fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה בסחרור פוליטי: סופשבוע של ספינים ושמועות

פרישה של מועמדים והבטחות קואליציוניות שונות הן רק חלק מהשמועות הלא מבוססות שהופצו בסופ"ש בעיר. יומיים לפני שהולכים לקלפי, "חדשות חדרה" מבהיר את התמונה
צביקה גנדלמן וחברי רשימת "חדרה בתנופה". צילום: באדיבות "חדרה בתנופה".
צביקה גנדלמן וחברי רשימת "חדרה בתנופה". צילום: באדיבות "חדרה בתנופה".

הבחירות לראשות העיר ולמועצה בפתח והביצה הפוליטית בחדרה על סף רתיחה. בסוף השבוע האחרון קבוצות חדרתיות בפייסבוק התמלאו בשלל ספינים פוליטיים והבלבול בקרב תושבי חדרה גבר בהתאם.

רבים מתושבי חדרה שנחשפים על בסיס יומיומי לטונים הצורמים לפיהם מתנהלת מערכת הבחירות הנוכחית, בייחוד תושבים שחוו כמה מערכות בחירות בחייהם, מעידים כי המצב מעולם לא היה גרוע כפי שהוא כעת. "טינפתם את השיח הציבורי", "נמאס כבר מכל ה'פייק ניוז'", "לא ייאמן מה נהיה ממערכת הבחירות הזאת", אלה רק חלק קטן משלל תגובות המציפות את הרשת.

קבלו את הספינים, ובעיקר את ההבהרות של המועמדים. אז מה היה לנו?

גנדלמן וההסכמים עם המפלגות החרדיות

רבים מתושבי חדרה נחשפו ביום שישי לסרטון שצולם בבית כנסת, במהלך נאום קצר שראש העיר צביקה גנדלמן נשא. בסרטון, גנדלמן פונה לקהל הדתי ומבטיח להם שישמור על השבת. חלק מהסיעות הפיצו את הסרטון בכל הכוח בקבוצות וואטסאפ ובקבוצות חדרתיות בפייסבוק והתגובות הזועמות לא אחרו לבוא.

בסרטון, מבטיח לכאורה גנדלמן לציבור הדתי כי חתם על הסכמים עם כל המפלגות הדתיות וכי ישמור על השבת כפי ששמר במשך חמש השנים האחרונות. רבים מהציבור החילוני חשו מרומים, אך לאחר כמה שעות התברר כי למעשה הסרטון הופסק טרם סיים גנדלמן את נאומו. בהקלטה שנחשפה מנאומו, עולה כי מפיצי הסרטון פרסמו רק חלק מהתייחסותו של גנדלמן לסוגית השבת  ובהמשך הנאום הוא מדגיש "מה שהיה וחוקקנו בחוק העזר, כך יהיה".

התוספת הזו אמנם קצרה אך חשובה. גנדלמן אכן חתם על הסכמים, גם עם המפלגות החרדיות; אך התיקון לחוק העזר העירוני שמאפשר פתיחת עסקים בפאתי העיר בשבת הוא יוזמה שקודמה ובוצעה על ידי גנדלמן וחבר המועצה שי ברכה, מספר 2 ברשימת "חדרה בתנופה".

בליל שבת, גנדלמן וחברי הרשימה פרסמו סרטון בו מתייחס ראש העיר לעניין ומבהיר אותו. "אתמול נעשה מעשה נבלה, לקחו משפט שלי מנאום שנאמתי בבית כנסת, חתכו אותו והוציאו אותו מהקשרו, המשפט עסק בנושא חוק פתיחת העסקים בשבת שאני חוקקתי ואני חתום עליו".

יניב דרי והקרן החדשה

הספינים לא פסחו גם על רשימת מחוברים, עם ידיעה כוזבת על פרישתו של יניב דרי, המועמד לראשות העיר וראש הרשימה, וחבירתו לאיקי צור מרשימת לטובת חדרה.

לאחר שדרי נבחר כמומלץ ארגון "הרוב החילוני" לייצוג ציבור זה בעיר, יצאה ידיעה נרחבת על כך שהארגון קיבל תרומות מהקרן החדשה לישראל. זמן קצר לאחר שפורסמה הידיעה, החלו לצוץ שמועות ברשת כי דרי למעשה נתמך על ידי הקרן החדשה. בהמשך פורסם פוסט שכביכול הועלה בידי דרי, בו הוא מתאר את הסיבות ל"החלטה" שלו לפרישה מהמרוץ לראשות העיר. בפוסט נכתב כי סיעת מחוברים זכתה לכמות קטנה של תומכים והדרך היחידה לשנות משהו היא לחבור לאיקי צור. כמו כן, נכתב שלמרות שהפרסום בדבר התמיכה של הקרן החדשה בדרי הוא שקרי, זהו חלק מהחלטתו לפרוש מהסיעה.

ההודעה השקרית בדבר פרישתו של יניב דרי מהמרוץ. צילום: פרטי.
ההודעה השקרית בדבר פרישתו של יניב דרי מהמרוץ. צילום: פרטי.

זמן קצר לאחר מכן יצא דרי בסרטון שמסביר שאכן מדובר בידיעה שקרית ושולל לחלוטין את השמועות על פרישה. "זוהי שמועה של יוזר פיקטיבי. אנשים כנראה מפחדים מהסחף האדיר לכיווננו. שיהיה ברור לכולם, אנחנו רצים עד הסוף ומנצחים את הבחירות האלה".

ראוי לציין כי הבחירה במועמדים לראשות העיר כמומלצים לייצג את הציבור החילוני, נעשית באמצעות פעילי קבוצת 'הרוב החילוני' על סמך נתונים שנאספו בכל יישוב וללא השפעה של אותם מועמדים על ההמלצות.

גנדלמן והודעות הסמס

כחלק מההודעות הרבות שנשלחו לתושבי חדרה במהלך תקופת הבחירות, רבים מאתנו קיבלו בסופ"ש האחרון הודעת סמס בה נכתב שצביקה גנדלמן יימצא אשם, יישפט וייאלץ לעזוב את תפקידו.

ההודעה, שנכתבה בהתייחס למעצרו של גנדלמן בחודש יוני, נועדה להטות את דעת הקהל וגם על כך התבטא גנדלמן בסרטון ההבהרה שהועלה לרשת יחד עם חבר לרשת. "אתמול קיבלתם הודעות סמס בהן נכתב שכנראה גנדלמן יימצא אשם, יישפט וייאלץ לעזוב את תפקידו. הכותב הוא גם החוקר, גם השופט וגם התליין. אני מאמין במשטרה ובעבודתה ומשוכנע שאמצה את הקדנציה הבאה עלינו לטובה עד תום."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות