בא על חשבון הנוכחות שלה בגן אז צריך עוד כח אדם". מסביר שולמן.

סאלי קוגן אם לילדה בת ארבע:  "רק עכשיו החלו עבודות הבניה. שאלנו גם לגבי בניה של גנים נוספים בגלל ארבעה מגדלים שנבנים ושניים מהם מתאכלסים בקרוב.   כל הבניינים בצד השני של הפארק בוילה וי – לאן ילכו כל הילדים האלו?"

בתשובה שקיבלו  ההורים נאמר שאין צפי לבניית גנים חדשים ושיש מספיק גנים.

"אנחנו כתושבי השכונה בעזרת הוועד המדהים שלנו, מצאנו פתרון יצירתי והרבה יותר טוב מהמתנ"ס שזה הקרוונים. אם זה היה הפתרון, אני בטוחה ששולחנות היו מתעופפים – אבל עיריית חדרה פעלה בפסיכולוגיה ההפוכה , הציעה פתרון לא מתקבל על הדעת, בקומה שנייה ללא חצר בבניין פתוח ללא שום התאמה לצורכי הילדים. שכשנמצא הפתרון בבית הספר מדעים ויהדות ממש הייתה לנו הקלה. ביום הראשון ללימודים היו כמה הורים שבאו וראו את המקום ועזבו עם ילדיהם ואמרו שלא יחזרו. אנחנו גם לא מבינים איך ילדים בני 3 ו- 4 אמורים ללכת לשירותים בחורף בגשם וברוח כשהשירותים במבנה אחר, כמה זמן יתאפקו עד שילבשו מעילים ויגיעו עד לשם ? כמה יתקררו ויחלו בגלל המעברים האלו מחום לקור ושוב לחום? אנחנו מאוד מאוכזבים מהביזיון הזה – לגבות ארנונה הם יודעים טוב מאוד אבל לבנות גני ילדים בזמן הם לא מסוגלים. פשוט לא סופרים אותנו.  אנחנו ניפגש בקלפי, שם אני אזכור היטב את השירותים הלא מותאמים, הזכוכיות המפוזרות, אבנים ענקיות בכניסה שלא מאפשרות מעבר לעגלת תינוקת ועוד דברים".

מהעירייה נמסר בתגובה: “כל נושא הגנים הזמניים תואם עם ועד ההורים ועם ועד שכונת הפארק. אכן קומץ הורים הגיעו במטרה לייצר אווירה עוינת ואייטם בתקשורת, והתנהלו בקולניות תוך שימוש ברמיזות פוליטיות. מרבית ההורים בגנים אלה אינם מסכימים עם התנהלות זו, שפגעה בעיקר בילדים שנבהלו מההתלהמות, וחלקם אף ניגשו אל ראש העיר כדי לומר שהגנים בסדר גמור והדגישו שהקומץ הקולני אינו מייצג אותם. יודגש כי שלושת הגנים נפתחו בתיאום עם ועד ההורים שאף בחרו את מיקומם, שהינו כאמור זמני עד להקמת מבני קבע. בעקבות האירוע הביעו הורים רבים נוספים את שביעות רצונם מתנאי הגנים הזמניים ומקצב התקדמות העבודות בבניית גני הקבע, והדגישו כי לחלוטין אינם חלק מההתנהגות המתלהמת שאינה מייצגת את כלל ההורים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות